Gjest Very Victoria Skrevet 18. juni 2006 #1 Del Skrevet 18. juni 2006 Hvordan sier man I Faderens, Sønnens og den Hellige Ånds Navn på latin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 18. juni 2006 #2 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) In Nomine Patri et Filii et Spiritus Sancti. Det er nok noen små stavefeil i vokalendelsene her - bøyningsfeil, men det gjør ingen forskjell for uttalen. Endret 18. juni 2006 av allium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastor Knut Skrevet 19. juni 2006 #3 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) In Nomine Patri et Filii et Spiritus Sancti. Det er nok noen små stavefeil i vokalendelsene her - bøyningsfeil, men det gjør ingen forskjell for uttalen. ← Endelsene i latin er viktige å få korrekt og uttalen endrer seg nok litt. Her kommer den korrekte latinske oversettelsen: In nómine Patris et Filii et Spíritus Sancti. Noen legger også til "amen" på slutten, men det kommer litt an på sammenhengen. Hvis du ikke er kjent med latin, da anbefaler jeg at du bruker svakt trykk på den store bokstaven i et par av ordene jeg viser mot slutten av innlegget og husker på å uttale o som å og u som o. I dette tilfellet c som k. Altså: nåMine og spiriTos. Det er litt annet uttalepusleri også, men det er det ingen som merker og du kan uttale de andre ordene som de står :-) Mvh. Knut. Pastor. Endret 19. juni 2006 av Pastor Knut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Very Victoria Skrevet 19. juni 2006 #4 Del Skrevet 19. juni 2006 Takk for hjelpen begge to selv om jeg får litt Knutby-feeling av Pastor Knut her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TrondITårnet Skrevet 5. oktober 2006 #5 Del Skrevet 5. oktober 2006 Takk for hjelpen begge to selv om jeg får litt Knutby-feeling av Pastor Knut her.... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #6 Del Skrevet 6. oktober 2006 ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 6. oktober 2006 #7 Del Skrevet 6. oktober 2006 Så det er der spiritus kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå