Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 skal i bryllup om en mnd og vet ikke om jeg oker å gå med bunaden min likevel.. Lurte på å prøve å finne en kjole å ha med, kan evt bytte underveis. Men så er problemet; har fått endel ekstra rundt mage etter svangerskap, og ganske rund om hoftene (bruker til eks 33-34 i livet i jeans). Er ikke så høy heller (164), med korte bein (max 32 i lengde). Har også kraftige legger, så er usikker på om sånne leggkorte kjoler er pent på meg eller ei. Synes ellers det er veldig fint! Da jeg giftet meg hadde eg jo korsett, veldig fint under brudekjolen. Kjøpte et ordentlig et på stor brudebutikk, men synes ikke det passer bra under andre kjoler.. Blir helt feil med puppene liksom... Men jeg skulle gejrne hatt noe som hodlt inn magen litt, eller helst "sideflesket". Og gjerne noe hjelp til hofter også, så kjolen sitter litt penere på.. noen tips til meg?
Catzy Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Ta en tur innom en bedre undertøysbutikk, og se om de har noen underkjoler med hold-in-effekt. Eller tilsvarende body, gjerne med litt boxer-ben. Sikkert ikke verdens lekreste plagg, men da vil det meste sitte penere utenpå. Sjekk at det ikke blir alfor mye valker rundt åpningene, både over ryggen og benåpningene. Du kan jo se etter litt 50-tallskjoler, med vidt skjørt. Hvis du finner en med et bra snitt for deg, så kan du kamuflere hoftebredden litt. Mulig at brudekorsettet ditt vil passe til en sånn kjole, siden 50-talls-pupper hadde litt annen fasong enn slik man ser de nå. Catzy
Champagnepiken Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Hva med en kjole med empireliv, for eksempel? Det vil jo sitte fint "nesten uansett"...
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Hva med en kjole med empireliv, for eksempel? Det vil jo sitte fint "nesten uansett"... ← sånn kjole som går ut fra under bysten? da vil jeg føle meg gravid igjen tror jeg...
Scorpina Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 For å bruke kjole i empirestil skal man ha riiimelig flat mage skal det se pent ut ja!!! Det jeg ville anbefalt var en kjole i "prinsesse-snitt" slik som skrår litt ut fra hoften og ned. Skrå skjæring er også pent. Sko med litt høy hæl gjør seg også pent på. Hvis man har tykke legger er det IKKE pent med skjørt som stopper akkurat på tykk-leggen. Da ser det ut som digre kubber til ben. ENTEN ved kneet eller UNDER tykkleggen. Du kan også ha sidt skjørt/lengde med f.eks splitt opp til kneet.... Håper du finner noe som passer
Miracl3 Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 - kjole med prinsesse snitt - langt klokkeskjørt - babydoll topp - a-formet kjole
tuji Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Jeg hadde akkurat samme problem da datteren vår skulle døpes, og gikk til nærmeste undertøysbutikk for å få hjelp. Det er utrolig hvor mye bra som finnes slike steder! Jeg kjøpte noen panties, eller hva det heter, en trang sykkelshortsaktig greie som går fra rett over kneene til under puppene. Dermed blir det ikke noen valk der den slutter. Den kostet litt over 300,- tror jeg, og var en god investering!
Scorpina Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Jeg hadde akkurat samme problem da datteren vår skulle døpes, og gikk til nærmeste undertøysbutikk for å få hjelp. Det er utrolig hvor mye bra som finnes slike steder! Jeg kjøpte noen panties, eller hva det heter, en trang sykkelshortsaktig greie som går fra rett over kneene til under puppene. Dermed blir det ikke noen valk der den slutter. Den kostet litt over 300,- tror jeg, og var en god investering! ← Jepp jepp!! Kjøpte meg også en slik når vi skulle døpe jenta vår. Jeg VILLE inn i kjolen jeg hadde sikla på siden jeg vralta rundt som "lille trille" 8 mndr på vei og da var den panties'n utroooolig bra!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå