Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Diskusjonen om hvos man aldri ville bodd tok jo helt av, så... Jeg er ikke så opptatt av øst/vest, jeg vil helst bo i en av Oslos grønne men sentrale lunger! Ullevål hageby, Tåsen (hageby), Lille Tøyen, trehusene på Rodeløkka, Grefsen/Kjelsås, Berg, Nordberg. Hva med dere?
Gjest Thalassa Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 hehe, ja det kan man si.. Jeg kjenner ikke til alle stedene i byen siden jeg har bodd her så kort, men Kjelsås synes jeg er fint. ((det er vel ikke vestkanten vel?? )
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Nei, Kjelsås ligger stort sett på østsiden av Akerselva!
Nemmera Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Ville bodd i området der jeg bor nå jeg, for her liker jeg meg. Det er på vestkanten, men har ikke noe med det å gjøre... Jeg har vokst opp her og liker meg her og sånn er det
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Jeg vil ikke bo her, men om jeg skulle ville jeg bodd på vestkanten i en stor villa med hage
Lizzie Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 Innenfor bomringen og utenfor ring 3. I nærheten av marka med god offentlig kommunikasjon.
Imax Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Kunne klart veldig godt å bo på Ulvøya, Norberg/Kringsjå, Kampen, Lille-Tøyen, Vålrenga (i gammelt hus).
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 I farmors og farfars villa med nydelig hage og enda nydeligere utsikt på Nordstrand. Sentralt og fint. Ellers er Kjelsås og området rundt fint. Bjølsen kunne jeg også tenkt meg, Men jeg måtte nok vurdert bosted utfra hvor mye plass jeg trenger... En leilighet villle nok blitt for trangt for meg "på livstid". Trives godt med å bo på landet med plass til dyr og grønnsakshage, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Har nå prøvd diverse; midt i tjukkeste Oslo, både øst & vest, på landet - både Nord for Oslo og Sør for Oslo og har endelig landet på et sted jeg trives veldig godt. Her har vi 2 sekunder til skauen og 12 minutter til "Gryta", utsikt over by og fjord og kunne ikke tenkte meg et bedre sted for oss akkurat nå ( med mindre vi vinner millioner&trillioner i Lotto:Da bor vi i et maison i Provence!!! ) : Her i Holmenkollen har vi det godt - og nei, vi er ikke "snobber" - mer en tilfeldighet at vi havnet her, egentlig - vi falt for huset, ikke navnet på området!!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #11 Skrevet 20. juni 2006 for resten av livet ja...skal være forsiktig å uttale seg om framtida har jeg lært.. men kunne godt tenkt meg å bo i rekkehus i området kjelsås/grefsen/diesen. Eller i rekkehus på Bjerke/årvoll/lofthus. Det unike med oslo er jo at man både kan bo sentralt men også bo like ved inngangen til store områder med skog. Oslo for alltid I Oslo
Gjest Aethra Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Norstrand, Bydgøy, Sagene, Kjelsås, Ullevål hageby, Østensjø, Ulvøya, Malmøya, Frogner, er vel egentlig veldig glad i HELE lille, søte Oslo jeg da. Må bare lissomsynge litt på delillos´ "suser av gårde" her [...] Lille Oslo Er en egen planet Alle gatene er forskjellige land Hvert strøk En verdensdel [...]
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 Vålerenga tror jeg. Bodde der i et par år og trivdes veldig godt.
Gjest StoreSky Skrevet 21. juni 2006 #15 Skrevet 21. juni 2006 Lille-Tøyen, ovenfor Keyserløkka i en av husene der, Vålerenga.
nat26 Skrevet 21. juni 2006 #16 Skrevet 21. juni 2006 Haugerud.Bor der og trives så godt at jeg ikke vil flytte herfra
Gjest utflytta trønder Skrevet 22. juni 2006 #17 Skrevet 22. juni 2006 Norstrand, Bydgøy, Sagene, Kjelsås, Ullevål hageby, Østensjø, Ulvøya, Malmøya, Frogner, er vel egentlig veldig glad i HELE lille, søte Oslo jeg da. Må bare lissomsynge litt på delillos´ "suser av gårde" her [...] Lille Oslo Er en egen planet Alle gatene er forskjellige land Hvert strøk En verdensdel [...] ← Samme her, har følt meg hjemme her siden første dag.
Gjest Miloine Skrevet 22. juni 2006 #18 Skrevet 22. juni 2006 Lille-Tøyen, ovenfor Keyserløkka i en av husene der, Vålerenga. ← Bor nesten der jeg da - heldige meg men ikke i hus da Der er det bare såååå fint, har ei venninne som bor i et av de husene! --------------- Jeg ville vel kanskje ha bosatt meg på Rodeløkka, på "Snippen", i en av de fine husene der! Sørlandsidyllisk sted midt i byen!
Missbumblebee Skrevet 22. juni 2006 #19 Skrevet 22. juni 2006 Måtte jeg bodd i Oslo skulle det vært så langt inn i Sørkedalen som mulig er... Hehe, det er godt jeg ikke MÅ bo i Oslo. Trives her jeg bor jeg, og godt er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå