Gå til innhold

"Alle" sier jeg har lagt på meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ja da...er 170 cm høy og veier 67 kg...føler meg tykk og klumpete. Pleide å veie 57 kg, og trivdes svært bra der.

Jeg har ikke tilgang på helsestudio og regelmessig gruppetreninger der jeg bor (øde), og det er hardt å motivere seg til trening ute i naturen (ja da vet om alt man kan gjøre, men er generelt ikke motivert der jeg bor, trives ikke...)

Prøver å spise sunt, variert og lite men ofte, men det skjer lite og jeg føler meg så tykk!!

Jeg synes det går utover min selvtillit. :tristbla: Venninner i Oslo som jeg har trfuffet i sommer har kommentert at de absolutt har sett meg slankere, ja. Jeg er ikke direkte overvektig, men føler at selvtilliten er svekket på grunn av vekten.

Hva kan jeg gjøre?

Noen gode råd her tro?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

hvis du er 170 høy og veier 67 kilo er du ikke tykk og klumpete.

kan hende du veier mer nå enn før, men da kan det være lurt å kjøpe klær som passer til den størrelsen du er nå, så ikke det ekstra (og fine kvinnelige) fettet ditt ikke klemmes sammen og gjør at du ser mer klumpete ut enn du er :)

for det er du ikke!

Gjest Thalassa
Skrevet

begynn å sykle! funker kjempebra for meg iallefall, sykle litt hver dag eller gå en tur, tren med manualer(eller colaflasker med vann eller sand i) spis knekkebrød istedet for brød.

noen styrkeøvelser 12 repetisjoner, 2-3 serier. ca 20 sekunders hvile mellom hver serie.

Skrevet

Jeg synes trening ute i naturen er skikkelig gørr, med mindre jeg har med meg bikkje. Men kanskje du kunne prøvd trenings-dvd-er til hjemmebruk, eller et trimapparat til å ha i stua? En halvtime/time går veldig fort på et trimapparat hvis du ser på tv eller film samtidig.

Å bevege mer på seg vil nok gjøre at du føler deg bedre med kroppen din også, du vil rett og slett føle deg sunnere og i bedre form, selv om du ikke nødvendigvis trenger å bli noe slankere.

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet (endret)

Jeg har en venninne som er omtrent like høy og veier cirka like mye som deg, å hu har veldig fin kropp! Jenter har lett for å tro de er litt for feite, pga at de ser på de tynne modellene og sånt... Ikke bry deg om dem! Alle gutter har forskjellig smak, å de fleste jeg kjenner, inlkudert megselv, liker jenter hvor man ikke akkurat kan se ribbein og knokkler :P

Det er jo klart at det ikke er noe kult med dårlig selvfølelse, men ikke bry deg om det! Du er absolutt ikke sjukk, og du er ikke skranglete. Den høyden og den vekta passer veldig bra sammen :)

Endret av Yme
Skrevet

Yme, det var godt svart! :klappe:

Fra dere andre også da seff-

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes du burde tenke mer på hvordan du ser ut nå, enn hvordan du så ut før. Iforhold til høyde/ vekt høres du flott ut. Du kan jo se på kroppen din om den foreksempel hadde kledd litt mer oppstramming og muskler? Jeg synes ikke du burde gå rundt og føle deg uvel bare fordi du veier litt mer nå enn du har gjort før. Fokuser heller på litt mer trim og sunn mat :)

Skrevet

Syns det høres ut som du har en fin vekt jeg!

Jeg er 168 cm høy, og hvis jeg veier 57 kilo er jeg altfor tynn! Skjønner at det er uvant for deg siden du har vært en del kilo mindre- men kanskje det eneste du trenger er å stramme opp- ikke å gå ned igjen antall kilo? Det er SÅ FLOTT med former som samtidig er trente! Tren en kombinasjon av styrke og utholdenhet for å stramme opp, ikke for å gå NED i vekt. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Mine venner, som jeg ikke ser så ofte lengre, er urbane og ganske slanke. Jeg pleide å være det selv også...å gå i Oslo er som å gå på utstilling, og det kunne jeg fint før - men ikke nå lengre. "Alle andre" er tynnere, med flate mager. Min mage er iallefall ikke flat.

