Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...eller ikke?

Ser ut til at vi skal selge leiligheten vår nå og jeg lurer rett og slett på hvilken megler vi skal bruke!

Håper dere har noen erfaringer å dele med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når min venninne skulle selge sin leilighet innhenta hun anbud fra flere meglere - både mht pris - hva de hadde av "gimmicks" etc etc... Hun falt på Dnb Nor. De hadde en stylist som kom inn og stylet leiligheten hennes før visning. Ble jo seende sjitlækkert ut hehe... (gikk på visning, lata som jeg var interessent hehe...) + at de hadde "hissig" kampanje i lokalavisa (boligavisa) + internett.

Hun fikk solgt den til 175.000 over antydning og var jo såre fornøyd med det.

Så mitt råd - hent inn anbud fra FLERE meglere!!

Gjest Gjest
Skrevet

Aktiv (DNBNOR) eller eiendomsmegler1. Bor du i Oslo/Akershus, anbefales også Privatmegleren på d varmeste.

IKKE bruk: Notar eller Krogsveen - mye shjiiit og masse glansbilder er min og mange med meg sin erfaring.

Gjest Gjest
Skrevet

DnBNor eller Eiendomsmegler1 her også. Holder seg til reglene, DnBNor ørlite spenstigere på markedspakka og "lyst" til å selge akkurat vår bolig. Vi har heldig, god kjemi med megler og strålende visning/budrunde derfra. Finansierer ved behov for kjøper.

Skrevet

Jeg har ringt Eiendomsmegler 1 og Dnb Nor. Dnb Nor virket mest interessert.. De kommer hit neste onsdag for å gi en vurdering og tips om evt. ting vi kan gjøre og endre på når de skal ta bilder..

Skal se hvordan det går med de, før jeg evt. kontaker Eiendomsmegler 1 igjen.

Skrevet

IKKE Notar, i alle fall!!! :frustrert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Pass også på hva dere faktisk må betale. En megler vi kontaktet tok fastpris (50 000), men skulle ha 10% av overskytende hvis leiligheten gikk over takst. Når han i tillegg satte en ganske så lav takst, fikk jeg mine betenkeligheter....

Dette var Ring Eiendom.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har ringt Eiendomsmegler 1 og Dnb Nor. Dnb Nor virket mest interessert.. De kommer hit neste onsdag for å gi en vurdering og tips om evt. ting vi kan gjøre og endre på når de skal ta bilder..

Skal se hvordan det går med de, før jeg evt. kontaker Eiendomsmegler 1 igjen.

Nei, bare kontakt flere og få de til å komme og gi et tilbud.

Vi gjorde det ifjor, hadde tre meglere innom i løpet av tre dager, og det var stor forskjell på prisene deres og hva tilbudet inneholdt. En skulle ha ekstra for mere enn én visning, én var så ung at jeg skjønte han hadde ikke peiling på jobben sin. Den tredje tok jeg på god magefølelse, han virket voksen og seriøs, så han gikk vi i prisforhandlinger med. Og var kjempefornøyd med valget.

Gjest gjest1
Skrevet

Har dårlig erfaring med Eiendomsmegler1. Jeg var kjøper, og opplevde at de så absolutt var selgers mann, og svært lite villige til å hjelpe meg da det viste seg at selger hadde utelatt å nevne en svært dyr og nødvendig nær forestående takreparasjon. Så min leilighet ble 50 000 dyrere enn avtalen.

Men du er jo selger, så da er det sikkert greit ;)

Skrevet
IKKE Notar, i alle fall!!!  :frustrert:

Ikke bruk Aktiv el.Notar.

Hvilke erfaringer har dere med disse? Tydeligvis negativ erfaring, men f.eks?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Pass også på hva dere faktisk må betale. En megler vi kontaktet tok fastpris (50 000), men skulle ha 10% av overskytende hvis leiligheten gikk over takst. Når han i tillegg satte en ganske så lav takst, fikk jeg mine betenkeligheter....

Dette var Ring Eiendom.

Akkurat det samme skjedde hos oss - med samme meglerfirma, men de skulle ha 58000 i fastpris :overrasket:

Pass også på at dere finner en megler som har meglere på visningene. På våre visninger har megleren uteblitt og har istedet overlatt oppdraget til en eller annen BI-snørrhvalp.

Gjest Gjest
Skrevet

Hent inn flere meglere fra forskjellige firmaer, la dem konkurrere på pris og tilbud, og følg magefølelsen din. Det handler litt om kjemi! Viktig at du føler du kan stole på vedkommende og at megleren er tilgjengelig.

Jeg var kjempefornøyd med Aktiv i motsetning til noen over her. Fikk en knallfin pakke, og en svært sympatisk megler som stod på og gav oss en kjempepris. Notar ville jeg imidlertid hatt noen betenkeligheter med. Da de har dårlig rykte flere steder i landet. Men det kan sikkert være dyktige meglere også der.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette var Ring Eiendom.

Ja, pass på. Noen i familien min skulle selge leilighet, og megleren fra Dnb skulle ha ca 100 000 for å selge en leilighet til ca 1 mill. (i tillegg til provisjon). Den gikk de ikke på, så de klagde og valgte et annet firma.

Har ellers hørt positive ting om Krogsveen, men de finnes kanskje ikke overalt. Litt sleipe er forresten omtrent ALLE meglere...

Skrevet

Snakk med flere enn en megler, gjerne tre. I Buskerud har du truffet to av de store. Avhengig av hvor du bor i Buskerud, bør du nok kontakte flere. I Drammen ville jeg feks snakket med Estate i tillegg. Og inviter dem hjem til deg. Om du ber en megler om pris på telefonen, vil du få veiledende pris. Denne rabatteres så godt som alltid, men meglerkontoret er forpliktet av Forbrukermyndighetene til å informere om veiledende pris både i kontorlokaler og ellers.

Jeg vet ikke hvor du bor, men kunne sikkert hjulpet deg på vei med et godt tilbud om du var interessert (jeg er IKKE objektiv - jobber i nærheten av meglerne og kjenner mange av dem - jobber ikke i Estate for å ha sagt det).

Skrevet

Notar har jeg hørt så mye negativt om, så som kjøper hadde jeg styrt unna dem. Da vi kjøpte leiligheten vi bor i nå var det av kroogsveen og vi var godt fornøyd med behandlingen vi fikk derifra.

Skrevet

Sambo og jeg har bare kjøpt. Vi sitter i vår første selveiende leilighet og er såre fornøyde. Selgers megler var fra Aktiv eiendom, og han var veldig hyggelig og profesjonell ovenfor begge parter. Når naboen skulle selge (vi bor i sameie), så valgte de akkurat samme megler og de var kjempefornøyde. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...