Gå til innhold

Sitater om kjærlighet og ekteskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes disse var artige :)

Å elske noen dypt gir en styrke. Å bli elsket dypt av noen gir en mot

Lao Tzu

En kjole med glidelås i ryggen knytter mann og kone sammen

James H. Brown

Gift deg ikke med det mennesket du tror du kan leve sammen med; gift deg kun med det mennesket du tror du ikke kan leve uten

Dr. James C. Dobson

Når en mann åpner bildøren for sin kone, har han enten en ny bil eller en ny kone

Prince Philip

Ekteskapet: en samfunnsform som består av en herre, en frue og to slaver, alt i alt to stykker

Ambrose Pierce

Jeg elsker å være gift. Det er så flott å finne det ene mennesket du ønsker å irritere resten av livet

Rita Rudner

Et godt ekteskap er som en gryterett. Det er kun de som er ansvarlige for den som vet hva som befinner seg i den

Anonym

Med denne ringen tar jeg deg til ekte, med kroppen min tilber jeg deg, og alle mine jordiske eiendeler deler jeg med deg

Ekteskapsløfte

Book of Common Player

Kompromiss:

En vennskapelig avtale mellom mann og kone, hvor de er enige om at hun skal få viljen sin.

Anonym

Mannen er et husdyr som kan trenes opp til å gjøre de fleste ting hvis han behandles med en fast hånd

Jilly Cooper

Kjærlighet består ikke i at man stirrer på hverandre, men i at man ser fremover i samme retning

Antoine de Saint- Exupèry

Vi finner ikke kjærligheten ved å finne et fullkomment menneske, men ved å lære å se et ufullkomment menneske på et fullkomment vis

Anonym

Ekteskapet er ikke noe ritual eller noe mål i seg selv. Det er en lang, intrikat, intim pardans, og ingenting er viktigere enn din egen balanse og valget av partner

Amy Bloom

Du må kysse en rekke frosker før du finner en kjekk prins

Amerikansk ordspråk

Elsk hverandre, og dere blir lykkelige. Akkurat så enkelt og vanskelig er det.

Michael Leunig

Husk at kjærligheten er en måte å reise på, ikke noe mål

Roy Goodman

Kjærligheten er som en bankkonto. Du setter inn og du tar ut, men hvis den er overtrukket, får du svi

Irwin Corey

Jeg giftet meg aldri, for det var ikke noe behov for det. Jeg har tre kjæledyr hjemme som tjener samme formål som en mann. Jeg har en hund som knurrer hver morgen, en papegøye som banner hele ettermiddagen og en katt som kommer hjem sent om kvelden

Marie Corelli

En liten jente som var med i et bryllup spurte moren etterpå om hvorfor bruden forandret mening. "Hva mener du?" sa moren. "Jo, hun gikk nedover midtgangen med èn mann og kom tilbake igjen med en annen"

Anonym

En blind kone og en døv ektemann ville være et godt ektepar

Honorè de Balzac

:klem:

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...