Gå til innhold

Innbrudd og følelser

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Passer denne her?

For en tid tilbake kom jeg hjem til en leilighet hvor innbruddstyver hadde vært på ferde. Som student har jeg ikke mange verdifulle ting, så lite ble stjålet, men alt ble endevendt. Etter dette har jeg blitt litt redd av meg. De første nettene klarte jeg ikke å sove alene hjemme, og nå låser jeg omhyggelig alle dører og har puttet de største plantene mine foran vinduene. (Innbruddstyven(e) kom gjennom et vindu).

Har du opplevd innbrudd? Hvordan gikk det med deg etterpå? Hvordan taklet du det?

Føler meg som en pyse. Det verste er ikke det som ble stjålet, men hvor usikker jeg føler meg hjemme.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg opplevde nesten-innbrudd en sommer jeg lå og sov med vinduet på gløtt. Jeg sover godt, men våkner tydeligvis lett om det er noen unormale lyder. Da så jeg gardinen bevege seg, og noen sto utenfor og løftet vekk gardinen med en pinne...(for å se om det var noe som var verd å stjele?)

Jeg ropte til, og da skremte jeg vedkommende bort. Var sjelven etterpå, sov med lukket vindu i lange tider. Nå tenker jeg ikke på det.

Jeg føler med deg, trådstarter. Forhåpentligvis slipper skrekken taket etter en stund. :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg opplevde også et nesten-innbrudd! Noen som prøvde å åpne vinduet på natta. Heldigvis var samboer oppe av senga i en fei og skremte han bort. Men det var guffent! Etter det tok det faktisk to år før jeg sov godt- alene- med vinduet på gløtt....Så det tar nok litt tid å bli kvitt den ekle følelsen!

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg har hatt innbrudd hjemme hos meg selv mens jeg var hjemme, og skjønner veldig godt at du reagerer og blir redd. Jeg var redd lenge etter at innbruddet sjedde.

Gjest Virvel
Skrevet (endret)

En jeg kjenner hadde innbrudd mens hele familien var hjemme og lå og sov. Dette er vel nærmere 15 år siden, men hun er fortsatt engstelig for å være hjemme alene.

Endret av Virvel
Skrevet
Passer denne her?

For en tid tilbake kom jeg hjem til en leilighet hvor innbruddstyver hadde vært på ferde. Som student har jeg ikke mange verdifulle ting, så lite ble stjålet, men alt ble endevendt. Etter dette har jeg blitt litt redd av meg. De første nettene klarte jeg ikke å sove alene hjemme, og nå låser jeg omhyggelig alle dører og har puttet de største plantene mine foran vinduene. (Innbruddstyven(e) kom gjennom et vindu).

Har du opplevd innbrudd? Hvordan gikk det med deg etterpå? Hvordan taklet du det?

Føler meg som en pyse. Det verste er ikke det som ble stjålet, men hvor usikker jeg føler meg hjemme.

Jeg hadde også innbrudd på en hybel en gang, og det forsvant både klær og smykker. Jeg klarte ikke å sove der og fikk sove hos en venninne, og deretter skaffet jeg meg en ny hybel.

Det verste var ikke tingene som var blitt borte men det at fremmede hadde rotet i livet mitt, jeg følte meg invadert i min private sone. Nå har jeg alltid vært litt mørkeredd og husredd av meg og et innbrudd hjalp ikke på det akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...