lillesky Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Jeg ønsker meg en ny parfyme, som er litt klassisk og "kvinnelig", altså ikke en ungjente-parfyme (ala Britney Spears) som lukter for søtt. Den må ikke være tung. Noen gode tips?
Mint Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Hva med Chanels Coco Mademoiselle? Jeg synes denne er fabelaktig god
Gjest Gjesta Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Coco Mademoiselle er god, men den er slik at man ikke kan bruke den for ofte, fordi den lukter så søtt (jeg synes den lukter frukt og karamell). Mitt forslag: Narciso Rodriguez. Lukter blomster og musk. Fabelaktig god, og ikke noe absolutt "alle" bruker.
lillesky Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2006 Skriver liste! Skal absolutt sjekke ut Narciso Rodriguez. Får man den på taxfree? :klø: Ellers så har jeg skrevet ned Stella McCartneys "Sheer".
Gjest Gjesta Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Skriver liste! Skal absolutt sjekke ut Narciso Rodriguez. Får man den på taxfree? :klø: Ellers så har jeg skrevet ned Stella McCartneys "Sheer". ← Det kommer jo veldig an på hva du liker, også. Stella Sheer er en roseparfyme, men hvis du skal ha noe som sitter litt bedre, ville jeg heller kjøpt den i den vanlige utgaven, ikke sommerparfymen (=Sheer). Jeg kjøpte NR på tax free på Gardermoen; tror den kostet i underkant av 400NOK. Den er ikke søt eller noe, lukter bare diskret av blomster og musk.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Chanel Allure Sensuelle er en damete, klassisk duft som ikke er for tung. Min nye favoritt
Champagnepiken Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Hva med "Touch" eller "Brit" fra Burberry, eller "Be delicious" fra DKNY? Verd å teste!
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 Jeg liker Chanel Chance veldig godt. Bruker den når jeg skal utstråle voksen-og-ansvarsfull.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #9 Skrevet 20. juni 2006 Jeg liker Chanel Chance veldig godt. Bruker den når jeg skal utstråle voksen-og-ansvarsfull. ← Denne bruker jeg på jobb!
lillesky Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2006 hva med dameduften fra Jean Paul da? ← Den er altfor tung!
Lillesøster Skrevet 20. juni 2006 #12 Skrevet 20. juni 2006 Chanel Allure Sensuelle er en damete, klassisk duft som ikke er for tung. Min nye favoritt ← Støtter denne. Har også Coco madmosiell, men den blir nok sikkert for tung for deg, da den er tungt kryddert.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Støtter denne. Har også Coco madmosiell, men den blir nok sikkert for tung for deg, da den er tungt kryddert. ← Du tenker ikke på vanlige Allure, da? Allure Sensuelle er i min nese enda tyngre enn Mademoiselle... Jeg liker den (har en prøve), men helt klart en vinterparfyme/festparfyme.
Lillesøster Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Du tenker ikke på vanlige Allure, da? Allure Sensuelle er i min nese enda tyngre enn Mademoiselle... Jeg liker den (har en prøve), men helt klart en vinterparfyme/festparfyme. ← Allure er letter i min nese en coco M. Jeg bruker vanligvis allure til hverdags, men CM, når jeg skal i selskap.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #15 Skrevet 20. juni 2006 Allure er letter i min nese en coco M. Jeg bruker vanligvis allure til hverdags, men CM, når jeg skal i selskap. ← Akkurat. Allure Sensuelle er en helt ny parfyme (kom i vår), som egentlig ikke har så altfor mye til felles med den klassiske Allure, som har vært på markedet siden tidlig 90-tall.
Lillesøster Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Akkurat. Allure Sensuelle er en helt ny parfyme (kom i vår), som egentlig ikke har så altfor mye til felles med den klassiske Allure, som har vært på markedet siden tidlig 90-tall. ← Nei, jeg tenker ikke på Allure Sensuelle, men den "gode gamle". Forøvrig bruker jeg endel fra Bourcerron og anser dem som ganske klassisk. Endret 20. juni 2006 av Lillesøster
mari Skrevet 21. juni 2006 #17 Skrevet 21. juni 2006 Bourcerron bruker moren min... så for meg er det en "voksen" parfyme... L'eau d'Issey synes jeg er god. Jean Paul Gaultier sine er også veldig gode, synes ikke de er spesielt tunge og den eneste duften jeg har hatt på hvor menn jeg akkuratt har møtt har komentert hvor godt jeg lukter
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #18 Skrevet 21. juni 2006 Jeg er 23 år og har flere venninder som bruker Channel no5.... Jeg og synes den lukter godt, men det er kanskje ikke en utpreget sommerduft som var det du egentlig var ute etter med tanke på årstiden xx
lillesky Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #19 Skrevet 21. juni 2006 Takk for mange gode tips. mari: jeg er bare 25 år da, så jeg vil ikke ha en altfor voksen parfyme.
mari Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 jeg er 26 så da er vi nesten like gamle, Boucheron er nok litt voksen for oss begge da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå