Gjest KA Skrevet 18. juni 2006 #21 Skrevet 18. juni 2006 Har aldri hatt trekant, det har blitt med praten. Exen min og jeg snakket mer eller mindre seriøst, men det var uenighet om hvem tredjeperson skulle være. Jeg sa at dersom tredjeperson skulle være mann, måtte det være en for meg fullstendig ukjent person. Hun, derimot, insisterte på min beste venn. Ikke fordi han var min beste venn, vel å merke, men fordi han også var hennes gode venn, og hun ville ha en hun kunne stole på. Men å gjøre noe seksuelt med mine venner tiltaler meg LITE. Men greit nok, hun må da få lov til å ha sine egne fantasier. Det som IKKE var greit var at hun, uten å si fra til meg, fortalte kameraten min om "planene" våre, og at han hadde vært MITT valg. Det så jeg på som et kraftig overtramp, og jeg forstår fremdeles ikke at hun kunne gjøre noe slikt. Nei, det ble aldri noen trekant. Og etter dette hadde jeg ikke lyst heller.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #22 Skrevet 19. juni 2006 Har aldri hatt trekant, det har blitt med praten. Exen min og jeg snakket mer eller mindre seriøst, men det var uenighet om hvem tredjeperson skulle være. Jeg sa at dersom tredjeperson skulle være mann, måtte det være en for meg fullstendig ukjent person. Hun, derimot, insisterte på min beste venn. Ikke fordi han var min beste venn, vel å merke, men fordi han også var hennes gode venn, og hun ville ha en hun kunne stole på. Men å gjøre noe seksuelt med mine venner tiltaler meg LITE. Men greit nok, hun må da få lov til å ha sine egne fantasier. Det som IKKE var greit var at hun, uten å si fra til meg, fortalte kameraten min om "planene" våre, og at han hadde vært MITT valg. Det så jeg på som et kraftig overtramp, og jeg forstår fremdeles ikke at hun kunne gjøre noe slikt. Nei, det ble aldri noen trekant. Og etter dette hadde jeg ikke lyst heller. ← Dette var jo et ganske grovt tillitsbrudd. For øvrig så har du rett i at man skal prøve å finne tredjeperson langt utenfor vennekretsen, gjerne på utesteder eller på nettet. Man kan bruke lang tid på å finne den rette, møtes i flere sammenhenger uten sex eller alkohol, slik at hun finner ut om hun er klar, eller ikke klar, for vedkommende. For et seriøst par, skal en trekantdebut ikke være noen impulshandling.
Gjest Varg-Menja Skrevet 19. juni 2006 #23 Skrevet 19. juni 2006 Om nå alt hadde fungert så bra i praksis da, men beklageligvis gjør det ikke det. ← Selvsagt kan trekant slå begge veier, og det er jo en sjanse hver enkelt må velge å ta eller ikke. Men poenget er at det fungerer uansett ikke dårligere dersom man har en klar og tydelig forhåndskommunikasjon, så det vil jeg uansett anbefale. (Bla også for å finne ut seg i mellom om man vil eller ikke.)
Nabodama Skrevet 20. juni 2006 #24 Skrevet 20. juni 2006 Selvsagt kan trekant slå begge veier, og det er jo en sjanse hver enkelt må velge å ta eller ikke. Men poenget er at det fungerer uansett ikke dårligere dersom man har en klar og tydelig forhåndskommunikasjon, så det vil jeg uansett anbefale. (Bla også for å finne ut seg i mellom om man vil eller ikke.) ← Er det ikke litt drøyt å påstå at forholdet uansett ikke blir dårligere av å ha trekant, såfremt man har god kommunikasjon på forhånd? Ettersom alt ikke alltid går etter planen, tror jeg at akkurat det kan variere stort. Etter min mening tar man en sjans med forholdet når man har trekant, nettopp fordi man ikke kan vite hvordan en selv eller partneren vil reagere etterpå. I mange tilfeller vet man ikke hvordan man reagerer på ting før man har prøvd, selv om man har snakket og forberedt seg på forhånd. Så til det mer personlige når det gjelder trekant og sex. For meg og for oss som par er sex noe av det mest intime vi deler. For oss ville det vært helt feil å dra inn en tredjeperson, nettopp av den grunn. Og da må jeg spørre; er det ikke sånn hos dere som gjerne har trekant? Er sex noe dere kan dele med hvem som helst? Er det ikke nok med den dere har et forhold til? Er trekant eller partnerbytte en "legal" utvei for å kunne ha sex med andre? Er ikke sex så spesielt for dere som par?
Gjest Varg-Menja Skrevet 20. juni 2006 #25 Skrevet 20. juni 2006 Er det ikke litt drøyt å påstå at forholdet uansett ikke blir dårligere av å ha trekant, såfremt man har god kommunikasjon på forhånd? ← Jo, men så har jeg da aldri sagt det heller. For å ta det en gang til: Dersom man først skal ha trekant, så er god og klar kommunikasjon en viktig forutsetning for at det skal fungere. Og jeg tror ingen vil tjene på å la være å kommunisere, dersom de skal gjennomføre en trekant. Klar kommunikasjon er aldri negativt i denne sammenhengen. Greit nok at dere er skeptiske til trekant, men når det eneste jeg sier her er at kommunikasjon alltid er en bra ting, så synes jeg det er en snodig ting å henge seg opp i.
Gjest Lovegeckos Skrevet 20. juni 2006 #26 Skrevet 20. juni 2006 De som avslutter et forhold etter en trekant, er neppe etablerte trygge forhold som har vart noen år. Det er nok mer "light-forhold" som prøver trekant som "siste utvei" før bruddet. Egentlig dømt til og mislykkes. Syns for øvrig det spiller en viss rolle om du har hatt trekant eller ikke i ditt forhold, når du opptrer "belærende". ← Alle som har en god posjon sundt norsk bondevett behøver ikke å ha opplevd trekant for å sette seg inn i situasjonen, alt behøver ikke være erfart før man har en føling med hva det vil innebære. Så jeg syns det blir litt "blærete" om man utroper seg selv som ekspert på temaet pga personlig erfaring. Jeg er ikke så sikker på at alle er så i takt med følelsene sine at de vet nøyaktig hvordan de vil reagere i en gitt situasjon. Jeg tror at selv et veldig godt etablert forhold kan lide under eksprementeringer, og jeg tror man er blåøyd om man feier den muligheten under teppet før man setter igang med en trekant.
Gjest Gjest_Anubis_* Skrevet 20. juni 2006 #27 Skrevet 20. juni 2006 Så til det mer personlige når det gjelder trekant og sex. For meg og for oss som par er sex noe av det mest intime vi deler. For oss ville det vært helt feil å dra inn en tredjeperson, nettopp av den grunn. Og da må jeg spørre; er det ikke sånn hos dere som gjerne har trekant? Er sex noe dere kan dele med hvem som helst? Er det ikke nok med den dere har et forhold til? Er trekant eller partnerbytte en "legal" utvei for å kunne ha sex med andre? Er ikke sex så spesielt for dere som par? ← Tror det er en god del mennesker som er uenig i at sex er det mest intime man kan dele. Hvordan tror du mennesker klarer å ha ONS og faktisk ha utbytte av det? Det blir en veldig personlig greie, men for meg vil den følelsesmessig connection man har alltid være mye sterkere enn den seksuelle. Selv om jeg kan ha sex med en person jeg ikke kjenner så godt ... ville jeg aldri kunne delt de samme følelsene og hemmelighetene som jeg deler med min kjæreste. For noen fungerer en trekant kanskje som et tegn på den kjærligheten - man stoler så mye på sin partner, at man klarer å dele en slik opplevelse med denne. Og i motsetning til det du antyder - at folk gjør det for sin egen skyld - så tror jeg mange gjør det mest for å glede hverandre - å se den andre partneren ha det godt. Som sagt så er det ytterst subjektivt....for noen så er det riktig, for andre blir det helt feil.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #28 Skrevet 20. juni 2006 Tror trekant kan knytte par sammen og jeg. Dersom det er kjæresten din sin største drøm, er det jo fint å kunne oppfylle den for ham, og han vil kanskje elske deg enda litt høyere for det. Samtidig er jeg veldig usikker på hvordan jeg hadde reagert selv på å se kjæresten min holde på med ei annen dame. Tror det hadde irritert meg mer enn det hadde tent meg. Tåpelig av folk her å kalle Piper (eller hvem det nå var) "belærende", når hun bare skriver noe alle sikkert kan signere: trekant kan gå bra, men det kan også gå rett til helvete. Selv har jeg veldig lyst til å ha trekant en gang, men da helst som den "guest starring" tredjepersonen eller sammen med en fyr som bare er en pulevenn. Altså, med minst mulig følelser involvert.
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2006 #29 Skrevet 20. juni 2006 Tror det er en god del mennesker som er uenig i at sex er det mest intime man kan dele. Hvordan tror du mennesker klarer å ha ONS og faktisk ha utbytte av det? ← Jeg er forsåvidt enig i dette, da jeg selv ofte har sex uten at dypere følelser er involvert. Men sex er forskjellig for meg etter hvem jeg har det med. Kan godt ha det vanvittig gøy med et ONS/en pulevenn og ikke tenke mer over det dagen etter, men når jeg har sex med noen jeg har følelser for blir det med en gang annerledes og mer intimt. Det er ikke bare en jakt på orgasmen, men også en mer bindende opplevelse. Å dele denne typen sex med en tredje person kan derfor bli litt vanskelig.
Nabodama Skrevet 20. juni 2006 #30 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er forsåvidt enig i dette, da jeg selv ofte har sex uten at dypere følelser er involvert. Men sex er forskjellig for meg etter hvem jeg har det med. Kan godt ha det vanvittig gøy med et ONS/en pulevenn og ikke tenke mer over det dagen etter, men når jeg har sex med noen jeg har følelser for blir det med en gang annerledes og mer intimt. Det er ikke bare en jakt på orgasmen, men også en mer bindende opplevelse. Å dele denne typen sex med en tredje person kan derfor bli litt vanskelig. ← Det er akkurat det jeg også ser som vanskelig, men du forklarer det mye bedre enn jeg
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #31 Skrevet 21. juni 2006 Er det ikke litt drøyt å påstå at forholdet uansett ikke blir dårligere av å ha trekant, såfremt man har god kommunikasjon på forhånd? Ettersom alt ikke alltid går etter planen, tror jeg at akkurat det kan variere stort. Etter min mening tar man en sjans med forholdet når man har trekant, nettopp fordi man ikke kan vite hvordan en selv eller partneren vil reagere etterpå. I mange tilfeller vet man ikke hvordan man reagerer på ting før man har prøvd, selv om man har snakket og forberedt seg på forhånd. Så til det mer personlige når det gjelder trekant og sex. For meg og for oss som par er sex noe av det mest intime vi deler. For oss ville det vært helt feil å dra inn en tredjeperson, nettopp av den grunn. Og da må jeg spørre; er det ikke sånn hos dere som gjerne har trekant? Er sex noe dere kan dele med hvem som helst? Er det ikke nok med den dere har et forhold til? Er trekant eller partnerbytte en "legal" utvei for å kunne ha sex med andre? Er ikke sex så spesielt for dere som par? ← Her det det noe du bør være klar over: En trekantopplevelse er noe intimt PARET deler sammen, med en tredjeperson som "statist". Det er paret som har opplevelsen SAMMEN. Den tredje har det veldig fint, men vil ikke dele det paret har sammen. H*n vil bare ha litt spennede sex.
Nabodama Skrevet 21. juni 2006 #32 Skrevet 21. juni 2006 Her det det noe du bør være klar over: En trekantopplevelse er noe intimt PARET deler sammen, med en tredjeperson som "statist". Det er paret som har opplevelsen SAMMEN. Den tredje har det veldig fint, men vil ikke dele det paret har sammen. H*n vil bare ha litt spennede sex. ← Fint å få andre synspunkt enn jeg har selv. Greit å se at det går an for andre, men for meg ville det ikke vært intimt lenger i det øyeblikk en tredjeperson ble med.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #33 Skrevet 21. juni 2006 Fint å få andre synspunkt enn jeg har selv. Greit å se at det går an for andre, men for meg ville det ikke vært intimt lenger i det øyeblikk en tredjeperson ble med. ← Ok, men da kan vi konkludere med at du ikke er en potensiell trekantdeltaker, noe som er ditt valg. Mange av oss andre gjør andre valg, og trives med det, og har som par hatt mye glede og spenning av det. Du MÅ ikke mene noe om trekanter, skjønner du...
Nabodama Skrevet 21. juni 2006 #34 Skrevet 21. juni 2006 Ok, men da kan vi konkludere med at du ikke er en potensiell trekantdeltaker, noe som er ditt valg. Mange av oss andre gjør andre valg, og trives med det, og har som par hatt mye glede og spenning av det. Du MÅ ikke mene noe om trekanter, skjønner du... ← Men jeg KAN vel få mene noe om trekanter selv om jeg ikke er kandidat selv, eller hva? Jeg kunne nok IKKE hatt trekant mens jeg er i et forhold, men som singel kunne jeg nok hatt det.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #35 Skrevet 21. juni 2006 Men jeg KAN vel få mene noe om trekanter selv om jeg ikke er kandidat selv, eller hva? Jeg kunne nok IKKE hatt trekant mens jeg er i et forhold, men som singel kunne jeg nok hatt det. ← Tvert i mot. Jeg advarer mot å gi seg inn i trekanter som singel, og hvor de to andre også er singel. Trekanter er mest vellykket for par, sammen med en passende singel kandidat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå