Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 det er min egen feil altså (shame on me) men jeg har ikke vasket oppå kjøkkenskapet på lange tider. jeg har bare ett dobbelt skap som ikke går helt opp til taket så jeg har rett og slett ikke tenkt på det. så, hva slags middel tar stekeosfett, har vasket med kjøkkensprayen min, men det er fremdeles seigt å ta på.
Arwen Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Jeg tipper du må på med salmiakk for å bli kvitt det.
Gjest Hufsa Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Jeg bruker en blanding av Zalo og varmt vann, dette lar jeg ligge å godgjøre seg litt, før jeg vasker det vekk med en klut. Kan være du må gjøre det flere ganger før du får det vekk. Lykke til
Velvet Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Jif skurekrem er fabelaktig. Etterpå bruker jeg vanlig vindusvask (sprayflaske) for å fjerne rester etter skurekremen.
Krista83 Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Prøv cillit bang! Fjerner fettet i en fei ← Nå hørtes du ut akurat som de i reklamen
Sunbird Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har funnet ut at sånne sprayer er helt håpløse til å fjerne fett med. Jeg har måttet ty til jif skurekrem eller cillit bang for å få det bort. Og det funker som bare det,så jeg er enig med reklamen...
mabe Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Nå hørtes du ut akurat som de i reklamen ← Jeg vet det, men det er en av de få reklamene som holder det den lover
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 Ajax Proffesional Fettfjerner (rosa sprayflaske)tar også fettet! Jeg var på flyttefot og skulle vaske ut kjøkkenet. Salmiakk brukte jeg sist jeg vasket ut kjøkken, og det satt i nesa i flere uker etterpå. Æsj! Men fettfjerneren den gjorde det nesten moro å vaske ut. Fettet var skikkelig lett å vaske vekk. I tillegg til at det ikke lukter vondt. Sammen med swiffer magic eraser, så vasket vi ned kjøkkenet på en times tid. Og det var skittent..!
Titti72 Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 Når jeg vasket ned et overfettete kjøkken så var gryteskrubb (brukte mange) og zalo/salmiakkvann det eneste som funket. La det liggeen stund for å få det til å løsne. Sitter det ekstre godt så smør ut zalo og tørk det bort etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 ts her: da tror jeg det blir enten jif skurekrem eller ajaxen, spørs hva jeg ser først i butikkhylla tusen takk for svar
abelille Skrevet 19. juni 2006 #12 Skrevet 19. juni 2006 Jeg brukte zalo og en oppvaskbørste. Da forsvant det kjapt. Et tips for å slippe å skure der opp senere: plastfolie på toppen. Den er det bare å skifte når det begynner å bli fett der oppe.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #13 Skrevet 19. juni 2006 Når jeg vasket ned et overfettete kjøkken så var gryteskrubb (brukte mange) og zalo/salmiakkvann det eneste som funket. La det liggeen stund for å få det til å løsne. Sitter det ekstre godt så smør ut zalo og tørk det bort etterpå. ← Jepp, min erfaring er også at hvis det er skikkelig fettete så må du skrubbe det bort. Selv om jeg pleier å kjøre på med de kjemikaliene som finnes...
Champagnepiken Skrevet 19. juni 2006 #14 Skrevet 19. juni 2006 Et tips for å slippe å skure der opp senere: plastfolie på toppen. Den er det bare å skifte når det begynner å bli fett der oppe. ← Eller matpapir/bakepapir. Bare å kaste og legge på nytt et par ganger i året.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #15 Skrevet 19. juni 2006 Hei, skal si dere er lite miljøvennlige! Gjett om jeg har hatt samme problemet med toppen av kjøkkenskap, oppå kjøkkenvifte osv. Min gamle mor på over 70 år overtalte meg til å prøve en grov mikrofiber og kaldt vann. Det skjedde et mirakel - fettet forsvant, uten bruk av varmt vann og kjemikalier, det går virkelig an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå