Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Hvordan ser dere på alkoholfrie bryllup?

I diskusjonen om fri bar som har pågått en stund så leser jeg at mange synes det er gnient å ikke servere fri alkohol i bryllup. Det klages over at man må ut med mye i gaver og ikke får noe igjen i form av alkohol.

Er det da enda mer gnient å ikke ha alkohol i bryllup?

Takker dere nei til invitasjoner til alkoholfritt bryllup?

Gir dere mindre i gave til de som ikke serverer alkohol i bryllupet sitt?

Kan dere forstå at noen mennesker ikke vil servere alkohol i bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er man avholds eller f.eks har slektninger som bør holdes unna alkohol så er det jo forståelig. Alle kan ha bryllupet sitt slik de vil, og om man takker nei fordi det er alkoholfritt så har man kanskje et aldri så lite problem eller?

Selv vil jeg ha bar, evt med bonger, for jeg vil ha fest utover kvelden, men det er som sagt selvsagt opp til dem som skal gifte seg og ingen andre :)

Endret av Nemmera
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup, og selv jeg følte meg som en fisk på land i bryllupet, hadde det ingenting med mangel på alkohol å gjøre.

Dette var hos en kristen slektning av meg, og jeg hadde ikke forventet alkohol i dette bryllupet, selv om jeg må innrømme at jeg syntes det var litt sært med husholdningssaft til maten (alkoholfri vin burde vel vært et alternativ?).

Vi vurderte aldri å si nei til invitasjonen grunnet manglende alkohol, og vi ga ikke en mindre gave enn i andre bryllup. Jeg forstår godt parets ønske om å ikke servere alkohol, og jeg synes ikke det var gnient.

Gjest gjest1
Skrevet

Har kun vært i to brylluper, og ingen av dem hadde alkoholservering.

Utrolig flotte brylluper og fin stemning.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Hvis noen har alkoholfritt bryllup av en grunn, synes jeg de har all rett på det, og at det ikke er gnient! Grunner jeg tenker på er at brudeparet er avholds, har eller har hatt alkoholproblemer (eller at noen i nær familie har det, f.eks), eller at de har veldig dårlig råd så de virkelig ikke har råd til det. Hvis det er pga noe sånt syne jeg det er flott og naturlig at det er alkoholfritt!

Men hvis det bare er for å spare penger, selv om de egentlig har råd, ville jeg nok synes det var litt gnient. Jeg forventer overhodet ikke fri bar hvis jeg skal i bryllyup, men et par glass vin til maten forventer jeg nok.

Når det er sagt, igjen: er det viktig for dere at det ikke skal være alkohol, er det helt opp til dere!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ikke, dersom brudeparet ønsker seg et alkoholfritt bryllup så ser jeg ingenting i veien for det.

Det er ikke gjerrig og vi hadde ikke gitt mindre i gave!

Det ER brudeparets dag

Gjest gjest1
Skrevet

Selvsagt ville jeg ikke nektet å komme i et alkoholfritt bryllup

Skrevet
Hvordan ser dere på alkoholfrie bryllup?

Kan dere forstå at noen mennesker ikke vil servere alkohol i bryllup?

Jeg ser på alkoholfrie bryllup som bryllup - et løfte om evig troskap mellom to som vil dele resten av livet sammen og som forplitker seg overfor "høyere myndighet" til å holde sine løfter til hverandre.. Alkohol et en tilleggssak som hver og en må vurdere for seg.

Jeg skjønner godt at enkelte velger bort alkoholen fordi denne ofte tar fokus bort fra annledningens virkelige feiring..

Og jeg føler alle diskusjonene som oppstår bekrefter at hos enkelte mennesker er fokuset noe feilplassert...

Gjest Gjest
Skrevet

Det er d da brudeparet som bestemmer...

Gir folk virkelig gave etter hva en får igjen for det?

Gir gave i bursdag jeg selvom jeg vet at vi ikke får mat el. Synes d er kosli å gi gaver - og forventer ikke noe mer enn et takk tilbake!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...