jordbær Skrevet 16. desember 2002 #1 Del Skrevet 16. desember 2002 Kjære sønn ! Jeg skriver dette langsomt, fordi jeg vet at du ikke kan lese så fort. Vi bor ikke der vi bodde da du reiste. Din far hørte nemlig at de fleste ulykker skjer i hjemmet, så derfor har vi flyttet til et annet sted. Jeg kan ikke fortelle deg den nye adressen, for de som bodde her før tok med veiskiltet og husnummeret da de flyttet, slik at de slapp å endre adressen sin. Din far har fått ny jobb. Han er kommet høyt på strå og han har 1600 mennesker under seg. Han klipper gresset på gravlunden. Der ligger blandt annet de udødelige Mozart og Beethoven. Denne leiligheten har vaskemaskin. Første dagen puttet jeg 4 skjorter i den, og dro i snora, men jeg har ikke sett dem siden. Det var to lokk på den, men de har vi ikke bruk for på badet der maskinen står, så det ene bruker vi til brødfjøl. Det andre var det et stort hull i, så det har vi brukt som ramme rundt det fine bildet av bestemor og bestefar. Senere har vi funnet ut at det ikke var vaskemaskin, men et fint fotbad-apparat. Du putter en fot oppi, vasker den og trekker i snora. Du får da rent vann til den andre foten. Det har regnet to ganger denne uken. Tre dager første gangen og fire dager den andre. Du husker den jakka du ba meg sende deg ? Din tante sa at den ville være alt for tung å send i posten med de store tunge knappene på, så vi klippet dem av og la dem i lommene. Vi har fått et brev fra begravelsesbyrået. De sa at hvis vi ikke betaler det siste avdraget på bestemors begravelse, så bærer det rett opp med henne. Din søster fikk nettopp et barn. Jeg har ikke hørt om det ble gutt eller jent, så jeg kan ikke si om du er blitt onkel eller tante. Din onkel John som arbeider på Vinmonopolet falt i en tønne med whisky. Noen kolleger prøvde å dra ham ut, men han greide å kjempe seg fri, så han druknet. Det tok lang tid, og han måtte på do to ganger mens det stod på. Vi kremerte ham og han brant i tre dager. Tre av vennene dine kjørte utfor en bro og ut i elva. En kjørte og to andre satt på lasteplanet. Sjåføren greide å sveive ned vinduet og redde seg, men de som satt på lasteplanet greide ikke å få ned lemmen, så de druknet. Når jeg dør, håper jeg at jeg sovner stille inn, slik som bestefar, og ikke med skrik og hyl slik som passasjerene i bussen hans. Da det ikke skjer så mye her, har jeg ikke mer å skrive om. PS. Jeg skulle ha lagt noen penger i konvolutten, men da hadde jeg allerede limt den igjen. Din Mor -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 16. desember 2002 #2 Del Skrevet 16. desember 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. januar 2003 #3 Del Skrevet 11. januar 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 11. januar 2003 #4 Del Skrevet 11. januar 2003 Hahaha!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 11. januar 2003 #5 Del Skrevet 11. januar 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 12. januar 2003 #6 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har lest en lignende sak før, men denne var lengre, tror jeg. Morsom uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 13. januar 2003 #7 Del Skrevet 13. januar 2003 Sett den før jeg også, men den er veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå