Gå til innhold

Hjelp til å lage hjemmeside

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som vet hvordan man lager hjemmeside? Jeg har aldri gjort det før, og kunne tenke meg å lære meg det. Har ikke så gode datakunnskaper enda, men det kommer seg :)

Så om det er noen her som har noen gode råd eller forslag eller som hvet hvor jeg skal finne informasjon , hadde det vært til stor hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes massevis av html-hjelpe sider på internett. Anbefaler deg å søke på www.google.com etter html hjelp/html help.

En lettere måte å gjøre ting på er jo å bruke et editor program, selv bruker jeg Macromedia Dreamweaver. Frontpage er microsoft sitt program men det er ikke fullt så bra.

Skrevet

Det skal jeg jammen gjøre, tusen hjertelig takk :D nå ble jeg glad .

Håper jeg får til dette da :)

Skrevet

Når du er helt fersk kan du bruke Microsoft Frontpage eller til og med Word til å lage dine hjemmesider. Når du lagrer word dokumentet lagrer du det som webside, enkelt. Når du ser en side du liker kan du høyre klikke på musen og velge VIS KILDE - da ser du hvordan den hjemmesiden er laget. Det anbefales dog ikke å "stjele" hjemmesider fra andre. :)

Skrevet

Dreamweaver og Frontpage er greie når du ikke vil lære litt ekstra om f.eks html og kanskje CSS.

Av disse to vil jeg anbefale Dreamweaver. Litt mer å sette seg inn i enn i Frontpage, men sååååå mye bedre!

Dersom du vil lære deg html (som er en slags "kode" som maskinene forstår", så anbefaler jeg deg å lese noen av disse "How to learn HTML" sidene som finnes på nett. Dersom du søker på dette på f.eks www.google.com, så vil du finne mange fine sider. Det finnes også flere sider på norsk. da er Kvasir en fin søkemotor. Så er det bare å søke på "hvordan lære html" eller lignende.

Å lage siden selv med html tar lengre tid, og den blir kanskje ikke fullt så pen med en gang. Du må jobbe litt og lære deg mer og mer. Men så kan det bli bra :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk alle sammen :) Skal prøve alt dere har fortalt. Klarer jeg å få det til skal jeg legge ut hjemmeadressen her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...