Gå til innhold

Sentimental tale

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Uff, bryllupstalen min blir så frykteleg sentimental og voldsom og full av takk... Syns det er så vanskeleg å putte inn morsomme ting...

Kva slags grep kan eg gjere for å sprite opp talen min!?!?!?!?

Håpar at nokon kan gi meg nokre råd i siste liten..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan skal noen kunne gi deg råd uten å vite hva du har skrevet fra før da?

Skrevet

Ha en bærepose med cleanex som du setter ut på bordet når du starter talen. Fortell at dette er en sentimental tale. Det pleier å løsne stemningen og folk ler gjerne litt av det.

Skriv talen på en DIGER kartong. Fortell at du har med deg en liten huskelapp og Fortsett med at du regner med å grine og må ha STORE bokstaver for å kunne se hva det står gjennom tårene. ;)

Ellers vet vi jo ikke hva du har skrevet, og det er dermed vanskelig å få hjulpet det mer.

Gjest gjest1
Skrevet

:ler: da hadde jeg ledd ihvertfall Annie, "bruden tar en pause i talen for å snyte seg".

men det spørs om talen blir tatt like seriøst da... ;)

Skrevet

En tale kan da være seriøs selvom den innehar humor.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du har en morsom historie fra når dere ble sammen eller holdt på å bli kjent, gjerne noe "klønete" mannen din gjorde el.l., kan jo det være morsom å ha med i talen.

Eller trekk ved han som du kan sette fingeren på som er morsom og som alle kjenner igjen ved han.

Jeg syns ikke brudens tale bare skal bestå av å takke familie, svigerfamilie, venninner osv. Det blir kjedelig!

Gjest gjest1
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingar! Eg er nok ikkje tøff nok til desse artighetane med kleenex og papp og slikt, men det kunne nok blitt litt morsomt... Hehe ...

Hvordan skal noen kunne gi deg råd uten å vite hva du har skrevet fra før da?

Det går jo an å komme med litt generelle råd, slik som dei andre her har gjort?

Hvis du har en morsom historie fra når dere ble sammen eller holdt på å bli kjent, gjerne noe "klønete" mannen din gjorde el.l., kan jo det være morsom å ha med i talen.

Eller trekk ved han som du kan sette fingeren på som er morsom og som alle kjenner igjen ved han.

Jeg syns ikke brudens tale bare skal bestå av å takke familie, svigerfamilie, venninner osv. Det blir kjedelig!

Eg bør prøve å komme på nokon artige historier ja, er vanskeleg å hugse sånt syns eg, og så syns eg det er vanskeleg å fortelle slik at det blir morsomt for alle.. Men eg skal prøve så godt eg kan, heilt einig i at takke-talar er kjedeleg!

Æsj, dette er vanskeleg...

Skrevet

Jeg regnet ut hvor mange sekunder eksen og jeg hadde vært sammen og spurte i starten av talen min om noen visste hva det tallet var. Og fortalte også at jeg skulle avsløre det på slutten. Det blir noen millioner for å si det sånn.

Om han har noen morsomme vaner f.eks.

Skrevet

Om ikke du tør det med Clean-ex kan f.eks forloveren din eller toastmasteren gjøre det på et klarsignal fra deg.

Skrevet

Heisann;-) Du jeg er sikker på du kommer til å klare det helt fint, har lest talen din og jeg syns den var fin. Fikk litt inspirasjon til min egen tale.

Men, i min tale prøvde jeg å på forhånd tenke gjennom når jeg regnet med at tårene ville presse på. På det punktet i talen byttet jeg litt tema eller henvendte meg mer til de andre tilhørerene. Jeg snakket litt til dem og litt til han. Hadde jeg bare talt til han så hadde jeg hatt alvorlige følelsesmessige problemer.

Når jeg mimret litt om hvordan vi traff hverandre etc så snakket jeg ut til alle, og fortalte små pinlige/morsomme øyeblikk.

Vet ikke om det der var til hjelp.......... Men det funket godt for meg og jeg er av og til FOR følelsesmessig. Skalv litt i stemmen heeelt på slutten da jeg snakket RETT til han.

Gjest gjest1
Skrevet

Lure tips!!

Men uff uff, det er så vanskeleg å komme på morsomme øyeblikk, syns eg...

Skrevet

Er han så kjedelig din tilkommende da?

Gjest gjest1
Skrevet
Er han så kjedelig din tilkommende da?

Hehe, han gjer ikkje så mykje utav seg nei... :ler: Og det som kan vere morsomt for nokon, er absolutt ikkje vittig for andre...

Nei, eg må verkeleg få lagt hovudet i blaut snart altså...

Gjest Gjest
Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til jeg og si at talen nok blir kjempebra!

Du har jo jobbet lenge med den - er det ikke den sm har ligget ute før?

Selv var talen en av de tingene jeg ikke funderte masse over, i motsetning til det mestte annet ang bryllupet...

Jeg skrev talen på morgenen på bryllupsdagen - og selvom den virket både litt kjedelig og sentimental når en venninne leste den, så ble det litt latter og mange tårer allikevel, og jeg fikk kjempemasse skryt for den...

Jeg takket ja - men ganske fort....

Tror bare du skal slappe av jeg, legge talen til side, så kommer dagen og talen blir helt fantastisk!!!!

Er han god til å lage mat eller har han hatt noen matkatastrofer? Min har blant annet stekt gradiosa med plasten på, ringt for å spurt hvordan han skal koke te etc... d har vi d mye gøy med...

Mange ganger lykke til!!!

Gjest Gjest_Tullemor_*
Skrevet

Du kan foreksempel spørre din tilkommende mann om han vet hva en ektefelle egentilg er?

Og svare; "Ektefellen er laget av jern og henger i skogen"

Eller bruke andre sitater fra barnemunn om ekteskap og kjærlighet. Scroll nedover på denne siden http://www.ilsuweb.net/barnemunn.htm så kommer det opp masse artig!!

Lykke til!

Jeg er sikker på at talen din blir kjempefin jeg veslo :klem:

Gjest gjest1
Skrevet

Skal det giftes i helga? Har lest en god del av dine innlegg, Veslo, men jeg har ikke fått registrert meg før no....

Skjønner at det fort kan bli fryktelig sentimentalt. Jeg begynte å grine da jeg holdt tale til ei venninne i bryllup- og ikke var jeg forlover heller :ler: Men jeg rodde meg i land ved hjelp av HUMOR! Mikser man inn humor her og der, så løser man opp stemningen veldig. Folk synes det er befriende å få le skikkelig dersom det blir veldig tårevått fra din side.

Det må da finnes noen komiske ting som folk har glede av å høre. Ofte er det ikke mye som skal til for at folk ler, heller. Ikke tro at det må være så ustyrtelig morsomt- litt her og der som "krydder" er bra nok!

Mannen noen likheter eller episoder som ligner f.ex...tja... Pondus? Noen i "Seinfeld"? "Friends"? En film? Bare tenk!

Lykke til med den store dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...