*Dolly* Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Hei. Jeg ser etter sengetøy for tiden, og har ærlig talt ikke så veldig god peiling når det gjelder merker. Behøver ikke være noe merkevare, bare det er skikkelig kvalitet! Jeg betaler gjerne litt for å få skikkelig sengetøy som varer i mange år, og som er behagelig. Vel, noen som har peiling? Har vanlig seng for en person hvis det spiller noen rolle. Bor i Bergen.
Krista83 Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har en del høie sengesett, og de holder seg kjempebra.
*Dolly* Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har en del høie sengesett, og de holder seg kjempebra. ← Høie vet jeg om ja, de har bra sengetøy. Så Høie er det beste man kan få i Bergen?
Gjest Very Victoria Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Høie og Turidform er bra saker hvis du ikke er ute etter Designervarer.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Thomsen har endel som ikke selges i andre butikker. De har også sengetøy av bedre kvalitet enn høie, men de er dyre.
philippa starck Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Jeg liker veldig godt Lexington! Synes de har lekre design (veldig typisk amerikansk collegestil over mange av designene, rent og enkelt) og god kvalitet. De selger Lexington på feks Glasmagasinet på Galleriet.
lillesky Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Jeg synes Amadeus i damask fra Kid er godt og mykt, og spesielt deilig nå i varmen.
*Dolly* Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Takk for tips. Jeg synes Amadeus i damask fra Kid er godt og mykt, og spesielt deilig nå i varmen. ← Hvordan føles damask? Er ikke det litt tungt stoff? Jeg liker stoff som bomull og krepp. *skrivefeil* Endret 18. juni 2006 av *Dolly*
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 Damask er bomull, det er bare vevemåten som gjør at stoffet kjennes glatt og kjølig. Det er ikke spseilet tungt. HAr selv lyseblått damasksengetøy fra Kid og det er absolutt det sengetøyet jeg bruker mest! De har det ofte på salg også, så da blir det heller ikke så dyrt. Til vanlig koster det vel 400 per sett.
*Dolly* Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2006 Damask er bomull, det er bare vevemåten som gjør at stoffet kjennes glatt og kjølig. Det er ikke spseilet tungt. HAr selv lyseblått damasksengetøy fra Kid og det er absolutt det sengetøyet jeg bruker mest! De har det ofte på salg også, så da blir det heller ikke så dyrt. Til vanlig koster det vel 400 per sett. ← Hvordan er kvaliteten? Kid har da ikke så voldsomt kvalitet?
*Dolly* Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Høie og Turidform er bra saker hvis du ikke er ute etter Designervarer. ← *poff* Endret 18. juni 2006 av *Dolly*
*Dolly* Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2006 Egyptisk bomull? ← Det høres veldig dyrt ut.
lillesky Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Takk for tips. Hvordan føles damask? Er ikke det litt tungt stoff? Jeg liker stoff som bomull og krepp. ← Nei, det er ikke tungt, og som *onyx* sier så er det bomull. Det er veldig glatt, men ikke på langt nær så glatt (og ekkelt!) som satin. Jeg liker også krepp, men synes det blir litt varmt og tungt på sommeren. Hvordan er kvaliteten? Kid har da ikke så voldsomt kvalitet? ← Jeg synes Kid har ganske god kvalitet på enkelte varer, spesielt damask sengetøyet. Har vasket det flere ganger uten at det er blitt styggere, det kjennes faktisk bedre ut. Egyptisk bomull er forøvrig veldig dyrt.
:-) anna Skrevet 18. juni 2006 #15 Skrevet 18. juni 2006 Tusen takk G.sky :-) Jeg ble helt engstelig for at denne tråden skulle dø hen uten at noen nevnte de eminente kvalitetene til Egyptisk bommull. Jeg tror jeg har mange med meg når jeg sier at jeg har fra kompetent hold at det faktisk er det absolutt mest eksklusive, komfortable og varige man kan ha på sengene sine. Men det er igrunn bare noe jeg har hørt...
abelille Skrevet 19. juni 2006 #16 Skrevet 19. juni 2006 Selv anbefaler jeg sateng. (Men det må være skikkelig, ikke den der blanke polyester etterlikninga!) Mener vi kjøpte våre sengesett på Prinsess. Vi har hatt det ene sengesettet i ca 5 år nå, og det er ikke slitt i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #17 Skrevet 19. juni 2006 Duxiana i gågaten har sengetøy til 10 000 kr settet, og da får du med livstidsgaranti. Ikke er det så dyrt heller hvis du er 20 nå og lever til du blir 90...
Gjest Åse :-) Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 Det beste sengetøyet jeg noensinne har kjøpt heter Lanoire. Kjøpte det hos The Linen Factory i Oslo. De har kjempestort utvalg både i damask og sateng sengetøy til hyggelige priser. Dette kan jeg anbefale :-)
Gjest cathay Skrevet 29. oktober 2006 #19 Skrevet 29. oktober 2006 Eg har kjøpt et kjempebra sengesett på Princess.
Gjest Sille Skrevet 29. oktober 2006 #20 Skrevet 29. oktober 2006 Danske Sødahl har mange fine sengesett med lekker design og kjempegod kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå