Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke lov å ta hull i ørene som barn, og da jeg var ni stakk jeg hull selv (med en butt øredobb :forvirret: ). Jeg syntes det var på høy tid da, men nå synes jeg ikke ni år er så sent. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er vel endel som får det de første årene på barneskolen?

Jeg fikk da jeg var seks, men søstrene mine måtte vente

Skrevet

Jeg fikk også da jeg var seks (bursdagsgave fra foreldrene mine), men hadde en del venninner som måtte vente til de var 12, uten at jeg vet hvorfor akkurat det var den magiske alderen.

Gjest Gjest
Skrevet
og da jeg var ni stakk jeg hull selv (med en butt øredobb  :forvirret: ). J

ÆÆÆÆÆ,, faen heller... Det måtte da gjøre vondt?!?!?!?!?

Jeg var 5 da jeg fikk ta hull. Her virker det som om mange tar i 5-6års aldren.

Skrevet
ÆÆÆÆÆ,, faen heller... Det måtte da gjøre vondt?!?!?!?!?

Det tok to og en halv time, og det var bare det ene øret. Jeg tenkte at da fikk jeg sikkert lov til å gå til frisøren og ta i det andre også. Det fikk jeg :) .

Senere brukte jeg samme teknikk på nesen. Gikk fint, det også, men jeg er kommet over den perioden der nå.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg stakk selv med nål etter at jeg hadde fått mine to, jeg ville ha fler... Var jævlig vondt, og seigt, og jeg fikk selvsagt betennelse fordi jeg ikke kokte/brant nålen skikkelig...

Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste fikk det i løpet av barneskolen. Selv synes jeg det er for tidlig hvis barnet selv ikke er i stand til å holde hullet rent og ta vare på det slik at det ikke blir infeksjoner. Jeg synes dessuten dette må være noe barnet har hatt lyst på en stund, ikke noe man gjør av impuls. Og så synes jeg det er hårreisende med de som tar hull i ørene på babyene sine, dette er jo ikke noe babyer har ønske om selv og er etter min mening en egoistisk handling fra foreldrenes side.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk hull i ørene på barneskolen en gang.

Skrevet

jeg var 19 da jeg tok hull i ørene :ler:

Skrevet

Jeg måtte vel også være 12-13 tror jeg. Syns faktisk det var helt ok å vente såpass lenge.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg grein meg til det da jeg var 8. Dette var på slutten av 70-tallet og det var ikke så mange jenter som hadde hull i ørene så tidlig.

Hva som er vanlig i dag aner jeg ikke.

Skrevet

Jeg tror jeg var 8 da jeg tok hull i årene. Det var den ene tanten min som fulgte meg fordi mamma ikke turde. Husker hun lærte meg å plustre da vi gikk fra gullsmeden.

Gjest gjest1
Skrevet

Min yngste fikk hull i ørene i fjor sommer. Hun var da 8 og kom selv med ønsket om hull. Elsdtejenta på 11 har ikke hull og har heller ikke lyst på. Om hun etterhvert finner ut at dette vil hun så får hun selvfølgelig. Om ikke så er det heller ikke noe mas om at hun skal.

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg gikk i fjerde klasse. Men det hører til historien at det grodde igjen etter en betennelse, og jeg tok ikke hull igjen før jeg var ca 25 år.

Ellers fikk niesa mi hull i ørene da hun fylte 7 år. Det går fint med henne, og hun klarer dette med å rense veldig bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Leser igjennom å leser at dere tok hull med øredobb, vanlig nål...!Betennelser osv.!

ET GODT RÅD: Skal du ta hull, gå til apoteket å spør etter sprøytenål (den minste), det er ikke litt vondt en gang...! Jeg endte opp med å ta 5 hull ekstra i ørene fordi det tok 2 sekund, og helt smertefritt (kjøler litt ned med is først da). Har ikke hatt en eneste betennelse i ørene! Dessuten må dere huske at det er faktisk vondere å "skyte" inn øredobber (for de fleste da)...!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var også 5-6 år!:) var stolt den dagen...!gjett om!:)Jeg gikk i barnehagen husker jeg.

Skrevet
Leser igjennom å leser at dere tok hull med øredobb, vanlig nål...!Betennelser osv.!

ET GODT RÅD: Skal du ta hull, gå til apoteket å spør etter sprøytenål (den minste), det er ikke litt vondt en gang...! Jeg endte opp med å ta 5 hull ekstra i ørene fordi det tok 2 sekund, og helt smertefritt (kjøler litt ned med is først da). Har ikke hatt en eneste betennelse i ørene! Dessuten må dere huske at det er faktisk vondere å "skyte" inn øredobber (for de fleste da)...!

Jajaja, vet jo det. Dette er hundre år siden. Nesedobben + fem ekstra ørehull tok jeg da jeg gikk på folkehøgskole for 14 år siden og var veldig tøff. Kunne ikke falt meg inn nå.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg var 4,5 år da jeg fikk hull i ørene (sommergave av bestemor), husker jeg syntes det var skikkelig vondt, og måtte ha litt overtalelse til for å sitte i ro for neste hull! Hadde ingen problemer med betennelse etc. Søstra mi fikk ikke hull i ørene før hun var 6-7 år, men hun klarte ikke å holde de rene selv og endte opp med å måtte ta de ut (tror hun tok hull igjen da hun var 12-13).

Skrevet

Jeg tror jeg var nærmere 6 år da jeg fikk hull i ørene. Jeg klarte å holde det rent selv.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg var 6. Søskenbarnet mitt på 10 år fikk hull da hun var 2 år gammel, litt vel tidlig syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...