Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest monika**
Skrevet

har vært sammen med en fantastisk fyr lenge nå, han har sagt en gang at han elsket meg, men aldri siden.

hvordan kan man vite om han fortsatt gjør det, eller om han angrer på at han sa det?

kan jeg ha skremt han siden jeg ikke sa det tilbake?

"kjærlighet, middels vanskelig"

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Eksen min sa det til meg drita full. Jeg sa det samme til han noen uker senere og da sa han "glad i deg og"

etter noen måneder hadde vi samtale om å elske noen generelt og da sa han at han ville aldri sagt det til noen med mindre han hadde kjent de i over 2 år.

"Hva med meg da?" spurte jeg, "Ja jeg er jo glad i deg"

Fortalte han at han hadde sagt det på fylla men da ble han forbanna og kaldte meg løgner. Hurramegrundt for beherskede folk.

Du bør absolutt prate med din om dette istedenfor å gå rundt og føle deg falskt elsket. Sier ikke det er slik, jeg kjenner jo ingen av dere, men det der unner jeg ingen.

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Hvis du ikke har sagt at du elsker han så er det ikke så rart han ikke har sagt det flere ganger. Å si at man elsker noen kan være veldig vanskelig for mange, og hvis de ikke får høre det tilbake så er det nok enda vanskeligere. Det behøver ikke bety at han ikke elsker deg, men at det er en vanskelig ting å si. Hvorfor har ikke du sagt at du elsker han? Er det fordi du ikke gjør det?

Endret av Bellatrix
Skrevet
Hvis du ikke har sagt at du elsker han så er det ikke så rart han ikke har sagt det flere ganger. Å si at man elsker noen kan være veldig vanskelig for mange, og hvis de ikke får høre det tilbake så er det nok enda vanskeligere.

Enig med Bellatrix.

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat det med å SI "jeg elsker deg" kan være litt corny for mange :forvirret: ....Iallefall for meg. Jeg vil heller si at ømme blikk, støtte når man har det tøft, at han gjør ting for deg som han vet du setter pris på, samt aksepterer alle dine sider- gode og dårlige- er en MYE bedre indikasjon!

Skrevet (endret)
har vært sammen med en fantastisk fyr lenge nå, han har sagt en gang at han elsket meg, men aldri siden.

hvordan kan man vite om han fortsatt gjør det, eller om han angrer på at han sa det?

En grei måte å finne ut om han du er sammen med elsker deg, må vel være å spørre ham? For noen er det lett å si "jeg elsker deg", for andre er det vanskeligere. Men i de fleste parforhold går det greit å spørre om alt mulig uten at det er hverken rart eller uvanlig. Men det kan jo være greit å se an tid og sted. Ikke alle spørsmål egner seg over alt og til enhver tid.

Mvh. Knut.

Endret av Pastor Knut
Skrevet

Ja, det kan ha skremt ham at du ikke sa det tilbake. Jeg har en kamerat som er i hans situasjon - han har vært sammen med ei jente et halvt års tid, og de snakker om å flytte sammen til høsten. For et par uker siden fortalte han henne at han elsker henne; hun ble glad, men sa at hun ikke var klar til å si det tilbake. Det aksepterte han, men det sliter på ham også. For, som han sier - han vil ikke flytte sammen med ei som ikke er klar til å si at hun elsker ham igjen.

Han har gjentatt at han elsker henne en gang seinere, og fikk ikke noen respons da heller - så han kommer ikke til å si det igjen. Og jeg har inderlig vondt av ham, selv om man selvsagt ikke kan presse den typen erklæringer ut av noen.

Gjest Gjest_jane how_*
Skrevet

Det er hvertfall mer fair å ikke si man elsker noen, enn å si det fordi den andre sier det til deg, eller fordi det "er på tide" eller "hører med". Har selv aldri sagt det, men har blitt sagt det til. Følte ikke alltid at det var så ekte, men at det hørte med for han, fordi det var sånn det skulle være når man bodde sammen.

Skrevet

Det høres ut som du vil at han skal elske deg. Da går jeg ut ifra at du elsker ham? I så fall: si det til ham! Da sier han det nok igjen. Det merkes nemlig veldig sterkt når du sier "jeg elsker deg", men ikke får det samme tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...