Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg visste ikke at man kunne skrive av på skatten det en betaler over 10000 for barnehage i året. (ja,ja jeg skulle lest brosjyren) Lurer på om det går an å få gjort det opp at hvis jeg ringer ligningskontoret i morgen...Hadde det vært slik at jeg hadde fått igjen for mye ved en feil fra dem, hedde jo de krevd pengene tilbake.Da kan vel jeg også kreve de pengene jeg faktisk har rett på.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg visste ikke at man kunne skrive av på skatten det en betaler over 10000 for barnehage i året. (ja,ja jeg skulle lest brosjyren) Lurer på om det går an å få gjort det opp at hvis jeg ringer ligningskontoret i morgen...Hadde det vært slik at jeg hadde fått igjen for mye ved en feil fra dem, hedde jo de krevd pengene tilbake.Da kan vel jeg også kreve de pengene jeg faktisk har rett på.

Jeg tviler sterkt på at du kommer noe vei med dette nå, du er altfor sent ute.

Men ikke glem det neste år! :)

Skrevet

Jeg lurer på om du neste år kan føre opp utgiftene du skulle ført opp i år. Men aner ikke. Ring og hør - fortere enn svint (for desto lenger du venter, jo lenger blir telefonkøen).

Gjest Piper
Skrevet

Det er din oppgave å sørge for at det er riktige opplysinger, og derfor har du ikke noe som helst krav på at de skal fikse dette nå. Tenk hvor mye ekstra arbeid de hadde fått, om alle skulle sullet så mye.

Men du kan jo ta en telefon å høre med de, men jeg tviler sterkt på at de er så snille.

Gjest Gjest
Skrevet

Takker for svar Ringe etterpå jeg. Går det ikke, så går det ikke. Få de neste år er jo greit det :)

Piper : Ja jeg er svimete som bare det, skjerpings.. :)

Skrevet

Du burde jo kunne ta det som en klage etter skatteoppgjøret da? Det er ikke en vanlig klage ettersom det er du som har gjort en tabbe, men det er lov å prøve seg. Fristen er 3 uker etter oppgjøret (10.aug)

Gjest gjest1
Skrevet

En jeg kjenner glemte å føre på barnehageutgifter for noen år siden, men da hun ringte likningskontoret fikk hun allikevel ført det opp på det årets likning. Tror ikke det var så langt over fristen som det er nå, men.

Men du har sjekket at det ikke allerede er ført opp av likningskontoret, da? Hvis barnet ditt går i kommunal barnehage føres utgiftene i alle fall opp automatisk.

Gjest Gjest
Skrevet

En lignende situasjon oppsto for meg. Hadde ikke ført opp en spesifikk utgift fordi jeg rett og slett ikke visste jeg hadde krav på fradrag for denne. Da skatteoppgjøret kom skrev jeg brev til ligningskontoret iht klagefrister etc og utpå høsten fikk jeg vedtak på at beløpet var fradragsberettiget. Fikk penger igjen samme høst. Lykke til!

Skrevet

Vi glemte dette i fjor, og kom ikke på det før skatteoppgjøret kom. ringte likningskontoret og de fikset det på noen få dager. Vi måtte skrive et brev da, der vi bad dem om å gjøre det men dette var kun en formalitet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...