Gå til innhold

Kakebakere til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir en til de som er så snille å hjelpe til med å bake kaker til bryllupsfesten? Betaler man en sum penger, eller gir de en flaske vin?

Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvem det er snakk om. Jeg har stort sett nær familie som baker kaker (slik som mor, søster, stemor osv.). Kommer ikke til å gi noe bortsett fra en stor takk :)

Hvis det hadde vært litt mer perifere personer som ikke er like selvfølgelige i organiseringen hadde jeg nok gitt en flaske vin, blomster e.l. Tror ikke jeg hadde gitt penger (med mindre det er snakk om folk som ikke er gjester i bryllupet).

Skrevet

Hos oss så er det svigermor og veldig nær slekt som skal bake noen kaker. De har selv tilbudt seg, og vi har ikke tenkt til å gi dem noe, men selvfølgelig skal de få en stor takk. Tror de synes det er gøy å få være med "å prege" den stooore dagen vår :)

Skrevet

Jeg skal bake til en venninnes bryllup, og det har ikke falt meg inn at jeg skal ha noe for det -tror jeg nesten hadde blitt fornærmet om hun prøvde å gi meg penger...

Skrevet
Jeg skal bake til en venninnes bryllup, og det har ikke falt meg inn at jeg skal ha noe for det -tror jeg nesten hadde blitt fornærmet om hun prøvde å gi meg penger...

Jeg tror også jeg hadde syntes det var ubehagelig om noen skulle "prakke på meg" gave/penger fordi jeg hadde bakt en kake. I allefall hvis det var nær familie/venninne.....En takk hadde holdt lenge. (selvfølgelig litt annerledes hvis det er bryllupskaken man lager)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har satt opp kaker på ønskelisten vår og kommer dermed ikke til å gjøre noe annet en å si tusen takk og sende et takkekort som ved andre gaver. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg trekker tilbake det med vinen. Jeg hadde bare gitt det dersom jeg måtte spørre noen om å lage kakene.

Skrevet

Jeg ser på kakebaking som en relativt liten oppgave. Det er noe familie og nære venner gjør dersom de vil. (Og vi gir selvfølgelig uttrykk for at vi setter stor pris på det.)

Men det er ikke naturlig at de får noe for det. (På samme måte som jeg ikke kommer til å gi noe til de som hjelper til med åpningen av gavene, annet enn en stor takk!)

Så lenge det ikke er folk som i tillegg har andre oppgaver da. Er ikke meningen å være storforlangende heller. Men en liten hjelpende hånd klarer de fleste å stille opp med uten å tenke for mye på det!

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Gjest -eline-
Skrevet

Jeg liker å bake kaker og har tilbydd meg noen ganger å bake, forventet absolutt ikke noe annet enn et takk tilbake. De gangene jeg har bakt så har det stort sett stått spesielt takk for kaken i takkekortet, noe som er koselig.

Det er jo bare en tjeneste, neste gang er det jeg som trenger kake og jeg vet at vennene mine vil gjøre det samme for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...