Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var på fest, sovnet av med en type. Jeg våknet av at vi hadde sex. Jeg har aldrig gjort noe slikt før, jeg har vært sammen med kjæresten min i 8 år. Alle dere vil kanskje si at jeg må fortelle han dette, men jeg har ikke lyst. Jeg er veldig redd for at kjæresten min går fra meg om jeg forteller dette. Det er ikke noen kjempe fare for at han får vite det. Jeg tror/vet kjæresten min har vært utro mot meg en gang. Kanskje jeg skyldte han en?

Jeg prøver å glemme dette, late som det aldrig har skjedd. Jeg føler meg helt forferdelig. Han typen jeg sovna med, vi har kjent hverandre i flere år. Vi liker hverandre, men jeg sa tydelig at jeg vil bare sove, jeg vil ikke ha sex med deg. Jeg mente det også. Fan!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det jeg reagerer mest på i innlegget ditt er oppførselen til kameraten din! Du sier du hadde sagt fra at du ikke ville noe annet enn å sove... likevel VÅKNER du av at dere har sex!?!?! :overrasket:

Noen ville kanskje strukket seg til å kalle dette voldtekt. Høres ikke ut som noen god kamerat spør du meg som ikke kan respektere dine grenser!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ja jeg føler meg så skitten og fæl. Jeg har aldrig vært utro, har bare vært med kjæresten min siden jeg traff han. Har brukt å si at jeg skal aldrig ha noen flere enn han heller. Men nå er det ødelagt.

Gjest Piper
Skrevet
Jeg var på fest, sovnet av med en type. Jeg våknet av at vi hadde sex.

Så han hadde sex med deg, mens du sov? Da kan du kalle det voldtekt, og du har ikke vært utro. Ble du med på notene og syns dette var helt topp der og da, da var du nok utro. Selvfølgelig kan det diskuteres om han burde gjort det han gjorde, men valgte du å ikke peøve å stoppe han da har du vært med på det.

Jeg har aldrig gjort noe slikt før, jeg har vært sammen med kjæresten min i 8 år. Alle dere vil kanskje si at jeg må fortelle han dette, men jeg har ikke lyst. Jeg er veldig redd for at kjæresten min går fra meg om jeg forteller dette. Det er ikke noen kjempe fare for at han får vite det. Jeg tror/vet kjæresten min har vært utro mot meg en gang. Kanskje jeg skyldte han en?

Jeg prøver å glemme dette, late som det aldrig har skjedd. Jeg føler meg helt forferdelig. Han typen jeg sovna med, vi har kjent hverandre i flere år. Vi liker hverandre, men jeg sa tydelig at jeg vil bare sove, jeg vil ikke ha sex med deg. Jeg mente det også. Fan!

Det er alltid første gangen med alt, og dette var din første gang om du nå var med på det.

Om du skal fortelle det eller ikke, får bli din avgjørelse. Men vit at det alltid er en for mange som vet om det, og selv om du stoler på deg selv kan du ikke stole på den andre. Og spesielt ikke siden han valgte å ha sex med deg, når du hadde sagt du bare skulle sove. Og får samboeren din vite det gjennom andre, blir nok det verre enn om du fortalte det selv.

Jeg tror/vet kjæresten min har vært utro mot meg en gang. Kanskje jeg skyldte han en?

Hvordan kan man tro/vite, at noen har vært utro? Enten så vet man, eller så tror man. Uansett så rettferdiggjør ikke det at du er utro, for det er ditt valg.

Jeg velger å tro at du skriver det bare for å prøve å få litt sympati her inne, for hvorfor skal du holde det hemmelig for han om det var for å "straffe" han.

Samtidig blir jeg litt forvirret av dette, for om du sov og han ahdde sex ed deg så var du ikke utro. Men var du frivillig med på det, så var du utro. Hva skjedde egentlig?

Skrevet

Men jeg skjønner ikke helt... betyr det at du var med på sexen etter du oppdaget hva som foregikk?

Hvis ikke vil jeg ikke si at det kan kalles utroskap i den forstand man tenker på det. Det høres for meg ut som om du ble utnyttet på det groveste av din kamerat! Har du snakket med denne kameraten om hva som skjedde? Hva synes du om ham og det han gjorde?

Skrevet

Saken er den at jeg var full. Vi lå og prata, han vet at jeg liker han og han liker meg. Jeg sa at det var ille nokk at vi skulle sove sammen, jeg sa at jeg IKKE vill ha sex. La meg med alle klærne på. Han sa det var greit. Jeg sovna, og våknet av at han var inni meg. Da han merket at jeg våknet sluttet han. Jeg sa til han -Det var ikke meningen at det her skulle skje. Så gikk jeg.

Jeg var en dum idiot! Jeg er så lei meg og fortvilet, angrer som en syk hund. Kjæresten min er verdens fineste, er bare helt forjævlig om jeg har gjort noe som kan ødelegge mellom oss.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis fyren tok seg til rette mens du sov, og etter at du klart hadde sagt at du ikke ville ha sex - da er det ikke utroskap, det er voldtekt.

Skrevet
Saken er den at jeg var full. Vi lå og prata, han vet at jeg liker han og han liker meg. Jeg sa at det var ille nokk at vi skulle sove sammen, jeg sa at jeg IKKE vill ha sex. La meg med alle klærne på. Han sa det var greit. Jeg sovna, og våknet av at han var inni meg. Da han merket at jeg våknet sluttet han. Jeg sa til han -Det var ikke meningen at det her skulle skje. Så gikk jeg.

Jeg var en dum idiot! Jeg er så lei meg og fortvilet, angrer som en syk hund. Kjæresten min er verdens fineste, er bare helt forjævlig om jeg har gjort noe som kan ødelegge mellom oss.

Men da har du jo ikke vært utro!! Du har blitt utnyttet!! Jeg ville sagt voldtatt faktisk! Hadde jeg vært deg hadde jeg faktisk avsluttet "vennskapet" til denne såkalte kameraten, fortalt kjærsten hva som skjedde og fått pratet skikkelig ut om det! Er sikker på at kjærsten din forstår at det ikke var utroskap fra din side.

Syns det er litt rart at du er mer bekymret for om du har vært utro enn at denne kameraten har vært en drittsekk...

Gjest Ninakanin
Skrevet

du stakar liten, du vet jo tydeligvis ikke hva utro er! utro er når du villig velger å ha sex med noen andre!!

Du har jo blitt seksuelt misbrukt/voldtatt, og det er helt klart du skal si ifra til kjæresten din! print ut denne tråden om du synes det er vanskelig å fortelle ham. han vil nok bli forbannet og lei seg, men han vil også se hvorfor du ikke turde å si noe med en gang!!

Skrevet

Jeg har vært voldtatt en gang før. Jeg orker og klarer ikke tanken på det en gang til. Han kameraten er en skikkelig dritt, jeg vil aldrig ha noe mer med han å gjøre. Det er bare så ekkelt, en annen mann har vært inni meg. Hvordan skal kjæresten min ta det? Jeg er virkelig redd for at kjæresten min ikke vil forstå dette uansett. Jeg tenker at han kommer til å skylde på meg, som i det hele tatt havnet i den sengen. Det er jo riktig det. Jeg har vært en skikkelig dum idiot!

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg har vært voldtatt en gang før. Jeg orker og klarer ikke tanken på det en gang til. Han kameraten er en skikkelig dritt, jeg vil aldrig ha noe mer med han å gjøre. Det er bare så ekkelt, en annen mann har vært inni meg. Hvordan skal kjæresten min ta det?  Jeg er virkelig redd for at kjæresten min ikke vil forstå dette uansett. Jeg tenker at han kommer til å skylde på meg, som i det hele tatt havnet i den sengen. Det er jo riktig det. Jeg har vært en skikkelig dum idiot!

typisk for voldtektsofre å skylde på seg selv.

kutt ut med en eneste gang.

det er ETT offer her, og det er du. Du kunne ha lagt deg naken oppå ham, og det hadde vært voldtekt likevel, om du sa NEI til sex!!

at du har dårlig samvittighet for at du ble med ham hjem, det er greit nok, og det er en diskusjon du kan ta med kjæresten din en gang om det blir nødvendig. Men nå må du åpne øynene og se hva som faktisk har skjedd!

Fy søren...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis du sa helt klart fra at du ikke ville ha sex, så er det ikke din skyld.

Skrevet
Jeg har vært voldtatt en gang før. Jeg orker og klarer ikke tanken på det en gang til. Han kameraten er en skikkelig dritt, jeg vil aldrig ha noe mer med han å gjøre. Det er bare så ekkelt, en annen mann har vært inni meg. Hvordan skal kjæresten min ta det?  Jeg er virkelig redd for at kjæresten min ikke vil forstå dette uansett. Jeg tenker at han kommer til å skylde på meg, som i det hele tatt havnet i den sengen. Det er jo riktig det. Jeg har vært en skikkelig dum idiot!

Nei du må ikke tenke sånn! Gi kjæresten din litt tillitt og stol på at han er en reflektert og omsorgsfull person! Du trenger støtte nå etter det som har skjedd. Uansett om du lå i samme seng som kameraten din er det IKKE din feil at han utnyttet situasjonen. Det er da mange som har delt seng med en kamerat uten at det har betydd noe mer (meg selv inkludert).

Kjære deg, jeg synes virkelig synd på deg som måtte oppleve dette. Men for din egen del tror jeg det er lurt å innse hva som skjedde og få bearbeidet det skikkelig. I tillegg til å snakke med kjæresten din (som jeg mener du absolutt bør gjøre) er det kanskje en idé å snakke med en psykolog eller noen andre som kan hjelpe deg litt?

En :klem: til deg!

Skrevet

Om det betyr noe, er jeg selv mann og 100% enig med damene her. Du har slett ikke vært utro -- det der var et stygt overgrep, og det vil typen din skjønne om han er noe å ta vare på.

Du skal heller ikke føle deg dum for at du tilfeldigvis slokna i samme seng som kameraten din. Han var jo (i fortid) kameraten din, og da skulle du jo kunne stole på at han oppførte seg. Dette er faktisk et forhold som kan anmeldes, da det er forbudt å forgripe seg på sovende personer. Det får bli opp til deg om du vil ta det steget, men du skal ikke finne på å skylde på deg selv! Du har NULL skyld etter det du har fortalt.

Skrevet

Jeg gråter så lett nå, kjenner jeg meg selv rett så knekker jeg sammen for ingenting fremfor han, slik at det kommer ut enten jeg vil eller ikke. Jeg skylder bare på meg selv, jeg var så dum. Om jeg ikke sier noe til kjæresten min, om jeg klarer å la være å fortelle. Da vil jeg fortsatt være den jeg var før dette, i hans øyner. Skulle han få høre om dette, da kan jeg fortelle hva som skjedde. Jeg blir helt syk med tanken på at jeg skal fortelle dette til han. Se hvordan ansiktet og øynene kommer til å forandre seg. Sinne, fortvilelse. Han er kanskje truende til å gjøre noe med han andre. Noe han kommer til å angre på, kanskje jeg ikke klarer å stoppe han.

Hjertlig takk for at dere har tatt dere tid til å svare. Det betyr veldig mye for meg.

Gjest Ninakanin
Skrevet

det vil være grusomt en liten stund, men sammen vil dere ordne opp i dette.

men for all del, ikke begynn med "jeg er så lei meg jeg var utro".

for da lyver du.

si noe i denne duren heller:

"jeg har noe grusomt å fortelle deg, jeg vet ikke om jeg klarer å si det engang..." osv.

og som sagt, print ut denne tråden, og ha den som backup om ting skulle skeie ut eller du hulker mer enn prater :)

Skrevet
Om jeg ikke sier noe til kjæresten min, om jeg klarer å la være å fortelle. Da vil jeg fortsatt være den jeg var før dette, i hans øyner.

Men hva med hvordan du er i dine egne øyne? Jeg håper ikke du velger å la være å si noe og så fortsette tilværelsen med alvorlige innestengte følelser. Det er jo tydelig at du sliter veldig med dette psykisk, og det er ikke sunt å fortrenge dette.

Gjest Gjest_gjestemann_*
Skrevet

Ut fra hva du forteller synes jeg du ikke har gjort noe

galt. Hadde du lagt deg i senga med en fremmed mann

i syden kunne du klandret deg selv men det hadde

likefullt hvert voldtekt. En kamerat skal man kunne

stole på og å legge seg i senga med klær på sammen

med han synes jeg er helt greit. Hvis kjærsten

blir voldtatt så er det veldig forskjellig hvordan

menn takler det. Men jeg tror ingen normal mann

i Norge vil skylde på den voldtatte eller bryte

forholdet på grunn av selve voldtekten. Men

hvis du anklager deg selv og utvikler psykiske

lidelser på grunn av dette så kan det resultere

i et brudd.

Jeg menet at du MÅ snakke med en lege, prest, psykolog

eller annen kompetent person som du har tillitt til snarest

mulig før du ødelegger deg selv og

forholdet ditt med tankene dine

Mann

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble også utsatt for overgrep mens jeg sov. Jeg trodde jeg var trygg, for svigerbroren min var i stua sammen med andre venner, men de gikk mens jeg sov. Jeg hadde sagt at jeg bare skulle sove par timer og at de måtte vekke meg før de gikk, men det gjorde de ikke.

Jeg våknet av at han som eide leiligheten lå over meg. Han var tydeligvis akkurat ferdig med sitt. Han var ikke en av mine venner. Jeg hadde drukket hele natta og røyket masse hasj og sov tungt.

Jeg fortalte det ikke til samboeren min, men det gjorde en venninne som jeg hadde betrodd meg til. Samboeren min trodde meg ikke og mente alt var min skyld, og jeg burde jo gjort det slutt siden han reagerte sånn, men det ble slutt par år senere.

Hvis du forteller dette til din kjæreste, så kutt han ut hvis han ikke har tillit til deg. I begynnelsen er det kanskje naturlig at han stiller spørsmål, men hvis han ikke er villig til å tro deg i det hele tatt, så vurder om han er den rette for deg.

Sannsynligvis vil han tro deg.

Min eks var voldelig og sjalu, så jeg burde avsluttet forholdet lenge før jeg gjorde det, men det er lett å se det i ettertid.

Jeg forstår din frykt for at kjæresten din kan bli sint og gå løs på overgriperen, men du må uansett søke hjelp.

Kontakt http://www.dixi.no/ eller sosial vakttjeneste slik at du har noen å snakke med. Det er ikke din feil, men det er en vanlig måte å reagere på.

:klem:

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg var på fest, sovnet av med en type. Jeg våknet av at vi hadde sex. Jeg har aldrig gjort noe slikt før, jeg har vært sammen med kjæresten min i 8 år. Alle dere vil kanskje si at jeg må fortelle han dette, men jeg har ikke lyst. Jeg er veldig redd for at kjæresten min går fra meg om jeg forteller dette. Det er ikke noen kjempe fare for at han får vite det. Jeg tror/vet kjæresten min har vært utro mot meg en gang. Kanskje jeg skyldte han en?

Det er mange som nedover i tråden har forklart deg at det du opplevde er en voldtekt og at du ikke har vært utro. Jeg tenkte bare å tilføye hva straffeloven sier:

§ 192. Den som

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen (...)

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

Straffen er fengsel i minst 2 år dersom

a) den seksuelle omgang var samleie, eller

b) den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang.

(...)

Det du her opplevde er altså pr lovens definisjon en voldtekt.

I tillegg til at det er en voldtekt er det også et grovt tillitsbrudd fra din kamerat - han bør snarest få undersøkt hørselen sin for han skjønner tydeligvis ikke ordet "nei".

Du føler deg dårlig fordi du har vært utro - da må jeg spørre deg: Hva består din utroskap i? Ikke sex'en - for den var ikke frivillig. Er det å legge seg til å sove fullt påkledd sammen med en kompis å være utro? Etter mine begreper er svaret på det spørsmålet nei - og jeg er sikker på at enhver mann jeg har vært med vil være enig. Om det er smart eller om du burde skjønt osv ... det er noe helt annet og det har vi ikke forutsetninger for å vite siden vi verken kjenner deg eller kompisen.

Men at det er en voldtekt du er blitt utsatt for er det ingen tvil om.

Bør du fortelle det til typen? Ja. Hvis han er den sjalu sorten som ikke vil tro deg er det en helt annen historie om du bør være med han i fremtiden eller ikke. Men jeg ville fortalt det og jeg ville også sagt til han at du heller vil politi anmelde forholdet enn at han slår ned kompisen. Faktum er at han kompisen din fortjener en omgang ... eneste som er dumt er at typen din kan få problemer pga det. En uforbeholden unnskyldning burde vært på sin plass men det skjer vel aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...