Cathie Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Mississippi Mud Cake 250 g smør 150 g mørk sjokolade 440 g sukker 2,5 dl varmt vann 80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao) 1 ss kaffepulver 260 g hvetemel ½ ts bakepulver 25 g kakao 2 egg Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (i min ovn er 1 time mer enn nok, så jeg ville sjekket litt tidlig, kaken skal jo være saftig og litt rå i midten). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist. ← kaffepulver, er det sånn Nescafe?? Skal lage kake nå, og har lyst å prøve meg på denne...
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Det er Nescafé (eller annen instant kaffe), ja. Kaken er kjempegod, selv for den som ikke er så kakeglad i utgangspunktet.
Cathie Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2006 Takk for kjapt svar Da er det baketid!!
Cathie Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2006 Måtte bruke baileys, siden jeg ikke har noe annet.. Men det lukta veldig godt av røra for det... Satser på at det går bra Er i alle fall i ovnen nå!
Cathie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2006 Den ble helt vanvittig god!!!!!! Kjempe suksess for alle gjestene! Men jeg måtte ha den i ovnen i 1 time og 50 min for at den ikke skulle renne helt ut (gammel ovn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå