Gjest a. Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Dere som har arrangert bryllup for ca 100 gjester - hvor mange kaker gikk det med? Vi har et lagringsproblem (veldig lite kjølerom) og må begrense oss, men aner ikke hvor mange kaker vi skal ta utgangspunkt i. Veldig fint om noen som har vært gjennom dette kan svare?! :-)
Gjest AGF Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Vi hadde 80 gjester og 7 kaker + 5-etasjers bryllupskake. Det var ingenting igjen av bryllupskaken og noe igjen av de andre. Men alt i alt mer enn nok.
Ottine Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Hadde 90 gjester - og bryllupskake (5 etasjer), stor kransekake og 2 kringler. Dette var mer enn nok - vi brukte dette som "dessert" rett etter maten.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Vi hadde 40 gjester og 30 kaker. Mer enn nok Jeg vil tro at 15-20 kaker til 100 stk holder i massevis, særlig hvis det er tunge kaker.
Gjest gjesta Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 vi skal være 63 stk på lørdag og jeg har 8 kaker ink. 3 etasjes bryllupskake.....men vi skal i tilleg ha smørbrød...... og hun som styre på kjøkkennet sier det er nok av mat...... så da stoler jeg på det.......
Gjest Sunnmøringen Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Da vi giftet oss, hadde vi over 30 kaker + bryllupskake til 80 gjester. Men det var på Sunnmøre, der man nesten regner nesten en halv kake pr pers Jeg skal love deg det ble utrolig mye kaker igjen
Inchalata Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Vi skal ha 20 kaker + 3 etg bryllupskake og vi har 80 gjester.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Hadde 90 gjester - og bryllupskake (5 etasjer), stor kransekake og 2 kringler. Dette var mer enn nok - vi brukte dette som "dessert" rett etter maten. ← Så lite på 90 gjester og det uten dessert? Jøye meg. Vil tro 15 kaker inkl bryllupskaka vil passe. Husk at det skal være festkaker og ikke f.eks.kringler.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 Da vi giftet oss, hadde vi over 30 kaker + bryllupskake til 80 gjester. Men det var på Sunnmøre, der man nesten regner nesten en halv kake pr pers Jeg skal love deg det ble utrolig mye kaker igjen ← Trodde man regna 2 kaker pr. pers i ekte sunnmørsbryllup? Eller det er kanskje bare de alkoholfrie?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #12 Skrevet 19. juni 2006 15-20 kaker tror jeg er passe. Vi hadde 70 gjester og 16 kaker. Var bare en liten snipp av bryllupskaken igjen etterpå.
Gjest AGF Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ser at veldig mange hadde mange kaker. Som jeg skrev over, hadde vi 7 kaker + bryllupskaken. Men hele tiden var det noe fingermat i tillegg til kakene. Og folk drakk ganske masse. Da orker man mindre kaker. Vi serverte kakene i 10-11 tiden og da hadde folk begynt å bli brisne. Jeg vet i hvertfall at selv om jeg elsker kaker orker jeg ikke så mye når jeg har drukket noen glass. Så se det litt an i forhold til mengde annen mat og tidspunkt for servering.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Vi serverte kakene i 10-11 tiden og da hadde folk begynt å bli brisne. ← Er det meningen at man skal bli brisne i ett bryllup
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #15 Skrevet 20. juni 2006 Er det meningen at man skal bli brisne i ett bryllup ← Hva hadde det med saken å gjøre? 15 kaker pluss bryllupskaken vil jeg tro. Blir jo annerledes hvis man serververer kakene rett etter middag, slik som en gjest over her.
Gjest AGF Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 Er det meningen at man skal bli brisne i ett bryllup ← Hvorfor ikke bli brisen i et bryllup??!! I vår omgangskrets er dette vanlig.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #17 Skrevet 20. juni 2006 Hva hadde det med saken å gjøre? ← Slik som det ble framstilt lenger opp, måtte man ta i betrakning at det ikke trengdes så mange kaker dersom det ble drukket masse. Da behøvde man åpenbart mindre kaker. Men det er vel ikke meningen at man skal bli fulle i ett bryllup ?! Hadde nok beregnet mer enn 7 kaker ja - har aldri opplevd at folk har vært brisne i de bryllupene jeg har vært i, og det har gått med en del kaker til kaffen ja.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #18 Skrevet 20. juni 2006 Hvorfor ikke bli brisen i et bryllup??!! I vår omgangskrets er dette vanlig. ← Bryllup er enten en stilig fest hvor det blir servert middag og kaker - da drikker man seg bare ikke brisen. Skikk og bruk. Eller, man kan ha en helt uformell bryllupsfest, grillfest o.l. Da har man som regel ikke kaker og fin middag. Da er rammen rundt det en helt annen.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #19 Skrevet 20. juni 2006 Slik som det ble framstilt lenger opp, måtte man ta i betrakning at det ikke trengdes så mange kaker dersom det ble drukket masse. Da behøvde man åpenbart mindre kaker. Men det er vel ikke meningen at man skal bli fulle i ett bryllup ?! Hadde nok beregnet mer enn 7 kaker ja - har aldri opplevd at folk har vært brisne i de bryllupene jeg har vært i, og det har gått med en del kaker til kaffen ja. ← I de bryllupene jeg har vært har folk drukket og blitt både brisne og fulle. Jeg tror ikke det er uvanlig at gjester blit brisne etter litt alkohol innabords Si at man drikker til maten og tar 2 drinker mellom kaffe avec og dessert, som det er noen timer mellom, så blir man gjerne litt brisen, og får litt mindre appetitt.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #20 Skrevet 20. juni 2006 Hvorfor ikke bli brisen i et bryllup??!! I vår omgangskrets er dette vanlig. ← Det sier jo en del om din omgangskrets.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå