Ottine Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Ser i boligmarkedet at stadig flere kunne tenkt seg å ha et småbruk og "leve livet" på landet. Prisene fyker i været og folk kjøper småbruk på de mest "forlatte" steder. Kunne du tenkt deg å bo slik? Selv kommer jeg til å arve et - det er en "perle". Mannen min vil overhodet ikke bo der... Så hva gjør jeg? Jeg elsker stedet, men jeg klarer jo ikke å ta vare på det alene. Er det dumt å gi avkall på det, synes dere? Vet det er både for- og bakdeler med å bo slik...Andre folk betaler jo omtrent hva som helst for å få bo slik...
Hu i Svingen Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Dere kan kanskje ha det som feriehus eller leie det ut?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 For meg hadde det kommet an på hvor det lå. Vi bor på småbruk selv (leier), og jeg elsker å bo sånn - og jeg er opprinnelig byjente, har oppdragsgivere i byen og liker generelt å bruke byen også. For meg hadde det vært vanskelig å si ja til å overta eller flytte til et småbruk LANGT fra byer og større steder. For eksempel tror jeg ikke jeg ville flyttet til Sogn og Fjordane permanent, etter å ha bodd et sted hvor nærmste "storby" var ti timer unna med bil og buss. Men å bo på småbruk noen overkommelige mil fra en ok by - sånn lever vi nå, og sånn håper jeg vi fortsetter å leve. Jeg vil mye heller det enn å bo i leilighet (igjen) i byen. Men det er klart det krever at begge parter er praktisk anlagt og synes det er ok å vedlikeholde flere bygninger og stor tomt (som sikkert kan forpaktes delvis bort).
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg kunne godt ha tenkt å bodd på et småbruk. Kommer fra en gård selv og syns det var et flott sted og vokse opp på! Er desverre singel for tiden, men den dagen jeg får meg mann, og forhåpentligvis barn, så kan jeg ønske å bo på et småbruk. Drive med dyr og la barna få vokse opp trygt. Godt å ha den stillheten når man er hjemme.. Nå slapper ikke jeg av 100% før jeg er hjemme hos mor og far faktisk!
Ottine Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2006 Det ligger sentralt til, så beliggenheten er det ikke noe i veien med. Selv om jeg skulle leie det ut, kommer jo alt vedlikeholdet i tillegg. Problemet er vel egentlig mest at mannen og jeg "lever på hver vår planet" i dette spørsmålet - og dette blir virkelig et problem for meg...
Duracell Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Åh, jeg hadde elsket å eid et småbruk Aner ikke hva du skal gjøre. Men ikke selg det uten å ha tenkt nøye gjennom det, for du får det ikke igjen..
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Du kan jo leie ut rimelig mot vedlikehold i en periode? Vi gav avslag i husleie mot maling av hus etc. Vi betalte materialene, men leieboere sto for jobben. Husk også at når du leier ut kan du trekke fra utgifter til oppussing på skatten, så ta vare på kvitteringer! Og ja, jeg kunne godt bodd på et småbruk med plass til noen dyr, gjerne en hest.
Ottine Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2006 Kommer ALDRI til å selge det!! Det er et fantastisk sted for barn å vokse opp...
Duracell Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Kommer ALDRI til å selge det!! Det er et fantastisk sted for barn å vokse opp... ← Godt, da fikser du vedlikeholdet på et vis, er alltids noen som vil leie eller jobbe litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå