Gå til innhold

hvordan vaske stekeovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker man en stekeovn? Har prøvd med Zalo, men det funket ikke noe særlig og jeg tør ikke begynne å skrubbe inni der. Blir kjempetakknemlig om noen har noen tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ovnsrens på sprayflaske. Selv på selvrensende ovn. Hva pokker mener de forresten med selvrensende?

Det er ingen som renser den hos meg og hvis ikke jeg gjør det så gror den igjen.

Skrevet

Jeg bruker MrMuscle ovnsrens, spray på, vent litt og tørk av, den fjerner alt.

Skrevet

For å få fett og skitt til å sleppe litt så kan du ha vann i langpanna og sette ovnen på rett under 100 grader, da blir det varmt og fuktig og mye av skitten slipper. Ellers så er ovnsrens også et veldig bra alternativ (selges på elektrobutikker).

Skrevet

Ovnen min har fått svi seg en gang eller to for mye, og jeg får den aldri helt ren igjen, uansett hva jeg prøver. Finnes det noe skikkelig kraftig skyts?

Skrevet
For å få fett og skitt til å sleppe litt så kan du ha vann i langpanna og sette ovnen på rett under 100 grader, da blir det varmt og fuktig og mye av skitten slipper. Ellers så er ovnsrens også et veldig bra alternativ (selges på elektrobutikker).

Nettopp!! Bruker også å varme ovnen litt opp. Så slår jeg av ovnen og sprayer på den derre Sillit Bang (eller hvordan det skrives) den for fett.

Sprayer på et solid lag - og lar dette stå litt. Så vasker jeg av godt med rent vann. Blir så reint atte atte.... :)

Snodig da. Hadde null tro på dette produktet. Reklamen er jo bare så uuuuurteit *ler* men dette er faktisk et produkt som funker!!! (er jo bare SÅ nysgjerrig når det kommer nye produktet og bare MÅ prøve!! Hehe... )

Skrevet

Takk skal dere ha! Da prøver jeg igjen og håper på et bedre resultat enn sist! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har du selvrensende ovn så skal du sette den på maks temperatur av og til slik at fettet brennes vekk. Når det slutter å røyke slår du den av.

Skrevet

Jeg synes det er en drittjobb uansett hva jeg bruker. Nå er ovnen så gammel at jeg håper den går i stykker snart, så slipper jeg å vaske den. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...