Kajagoogoo Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Har begynt å gå til en ny frisør, og hun vasker og tørker håret mitt før hun setter i farge. Har gått til mange forskjellige frisører før, og disse har IKKE vasket håret først. Frisører jeg har gått til før har ment at fargen sitter bedre om håret ikke er helt nyvasket. Føler at fargen ikke sitter så godt hos denne nye frisøren som jeg går til nå nemlig, (og det bør den jo gjøre). :klø: Så da lurer jeg på om det er noen fagfolk her inne som kan bekrefte eller avkrefte dette? Jeg kan jo bare ta det opp med nye frisøren, men spør her inne først.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har aldri fått vasket håret før farging
aline Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 min frisør vasker aldri håret mitt før farging, og hun sier det er bra om jeg ikke vasker håret på morgenen den dagen også.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Har aldri fått vasket håret før farging
lillesky Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har aldri fått vasket håret mitt før farging. Ihvertfall når det gjelder bleiking, så er det bra at håret ikke er nyvasket, for å beskytte hodebunnen.
Krista83 Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har heller ikke blirr vasket før jeg blir farget/stripet. Trodde det var slik at fargen holdt bedre når en ikke gjorde det, men da jeg var hos frisøren sist sa hun at det ikke stemte... Hmm..
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har aldri fått vasket håret før farging, og på alle hjemmefarger jeg har brukt står det at håret ikke skal være nyvasket.
Gjest gjesta Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Og heller ikke min frisør vasker håret før farging.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 Det må jo bli ekstra dyrt.. da må du vaske og tørke før og etter farging.. Kanskje det er derfor hun gjør det..
Gjest Gjest_lise_* Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 har aldri vært med på at frisører vasker håret først. Hodebunnen tåler mer av kemikaliene hvis den ikke er renvasket. Tror ikke hårfargene sitter bedre i av den grunn, da er det heller kvaliteten på fargene som er for dårlig.
Dagensdiva Skrevet 18. juni 2006 #12 Skrevet 18. juni 2006 min gjor det alltid...ganske dyr frisor er det og....
Hu i Svingen Skrevet 18. juni 2006 #13 Skrevet 18. juni 2006 Vasking eller ikke har ikke noe å si for hvor godt fargen sitter (bortsett fra at den kan feste dårligere hvis håret er veldig fett). Ellers er det bare bra at håret er uvasket (hindrer unødig slitasje), men hvis du har mye produkter i håret bør det likevel vaskes før farging. Produktene kan gjøre at fargen fester seg ujevnt, eller i verste fall reagere kjemisk med fargen (sjeldent dog). Litt rotete forklart kanskje, jeg er trøtt...
Gjest Fruktfat Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 riktig som hu i svingen sier; har ikke noe å si om håret er nyvasket eller ei før farging. det som HAR noe å si, er hvor mye styling du har i fra før. er det fullt av voks og diverse må det vaskes for å være sikker på at fargen skal bli jevn. uvasket hår er best fordi du da har et beskyttende fettlag i hodebunnen, dette er spesielt bra ved bleking/lysfarging. det tar også oftest kortere tid fordi man ofte farger først og klipper etterpå. noen frisører liker å klippe først, blant annet pga eksem (å klippe i nyfarget hår trigger eksemet, det sitter alltid igjen litt), eller fordi man skal klippe mye (ikke vits å bruke tid å farge på hår som allikevel skal klippes bort). alle gjør forskjellig;det er ikke feil å vaske først og det er heller ikke feil å ikke vaske først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå