Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har flytta sammen med kjæresten min nå, og vi har kjøpt ny seng. Problemet er at den er altfor hard for meg, så jeg har småvondt i ryggen hver dag nå. Kjæresten min liker at sengen er litt hard, men det er tydeligvis et problem for meg, og det jeg lurer på er om tempur er bedre i og med at den former seg etter kroppen? Vil jeg få mindre vondt i ryggen da? går det an å kjøpe to madrasser, en hard til han, og en tempur til meg, og ha samme overmadrass, eller vil det ta vekk effekten av tempur? For det vil vel da ikke bli en tempur overmadrass (om det finnes) så han fremdeles kan sove på litt hard grunn. Ellers, siden tempur er rimelig dyrt, er det verdt pengene? Er bare helt fascinert over hvor godt det kjennes :D
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har ingen erfaring med madrassene, bare med putene fra Tempur. HATER de puten intenst og kan ikke forestille meg at madrassene skal være behagelige... Putene fra tempur gir null støtte, de bare blir helt flate og gir ingen støtte. Jeg vill faktisk heller kjøpt to vanlige madrasser, med forskjellig hardhetsgrad og brukt en overmadrass over. Jeg tror uansett ikke at du får den riktige effekten av en tempurmadrass om du bruker en overmadrass, så da er jo pengene litt bortkastet...
Gjest Svimle Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Har veldig god erfaring med tempurmadrassene i jobbsammenheng. Men også jeg hater puten fordi jeg trenger støtte til nakken. Ta kontakt med din nærmeste forhandler, jeg mener tempur har en ordning med at du får prøve madrass hjemme!
Gjest Hufsa Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg og har bare erfaring med Tempur putene.. dårlig erfaring den var dyr og nesten helt ubrukelig. Ble fort flat men det kan selvfølgelig være at Tempur madrassen er bra Men tror allikevel jeg ville valgt forskjellige madrasser, som en annen sa. Endret 18. juni 2006 av Hufsa
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Å legge en vanlig overmadrass over en tempurmadrass er ihvertfall ikke noe poeng. Endret 18. juni 2006 av Rosin
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Vel, om putene til hvor mye de koster (700 eller noe?) ikke holder mål, da er vel ikke madrassa verdt det heller... Det er jo akkurat samme greiene, er det ikke? Må nok uansett holde ut med denne sengen et par år så... Kanskje disse små smertene i ryggen går over etter jeg har blitt vant til det?
14062003 Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har erfaring med tempur (jaja, etterlikning) pute og er knallfornøyd!
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Hørt at de er vonde å bruke om vinteren, tar lang tid før de former seg etter kroppen, og når du endelig har fått varmet opp og den er formet etter kroppen og du snur deg er den stein hard igjen.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 Siden du tydligvis har en fast madrass under, er alt du trenger å gjøre å kjøpe en tempur overmadrass til deg selv, og la typen beholde sin side av sengen som den er. Det er i overmadrassen mirakelet med tempur ligger, selve rammemadrassen som selges under er omtrent for en skumgummimadrass å regne. Jeg elsker, virkelig elsker, tempurmadrassen min! Både jeg og kjæresten har trøblete rygger, og dette er vikelig den investeringen jeg aldri har angret på. Jada, det tar litt tid å venne seg til tempur, den reagerer på kombinasjonen trykk/varme, og er derfor naturlig nok litt "seige" de første minuttene når du legger deg midtvinters med 4grader på soverommet. Men den blir fort myk, det er ikke noe problem i det hele tatt. Om du kjøper tempurmadrass, så vær obs på at det tar litt tid å "gå" den inn -omtrent som nye sko Ikke lever den tilbake i panikk etter to netter, den trenger litt tid på å oppnå maks mykhet og responstid, og kroppen din trenger litt tid på å venne seg til å bare soooooove og slappe av.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 Hm vil det fungere på ryggproblemer med den samme harde madrassen under jeg har nå, å bare skaffe overmadrassen i tempur? En overmadrass er jo ikke så tykk... men kanskje det hadde vært en ide.. :D
Gjest Chiquita i.i Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har bekkenproblemer og fikk en tempur-overmadrass på sykehuset etter at jeg hadde født. Kan ikke huske å ha sovet så godt på lenge jeg
brumma* Skrevet 18. juni 2006 #12 Skrevet 18. juni 2006 Jeg er ikke fan av tempur. Liker rett og slett ikke måten madrassen former seg rundt meg. Jeg får følelsen av å ligge i en grop, uten mulighet til å røre meg (og hvis jeg rører meg, er madrassen klumpete og rar, før jeg synker nedi en grop til...). Jeg ville heller kjøpt meg ny vanlig madrass, i en litt mykere utgave.
Cathie Skrevet 19. juni 2006 #13 Skrevet 19. juni 2006 Jeg leste en plass at man skal være litt forsiktig med tempur hvis man ikke har en "plage" som trenger det, hvis du skjønner... Siden madrassen former seg så mye etter kroppen får man ikke beveget seg like lett, og det er ikke bra å ligge så stille gjennom hele natten. Pluss at den ikke transporterte svette så godt vekk heller... Skal se om jeg finner igjen hvor jeg leste det
Cata Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Hm vil det fungere på ryggproblemer med den samme harde madrassen under jeg har nå, å bare skaffe overmadrassen i tempur? En overmadrass er jo ikke så tykk... men kanskje det hadde vært en ide.. :D ← Ja, det fungerer. Jeg har en ganske hard madrass med Tempur overmadrass oppå. Det går helt fint, det. Men vær obs på at overmadrassen til Tempur er ganske tykk i forhold til en annen overmadrass (hvis de ikke har endret siden jeg kjøpte min for 5 år siden).
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #15 Skrevet 20. juni 2006 Jeg fant faktisk ut at det kanskje ikke er senga som er det store problemet her, men kontorstolen min som gjorde at jeg satt en smule foroverlent... Når man da sitter flere timer daglig og jobber med dataen, er det jo ikke rart i det gjør vondt når man sitter på en helt galen stol! Men, men kanskje jeg skaffer en tempurovermadrass for det, må jo være litt deilig, er ganske fascinert
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Jeg og sambis har ulik fasthet i vår kontinentalmadrass seng. Han har hard madrass mens jeg som er lettere har en medium. Dette var noe vi valgte selv. Vet at det er flere sengprodusenter som gir mulighet til dette. I tillegg så er det slik at det tar en liten stund før kroppen vender seg til en ny madrass. Enkelte kan få ubehag i rygg i en liten overgangsperiode. Nå vet ikke jeg hvor aktuelt dette er for deg, men tenkte bare å nevne det. Mener for øvrig at Tempurmadrasser ble testet i en madrasstest for en stund siden. De skrev om testen på forbruker.no Tror ikke den tempurmadrassen som ble testet kom så godt ut... Men det er sikkert mange forskjellige tempurmadrasser å velge mellom. Endret 20. juni 2006 av Sprilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå