K. Skrevet 16. desember 2002 #1 Skrevet 16. desember 2002 Hei! Jeg og sambo har en liten diskusjon på gang, så nå vil jeg gjerne høre hva dere andre har gjort og erfaringer dere har med det.. Han mener at det kanskje ikke er nødvendig med levende musikk i bryllupet, men jeg tror ikke det blir samme stemningen med en cd-spiller.. Hva hadde dere? Og hvordan fungerte det? Kan jeg også spørre hva dere betalte for levende musikk? Veldig glad for alle svar :D K.
Tjorven Skrevet 16. desember 2002 #2 Skrevet 16. desember 2002 Vi hadde CD'er i bryllupet vårt og vi var veldig fornøyd med det. Da fikk vi akkurat den musikken vi selv likte og ville høre på! Vi synes heller ikke noe særlig om små band eller orkestere som bare er sånn halvveis gode å høre på, så vi var ikke i tvil om hva vi skulle gjøre. Mye penger sparte vi på det også.
Gjest monja - unplugged Skrevet 16. desember 2002 #3 Skrevet 16. desember 2002 Heisann! Vi skal ha levende musikk på vårt bryllup - fordi vi tror det skaper mer stemning, og så er det ikke så enkelt å "krangle" over hvilken sang man skal spille. Vi har engasjert en duo som skal spille en god stund utover kvelden, og de skulle ha 3500 kroner. Det synes jeg ikke er så ille..... mvh monja - unplugged
K. Skrevet 16. desember 2002 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2002 Vi har fått ett tilbud i fra en duo som skulle ha 8000,- for oppdraget.. Synes egentlig at det var litt mye.. K.
meta Skrevet 16. desember 2002 #5 Skrevet 16. desember 2002 Vår toastmaster er også musiker og skal spille litt utover kvelden. Vi skal gardere oss med bærbar PC så kan vi måle stemningen etterhvert. For å synge solo i kirken, være toastmaster og så musiker skulle han bare ha 6500 kr :D Tror vi har vært vanvittig heldige! Han er utrolig ålreit. Han var ihvertfall de på de møtene vi har hatt med ham... :D
Ruby Skrevet 16. desember 2002 #6 Skrevet 16. desember 2002 Vi sparte masse penger på å bruke cd'er og det var god stemning og ikke noe krangling om musikken. Vi valgte å brenne ned masse forskjellig musikk, mye blandet, sånn at alle ville bli fornøyde, og det funket bra det. Så, ikke noe mangel på stemning nei!
K. Skrevet 16. desember 2002 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2002 Til dere som brukte/skal bruke cd-spiller: Engasjerte dere en dj, eller styrte dere/gjestene musikken selv? Betalte dere evt. mye for dj da? K.
Tjorven Skrevet 16. desember 2002 #8 Skrevet 16. desember 2002 Vi brente CD'er selv og spilte de helt selv. Fetteren min fikk oppgaven med å bytte CD'ene når den ene var over og dette gikk kjempefint. Det ble heller ikke noe tukling med musikken slik som mange frykter.
Anni Skrevet 16. desember 2002 #9 Skrevet 16. desember 2002 Vi hadde DJ og var veldig fornøyd med den løsningen.. 3500 kroner betalte vi..
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2002 #10 Skrevet 17. desember 2002 Vi kommer til å ta opp musikk på cd`er sånn at vi får akkurat den musikken vi vil ha. Har alltid syns at en-manns-band eller band med nesten all musikk programmert på synthen er rimelig blodharry, så for oss var ikke det et alternativ. Cd`er dessuten en myyyyye billigere måte å få spilt sine favoritter på.
Loonie Skrevet 17. desember 2002 #11 Skrevet 17. desember 2002 Ops..glemte å logge meg inn! Mitt innlegg er over... hihi..
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 17. desember 2002 #12 Skrevet 17. desember 2002 Har vært i bryllup med levende musikk og med cd-spiller. Og savnet absolutt ikke levende musikk der de ikke hadde det, syns heller det var helt greit fordi man da fikk større variasjon i musikken, fra gammeldans til disko. Men er det et bra band som spiller allsidig musikk så er jo det kjempehyggelig, men det er forferdelig mye rart på den fronten...
Rose Skrevet 17. desember 2002 #13 Skrevet 17. desember 2002 Synes ikke noe slår et godt band mht stemning! Ingen CD spiller kan stille opp mot det, men det koster jo en del da... Litt trist å danse bryllupsvals til toner fra en CD spiller - flinke musikere behersker mange ulike sjangre og aktiviserer folk.
Tvilling76 Skrevet 17. desember 2002 #14 Skrevet 17. desember 2002 Må nok si meg enig med Rose der gitt. Dessuten er det fullt mulig å be om å få høre på et utdrag av musikken bandet spiller i god tid før bryllupet slik at man evnt kan booke om dersom det er helt forferdelig.
K. Skrevet 18. desember 2002 Forfatter #15 Skrevet 18. desember 2002 Tusen takk for alle svar Men, for å spinne litt videre på denne tråden; hva betalte dere/skal dere betale for levende musikk ? Er det noen som vet om noen gode musikere i Trondheimsområdet? Fortsatt veldig glad for svar! K.
Loonie Skrevet 18. desember 2002 #16 Skrevet 18. desember 2002 Det er mulig man får litt bedre stemning av et band, men jeg forbinder slike band med danskebåten. Altså; "mislykkede" musikere uten platekontrakt som finner ut at dette er eneste måte å "leve" av musikken... Jaja, det var nå min mening...
K. Skrevet 18. desember 2002 Forfatter #17 Skrevet 18. desember 2002 Loonie - det er nok mange slike som du tenker på, men jeg tror oxo at det finnes talenter som spiller på hoppybasis. Det er bare om å gjøre å finne dem.. Derfor; tips mottas med takk :D K.
viwi Skrevet 18. desember 2002 #18 Skrevet 18. desember 2002 Hei! Vi har vært i masse bryllup både med og uten levende musikk. For å være helt ærlig har jeg likt meg bedre der de har brukt cd. Hvorfor? Jo fordi de bandene spiller gjerne altfor høyt, gjerne helt vanvittig rart repertoar og det er ikke nødvendigvis mer koselig med dem der. I vårt bryllup brant vi cd er og passet på at det var musikk for enhver smak. Vi stilte lyden på musikken ettersom det som passet der og da. Og jeg skal si til dere som påstår at dett er nitrist å danse brudevals til cd- DET ER TULL Vi gjorde det og fikk akkurat den musikken vi ville og alle storkoste seg. Vi tenkte vel aldri på at det egentlig var en cd spiller. Dessuten sparte vi masse penger på det og ingen savnet levende musikk for vi hadde det intimt og veldig koselig uansett!!
Augustbrud02 Skrevet 18. desember 2002 #19 Skrevet 18. desember 2002 Vil bare legge til at for vår del ble bryllups-"valsen" flottere med CD-spiller enn den vilel blitt med band. Vi danset nemlig etter Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen og den sangen er aldri den samme når andre synger den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå