Gå til innhold

Be folk bake kaker?

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Har noen en elegant måte å be gjester om å bake kake på?

Leste en hadde skrevet det på gavelisten.

Nå er det ikke lenge igjen til bryllupet, og vi trenger desperat noen til å bake kaker, med mindre vi står hele natten før bryllupet og gjør det selv, og det håper vi å slippe.

Problemet er bare at ingen har tilbudt seg å bake kake, og vi føler det ubehagelig å skulle spørre noen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Spør!

Hvis noen hadde spurt meg om å bake til bryllupet sitt så ville jeg blitt glad og beæret. For å unngå at alle kommer med det samme så kan du jo spørre om folk kan lage ei spesiell kake? Type "Tante den sjokoladekaka di er så god, kunne du tenkt deg å ta med ei til bryllupet vårt?"

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde de kakene som vi ønsket oss på ønskelisten og fikk svært mange tilbud. Men dersom det er litt for sent for denne løsningen så synes jeg at Dallandra's smigrende måte å gjøre dette på var toppers....

Jeg hadde blitt smigret om noen hadde spurt meg :sjenert:

Sikker på at du ikke får nei :)

Skrevet

er det noen i familien som liker å bake og som er flinke til det, så ville jeg bare snakket med dem.

sagt at dere kunne trengt litt hjelp og at dere ville satt kjempepris på det om de hadde kunnet hjelpe til.

og passet på å gjort det klart at det ikke var tvang, selvsagt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde hvertfall bare blitt gla for å hjelpe til, spør du :)

Gjest gjest1
Skrevet

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å spørre noen om de vil bake. Jeg ville garantert sagt ja om jeg ble spurt men om jeg ikke ble spurt så hadde jeg heller ikke tilbudt meg. ;)

Skrevet

Jeg hadde blitt smigret og glad dersom noen hadde spurt meg om å bake. Så spør du, du får sikkert hjelp.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tok den smigrende måten, og det fungerte veldig bra. Men jeg passet på å spørre om kaker som ikke tok alt for lang tid å lage, slik at det ikke blir stressende for gjestene å bidra.

Skrevet
Spør!

Hvis noen hadde spurt meg om å bake til bryllupet sitt så ville jeg blitt glad og beæret. For å unngå at alle kommer med det samme så kan du jo spørre om folk kan lage ei spesiell kake? Type "Tante den sjokoladekaka di er så god, kunne du tenkt deg å ta med ei til bryllupet vårt?"

Veldig enig!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Flott! Tusen takk for masse gode råd!

Nå blir det en del smigring fremover.. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er sånn som familiemedlemmer venter på å bli spurt om. Spesielt de som er flinke til å bake... De blir vanligvis litt beæret og smigret ;)

Skrevet
Dette er sånn som familiemedlemmer venter på å bli spurt om. Spesielt de som er flinke til å bake... De blir vanligvis litt beæret og smigret  ;)

Det er sant. De jeg har suprt har jo nærmest hoppet i taket av glede, og med en gang engasjert seg i hvordan kaken skal se ut og hvilken kake, og om jeg trengte flere! :icon_lol:

Lykke til med kakebordet!

Skrevet

Jepp, jeg ville også spurt de som jeg vet lager gode kaker. Og selvfølgelig si til dem at de lager nyyyydelige kaker. :)

Skrevet

Mamma tok seg av kakene, så det var hun som spurte tanter og andre om de ikke kunne bake "den fantastiske ...kaka som du er så god til å bake?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...