Gå til innhold

Lage etiketter?

tuji

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig ikke peiling på data, og lurer på om noen kan fortelle meg hvordan jeg skal lage adresseetiketter? Finner liksom ikke ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har virkelig ikke peiling på data, og lurer på om noen kan fortelle meg hvordan jeg skal lage adresseetiketter? Finner liksom ikke ut av det...

Hei!

Jeg lager adresseetiketter i Microsoft Works programmet, og den er enkel og få til. Det går også fint å få satt i små bilder i tillegg til navn og adresse. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuji,

Hva er det egentlig du ikke får til? Forsøker du å printe ut på et stort art med mange etiketter på?

Det er jo vler måter å gjøre dette på.

Det enkleste er vel å bruke Excel, og justere berdde / høyde på "rutene" så de passer til etikett-arket. Prøve-print på vanlig papir, legg det oppå etikkett-arket, justèr høyder/bredder inntil det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Microsoft Works klikker du på adresseetiketter

Klikk på Start

Kommer opp vindu etiketter 3 alternativer, jeg klikker på den i midten. Klikk så OK

Etikettinnstillinger. Velg Egendefinert etikettstørrelse: Type: Adresse

Høyde: 5 cm

Bredde:7 cm

Sidestørrelse:A4(21X29,7cm)

Antall:3x5

Klikk nytt dokument

Klikk så på sett inn bilde om du skal ha det

Hvis ikke skriv navn og adresse

Skriv ut

Jeg bruker Perfect Printout Etiketter

70x50.8mm No 3669 Kjøpt på Binders

Disse etikettene kan fåes i forskjellige størrelser. Den jeg bruker er jo litt store, og passer fint til disketter, i bøker, o.s.v.

Lykke til, det er ikke så vanskelig som du tror, og jeg er heller ingen dataekspert. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...