Gå til innhold

Han drar på gutteturer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lille meg_*
Skrevet

Lurer på hva dere mener om følgende: Sambo drar på "guttetur" ca en gang i året(2 uker borte). Dette er friluftsliv-turer- ikke fest og sjalabais! Noen jeg kjenner mener han "snart må slutte med det der"(vi er i 30-åra), mens jeg selv egentlig synes det er helt greit. Han har uttrykt dårlig samvittighet før han drar på tur. Vi har ikke barn.

Er det meg som er unødig tolerant(?!) eller er dette vanlig blandt dere andre som er samboere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle hva andre mener om dette så lenge dere selv er fornøyde.

Gjest Chantal
Skrevet

Hvorfor skal han slutte med det? Blir man for gammel til å reise på turer med vennene sine altså? :overrasket:

Jeg hadde syns noe sånt var helt ok. Forstår meg ikke på vennene deres som i det hele tatt blander seg.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg er abre samboer for sommeren faktisk, men når vi har vært sammen lenger enn 2 år som vi har vært nå, og vi kommer i 30- åra er det absolutt et forhold jeg vil. Der både han og jeg kan dra på venneturer og kose oss uten hverandre. men vet jo hvor grensa går og jeg tror det er viktig for å kunne sette pris på hverandre mer.

Han er heldig som har deg som er så tolerant og du er heldig som har en mann som ikke tar disse turene for gitt og faktisk får dårlig samvittighet.

Nei du er heldig du, ikke noe problem! :)

Gjest Thalassa
Skrevet

kanskje han er redd du skal tro det er litt sånn brokeback mountain på gang? :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

TS igjen her! Så bra dere er enige! Det er ikke det at folk legger seg borti at han drar; men jeg merker veldig godt at noen er litt sånn "åh stakkars deg! Må være alene du da". Vi lever da for Guds skyld i 2006!! Jeg skulle veldig gjerne dratt på jenteturer, men akkurat nå er jeg i en "rævva" økonomisk situasjon...men når den bedrer seg, skal jeg ta igjen det tapte. Og det vil sambo synes er bare bra, vel fortjent og "ha det artig!"

Det er bare det at veldig mange samboere MÅ gjøre alt sammen, men jeg er i grunnen veldig glad for at jeg får litt tid for meg selv, jeg! Det er DEILIG! :ler:

Skrevet
TS igjen her! Så bra dere er enige! Det er ikke det at folk legger seg borti at han drar; men jeg merker veldig godt at noen er litt sånn "åh stakkars deg! Må være alene du da".  Vi lever da for Guds skyld i 2006!! Jeg skulle veldig gjerne dratt på jenteturer, men akkurat nå er jeg i en "rævva" økonomisk situasjon...men når den bedrer seg, skal jeg ta igjen det tapte. Og det vil sambo synes er bare bra, vel fortjent og "ha det artig!"

Det er bare det at veldig mange samboere MÅ gjøre alt sammen, men jeg er i grunnen veldig glad for at jeg får litt tid for meg selv, jeg! Det er DEILIG!  :ler:

Enig i dette!

Skrevet
Hvorfor skal han slutte med det? Blir man for gammel til å reise på turer med vennene sine altså?  :overrasket:

Jeg hadde syns noe sånt var helt ok. Forstår meg ikke på vennene deres som i det hele tatt blander seg.

:Nikke:

Skrevet

Det er da guttetur. Regner med at vennene hans og har kjærester. Hvertfall noen av dem. Men sier de noe på at de drar da?

Venner er noe av det viktigste vi har. Så jeg syns du er fornuftlig som lar han dra jeg.

Gjest Hufsa
Skrevet
kanskje han er redd du skal tro det er litt sånn brokeback mountain på gang?  :ler:

:ler:

Men synes der er flott jeg at dere kan dra hver for dere på turer..for sånn har min samboer og jeg det også, og vi har barn. Så får man tid til å savne hverandre, så blir alt så koselig når den ene kommer hjem :sjarmor:

Skrevet

Synes det er kjempeflott at han tar vare på vennene sine! Vi har det akkurat på samme måte, der vi begge er opptatt av å tilbringe tid med venner. Vi er jo ganske sammensveiset ellers (vært sammen i 8 år og bodd sammen i 7), så det er jo bare sundt å gjøre litt andre ting. Hadde kanskje ikke vært like begeistret hvis det var fylletur det var snakk om, men hadde ikke hatt problemer med det heller (han er jo på byen med gutta i ny og ne og det er bare hyggelig). Jeg ser hvor glad han er i vennene sine og de gjør ham til et gladere menneske :)

Skrevet

Min samboer drar på utenlandsturer to uker uten meg et par ganger i året - hva andre mener om det er meg knusende likegyldig så lenge jeg har det helt fint med det ;)

Gjest Gjest
Skrevet

TS her! Bra så mange er enige....ventet meg mye andre meninger og, jeg...

Nesten helligbrøde å si sånt, men JAAA! Alenetid er supert noen ganger!

Da låner jeg filmer med kun dritkjekke skuespillere, kjøper meg en flaske chardonnay, og eter pizza. Dusjer så lenge jeg vil, lar katten få sove i senga, samt går i DE lassis-klærne. Hoho! :ler:

Skrevet
TS her! Bra så mange er enige....ventet meg mye andre meninger og, jeg...

Nesten helligbrøde å si sånt, men JAAA! Alenetid er supert noen ganger!

Da låner jeg filmer med kun dritkjekke skuespillere, kjøper meg en flaske chardonnay, og eter pizza. Dusjer så lenge jeg vil, lar katten få sove i senga, samt går i DE lassis-klærne. Hoho! :ler:

Både du og din samboer får tilbringe tiden akkurat som dere vil. Ingenting er vel bedre enn det? :)

Dette er noe alle par skulle gjort fast, eller iallefall en gang i blandt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min mann reiser ikke på turer uten hverandre. mange reagerer voldsomt på det, føler at det er nesten tabu å si :ler:

Nå har vi mange små barn så vi er begge enige om at det rett og slett blir for mye stress for den som er hjemme med tre bleiebarn med turbotempo å ha de alene en hel helg. Det hadde gått på et vis, men helgen hadde blitt stress. Når de blir eldre har blir det lettere at en av oss reiser vekk.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette blir noe helt annet! Dere har jo små barn; da er situasjonen annerledes! Jeg hadde blitt sur dersom jeg hadde måttet sitte med tre små og mens han koste seg glugg ihjel på tur....Dritsur faktisk!

Gjest Gjesta
Skrevet
Lurer på hva dere mener om følgende: Sambo drar på "guttetur" ca en gang i året(2 uker borte). Dette er friluftsliv-turer- ikke fest og sjalabais! Noen jeg kjenner mener han "snart må slutte med det der"(vi er i 30-åra), mens jeg selv egentlig synes det er helt greit. Han har uttrykt dårlig samvittighet før han drar på tur. Vi har ikke barn.

Er det meg som er unødig tolerant(?!) eller er  dette vanlig blandt dere andre som er samboere??

Hvis du er unødig tolerant er vel jeg ekstremt overtolerant som lar mannen min reise på tre ukers guttetur til Australia ;)

Skrevet
......Noen jeg kjenner mener han "snart må slutte med det der"(vi er i 30-åra), mens jeg selv egentlig synes det er helt greit. Han har uttrykt dårlig samvittighet før han drar på tur. Vi har ikke barn.

Er det meg som er unødig tolerant(?!) eller er  dette vanlig blandt dere andre som er samboere??

Ja hvem er disse noen'er da som mener at dette ikke er for "folk over 30..."? Neh, fei for egen dør. Gubben drar på jakt èn gang i året med kamerater. De springer i skauen og leker "farlig menneske som skal overleve i den barske naturen" :ler: Hihi..neida...kommer jo hjem med snadder elg-kjøtt...

Ok ok...litt off topic det der - men jeg blir no litt matt av folk (les: de "noen) som skal diktere hvordan dere skal leve livet. Og, hva SÅ om dere _hadde_ barn. Betyr jo ikke at livet er over med venner og man skal slutte å gjøre ting ilag med venner. Rett og slett tøv er det!!

Din sambo behøver ikke ha dårlig samvittighet overfor deg TS, og du er HELT normal (skulle bare mangle) tolerant overfor ham og "gutta-på-tur-"reisene ;)

Skrevet (endret)

Synes han skal reise på disse turene så lenge han synes det er moro. Venner er noe av det viktigste man har i livet og dem skal man pleie. Dessuten er det ganske godt å ha huset for seg selv en gang i blandt. Ikke bry deg om hva disse "noen" synes. Jeg kan love deg at "noen" ville synes du var den heksa hvis du IKKE lot han reise også, feks kameratene hans..

Endret av Caramba
Gjest 3llie
Skrevet

Snart må slutte med det? Hvorfor det? Mine besteforeldre er nå i 60-70 åra og de har alltid tatt turer hver for seg (og sammen selvsagt) og holder på med det fremdeles. Man blir vel aldri for gamle eller vært sammen så lenge at man ikke kan dra på turer hver for seg... heller stikk motsatt. Jo lengre man har vært sammen jo mer behov har man kanskje for litt tid for seg selv også.

Nå har vi små barn, men jeg håper i hvertfall at det blir noen reiser hver for oss igjen etter at de blir litt større. Kommer aldri til å slutte med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...