Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom La Senza i Bogstadveien på lørdag og der var det jo så mye fint. Og slettes ikke dyrt.

Men så husket jeg at de har nettside og vil gjerne kjøpe derfra...så får jeg enda mere for pengene...

Men så lurer jeg...

Må man betale toll og mva eller er de greie og sender som gave/skriver ned verdien?

Hvor mye toll er det på undertøy (om man må betale dette)...

Tar det lang tid fra man bestiller til tingene kommer?

Prøver å regne på om det er noe å spare eller om vinninga går opp i spinninga :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er iallefall toll på tekstiler, men tollen kommer ikke inn i bildet før du bestiller for over 1000 kroner. Bestiller du for over 200kroner, men under 1000kr, så må du betale 25% moms.

Skrevet
Det er iallefall toll på tekstiler, men tollen kommer ikke inn i bildet før du bestiller for over 1000 kroner. Bestiller du for over 200kroner, men under 1000kr, så må du betale 25% moms.

Trodde grensen for toll og mva lå på 200kr for varer og 1000kr for gaver jeg?! Er det forskjellig for mva og toll altså...da lærte jeg noe nytt i dag også...

Gjest Gjesta
Skrevet

25% moms av prisen på undertøyet, pluss 80kr i tollbehandling. (Jeg har også svart på en annen tråd her hvor det var snakk om Bravissimo.)

Gjest gjest1
Skrevet
Trodde grensen for toll og mva lå på 200kr for varer og 1000kr for gaver jeg?! Er det forskjellig for mva og toll altså...da lærte jeg noe nytt i dag også...

Momsgrensen er 200kr

Tollgrensen er 1000kr, men det er få ting det er toll på. Klær er desverre en av delene.

Gavegrensen er 1000kr, men dette tror jeg kun gjelder dersom avsender er en privatperson og ikke et firma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...