Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hei Tenkte å begynne med døgnlinser (slike som sitter på hele døgnet og skiftes en gang i måneden). HVilken av kjede-optikerne er billigst? Hilsen meg
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Det kommer helt an på merket. Flere produsenter fører døgnlinser. Men generelt sett er vel Specsavers blant de billigste optikerkjedene. Brilleland skal også ha bra priser. Husk at oppstart av døgnlinser krever grundig ettersyn. Da jeg startet måtte jeg komme til optikeren etter en dag, så etter en uke og så etter en måned.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Vet at du ikke spurte om annet en hvor de er rimeligst å få kjøpt. Men jeg har har aldri hatt problemer med linser før jeg begynte med døgnlinser. Det gikk fint i begynnelsen, men etterhvert fikk jeg tørre øyne og betennelse på begge øyelokk. Men hvis du har planer om å bruke briller innimellom går det sikkert bra, noe jeg ikke har gjort. Velger dagslinser istedet jeg nå.
Millis Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har også litt variabel erfaring... brukte døgnlinser i to år, men kunne "føle" dem veldig ofte. Ble tørrere i øynene, og til slutt var det som sandkorn av og til. Begynte da med dagslinser igjen og det var deeeilig... Da er det som å gå uten linser. Og i følge optikeren var øynene mine helt fine for døgnlinser hele tiden... BTW så er lensway.no billigst på døgnlinser. Men du må gå til optiker for tilpasning og oppfølging!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå