Gå til innhold

Noen som husker...?

Anbefalte innlegg

Gjest Hufsa
Skrevet

Jeg skulle vise min datter hvordan jeg skulle lage kaffekopp av en tråd...så skulle jeg vise henne kosteskaftet..men da husket jeg ikke hvordan man gjorde dette. :sjenert:

Noen som vet om en side som viser hvordan man utfører disse "trådkunstene"?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dette er antagelig det mest uforståelige innlegget jeg noensinne har lest her. Venter spent på svar :ler:

Gjest Hufsa
Skrevet
Dette er antagelig det mest uforståelige innlegget jeg noensinne har lest her. Venter spent på svar  :ler:

Men da var det kanskje på tide :ler:

men skker på at noen vet hva jeg mener..Håper det iallefall

Skrevet

Jada, jeg vet hva du snakker om.... man knytter en lang tråd, tar den mellom fingrene/nevene (to stykker sitter mot hverandre) også begynner man å ...ja, lage mønster og diverse...right? Er jeg å rett sti nå?

Husker jeg kunne lage det som kaltes for "paristårnet" ilag med en venninne men hvordan man lagde det? Nei uhm.....det gjør jeg ikke..... sorry... :tristbla:

Gjest Hufsa
Skrevet
Jada, jeg vet hva du snakker om.... man knytter en lang tråd, tar den mellom fingrene/nevene (to stykker sitter mot hverandre) også begynner man å ...ja, lage mønster og diverse...right? Er jeg å rett sti nå?

Husker jeg kunne lage det som kaltes for "paristårnet" ilag med en venninne men hvordan man lagde det? Nei uhm.....det gjør jeg ikke..... sorry...  :tristbla:

:hoppe: Ja du husker helt rett.. :)

hmmm..da får jeg håpe noen vet, men takk iallefall

Skrevet

Jeg husker det godt jeg ... Men å forklare .. :ler:

Start hvertfall med en relativt lang tråd - bundet sammen.

Det var to måter - enten med en "runde" rundt hånden - eller bare mellom tommel og lillefinger på hver side. Den rundt hånden brukte vi når vi skulle "ta av" for hverandre.

Bruk så langfingeren til å "stikke under" tråden på som ligger over håndflaten på motsatt side/hånd (du får da et "krysssystem)

- ta tomlene over "flettingen" og hent tråden som er "mellom" lillefingrene - og løft den over på tommelen - bruk tennene til å løfte "tommeltråden" over tråden du hentet fra lillefingrene - nå har du tekoppen. Dra den tråden som er på tommelen opp - samtidig som du strammer den .. dette blir Eiffeltårnet - stram helt - og du har en kleshenger :ler:

.. Du verden hvor lett det er å gjøre det - men å skrive ned forklaring :sjenert:

Gjest Hufsa
Skrevet
Jeg husker det godt jeg  ... Men å forklare .. :ler:

Start hvertfall med en relativt lang tråd - bundet sammen.

Det var to måter - enten med en "runde" rundt hånden - eller bare mellom tommel og lillefinger på hver side.  Den rundt hånden brukte vi når vi skulle "ta av" for hverandre.

Bruk så langfingeren til å "stikke under" tråden på som ligger over håndflaten på motsatt side/hånd (du får da et "krysssystem)

- ta tomlene over "flettingen" og hent tråden som er "mellom" lillefingrene - og løft den over på tommelen - bruk tennene til å løfte "tommeltråden" over tråden du hentet fra lillefingrene - nå har du tekoppen.  Dra den tråden som er på tommelen opp - samtidig som du strammer den .. dette blir Eiffeltårnet - stram helt - og du har en kleshenger :ler:

.. Du verden hvor lett det er å gjøre det - men å skrive ned forklaring  :sjenert:

Tusen takk :smilyblomst:

Dette var akkurat hva jeg behøvde for å huske hvordan jeg skulle komme videre til Eifelltårnet & kleshengeren.. Nå skal jeg vise henne i morgen før hun går på skolen. :)

Skrevet

Bare hyggelig --

En litt ubehjelpelig forklaring - men i og med at det ligger i barnelærdommen .. er det utrolig hva som dukker opp når man bare får noen små stikkord :)

Skrevet

Bare hyggelig --

En litt ubehjelpelig forklaring - men i og med at det ligger i barnelærdommen .. er det utrolig hva som dukker opp når man bare får noen små stikkord :)

Gjest Hufsa
Skrevet

JA det er sant :)

Så nå har jeg sittet å øvd meg :sjenert:

Gjest splæsj
Skrevet

:klø: Og, eh, drikker dere kaffe av den og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...