Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Inspirert av tråden på Aktuelt om JYSK og barnearbeidere som tråkker i kjemikaliebad med nakne bein og kjemikalier som tømmes rett på bakken så det forurenser grunnvann lokalt: Vet noen om butikker som selger klær og sengetøy mm som garantert er dyrket miljøvennlig og produsert uten rovdrift på barn/voksne? Både nettbutikker og vanlige butikker er interessant!
Prinsesse på erten Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Inspirert av tråden på Aktuelt om JYSK og barnearbeidere som tråkker i kjemikaliebad med nakne bein og kjemikalier som tømmes rett på bakken så det forurenser grunnvann lokalt: Vet noen om butikker som selger klær og sengetøy mm som garantert er dyrket miljøvennlig og produsert uten rovdrift på barn/voksne? Både nettbutikker og vanlige butikker er interessant! ← Vet at det er særlig bomull fra India som knyttes til forferdelige arbeidsforhold og miljøkriminalitet. Bomull fra Egypt er etter sigende mye bedre, men koster sikkert mer også. Ofte står det på plaggende hvor bomullen kommer fra. For å være på den sikre siden, kan du kjøpe økologiske tekstiler. Designerene Arne og Carlos vet jeg bruker mye økologisk i sine kolleksjoner. Fantastiske klær!!! Innen barnetøy vet jeg at de har miljømerkede klær hos Hennes & Mauritz og Cubus. Tror også det er noe som heter Cotton Child som har miljømerkede klær til barn.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Tusen takk for svar, Prinsesse! Vet du om noen butikker i Oslo-området som har Arne og Carlos-klær? Og har du peiling på prisnivå?
Prinsesse på erten Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Tusen takk for svar, Prinsesse! Vet du om noen butikker i Oslo-området som har Arne og Carlos-klær? Og har du peiling på prisnivå? ← De har ikke egen butikk, men jeg tror du kan finne noen utvalgte plagg i butikker som Norway Design og Den Dama. Uansett, her er hjemmesiden deres: klikk. Jeg ville ringt de og spurt, jeg... Angående priser så tror jeg det koster sånn ca 2000,- for et skjørt. Ikke sikker altså. Har ikke kommet lenger enn til å sikle på en av kjolene i økologisk bomull. Det stoffet er bare såååå innmari digg!
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Hemphouse kanskje? Og http://www.vegetarbutikken.no/index.php?cP...df3b51dba3a0d2f LITE utvalg, men skader ikke å se innom. http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=fai...le+Search&meta= google søk du kan jobbe videre fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå