Gå til innhold

Registre over navn og fødselsdato¨?

Anbefalte innlegg

Gjest Mazzy Uninplugged
Skrevet

Finnes det noe register eller en oversikt, der du kan få tak i en persons fødselsdato - og gjerne sted?

Et nummer man kan ringe, eller en nett-adresse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Fødselsår (men ikke dato) får du hvis du søker på skattelistene, for eksempel på NRKs hjemmesider www.nrk.no

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Navn og personnummer på folk har Folkeregisteret- men du kan ikke bare ringe dit å få personnummeret til hvem som helst. Det er strenge regler for slikt.

Milla

Deler av innlegget slettet - det var en dårlig kommentar, Milla.

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Milla, ikke la deg knekke så lenge av slike bagateller, det er enkelt å få personnummer og adresse til mennesker.

Kontakt de statlige kontorer, de er så inkompetente at det halve kunne vært nok. Er glad jeg ikke jobber i staten.

For å få personnummere trenger man bare ringe brønnøysundregisterene, servere en svadahistorie, bygge opp en bullshithistorie og siden få adressen av ligningskontoret.

Et brev til ligningskontoret kan f eks være; "Navn Etternavn f.nr XXXXXX.XXXXX skylder meg penger og hvor bor personen nå?".

Det er altfor enkelt å innhente informasjon i Norge.

Waco

Skrevet

Nå var det fødselsdato vedkommende ville ha, ikke personnummer...

Fødselsdato - fullstendig sådan - får du ved å søke i skattelistene. Du får ikke fødested, da må du sannsynligvis ringe folkeregisteret.

Du finner skattelistene f.eks. på www.bt.no.

Skrevet

Fødselsdato og personnummer regnes ikke som sensitiv informasjon, og burde være en grei sak å innhente, f.eks. hos folkeregisteret. Dette vet jeg av erfaring fra jobben min, hvor vi ofte har behov for innhente den slags informasjon......

Skrevet

Takk!

Fikk ikke med meg kommentaren som ble slettet, det var nok like greit.

Gidder ikke unnskylde spørsmålet mitt, siden jeg selvsagt har mitt helt på det rene.

Skrevet

Det har vært mulig for hvem som helst å ringe folkeregisteret og få opplyst personnr ja, men dette har de jaggu fått klager på også. For det er nemlig ikke slik det skal være. Fødselsdato og år er ikke hemmelig. Men personnr har de ikke lov å oppgi til hvem som helst.

Skrevet

Var det du som mista telefon nr til typen du traff i helga?

Vet jo ikke om det var deg, og det spiller forsåvidt ingen rolle. Jeg hadde vertfall nesten samme problem. Jeg visste fornavn og ca hvor i byen han bodde.

Men jeg husker jeg ringte opplysningen...Sikkert en million ganger. Jeg fikk jo en del telefon nr, så da var det bare til å sette seg...He,he...traff han tilslutt, og vi hadde det morro en stund. Men det var i "gamle dager" dette da. :wink:

Skrevet

Nei, hans telefonnummer var uinteressant. :P

Med andre ord: det var ikke meg. Jeg skulle bruke opplysningene til andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...