Jeg spurte mine venner om de kunne se at jeg hadde lagt på meg, og alle svarte at de definitivt hadde sett meg slankere før. Ikke gøy å høre, men vet det er sant. Jeg vet at selvbildet sitter helt andre steder, likevel føler jeg meg noe mislykket pga. vekten.

Jeg tror kanskje enkelte menn kan være enige med den snille over her som svarte (mann), men sammenliknet med alle "modelljentene" er jeg nå ikke i det sjiktet lengre...og det er veldig merkelig altså.

Men takk for svarene :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er lurt å begynne i det små. Begynn å gå turer med musikk på øret, for eksempel. Start med 2-3 ganger pr. uke, en halvtime pr. gang, og øk gradvis. Etterhvert kan du begynne å løpe litt, og hvis du føler for det, kan du legge inn noen styrkeøvelser etterpå. Kostholdet er også viktig; forsøk å spis så "ren" og ubehandlet mat som mulig; rent kjøtt og fisk i stedet for kjøttdeig, pølser og fiskekaker. Ikke la det gå for lenge mellom hvert måltid, da blir det bare småspising av dritt.

Og drit i hva dumme "venninner" sier; hvis du skal gjøre noe, må det være for din egen del, ikke pga. hva andre mennesker sier. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo et litt ledenede spørsmål å bli spurt om man ser at du har lagt på deg da, syntes du ikke? Det er litt vanskelig å lyve når du spør så direkte? Det er ikke sikkert at de tenkte på det før du spurte..?

Jeg er enig med de andre her: slutt å fokusere på fortiden. Lev i nuet. Er du ikke fornøyd så trener du litt, og spiser sundt. Men jeg må si at det høres ut som om du har en flott kropp med høyde og vekt.. Jeg er 1,72 og veier 79kg. Jeg er litt overvektig (og prøver å gjøre noe med det) men er IKKE misfornøyd heller.. 57kg høres altfor lite ut for en slik høyde syntes jeg..

Lykke til!

Skrevet

jeg bor i oslo nå, og jeg har vært litt slem mot meg selv pga kroppen min, så jeg begynte å virkelig SE etter om alle andre VAR så ufattelig mye tynnere...

og dersom du ser bortifra dine tynne venninder, så skal jeg garantere deg at du ser MAAAANGE jenter i oslo som er alt annet en modelltynne.

det er både formfulle og til og med store jenter, og de går friskt rundt i byen uten å skjemmes en flekk.

det er også mange jenter som ikke har flate mager, som har hofter og lår og kjærlighetshåndtak og i det hele tatt, så det synes jeg ikke du skal bruke som argument mot deg selv.

alle andre (verken i oslo eller andre steder) er ikke tynne og perfekte, helt garantert.

når jeg sluttet å kun legge merke til de perfekte jentene (som gjerne var 10 år yngre en meg i tillegg) og begynte å se meg rundt, så så jeg at det var ufattelig mange normale jenter, noen var høye, noen lave, noen tynne og noen tykke, og en hel haug midt imellom.

det var mye enklere å være snill i mitt eget syn på meg selv når jeg faktisk begynte å se alle de andre også, ikke bare se de som er tynne og perfekte.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror det er en typisk jenteting. Ikke at en føler seg feit men feitERE enn sin egen standar. Blir selv hysterisk hvis jeg en dag veier 52 når jeg er vant til 50. Eller ikke hysterisk, men humøret synker litt og jeg skjuler magen med armene fordi jeg føler meg bolla.

Skrevet

Hvis du synes det er et tiltak å komme deg ut, kjøp en trimsykkel som viser hva du brenner av i kcal når du sykler.

Det er motiverende!

Skrevet

Jeg blir driitglad hvis jeg veier mer! Om jeg holder meg på samma vekta en stund, blit jeg litt trist :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Forstår godt at du vil ned i vekt ja... :klappe:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Syns ikke du hørtes spesielt stor ut. Men om du vil kommer mer i form (noe som ikke skader uansett hvordan man ser ut), syns jeg også det høres lurt ut å begynne i det små. Om man setter seg alt for høye mål i begynnelse, tror jeg det er lett å gi opp hele prosjektet. Raske gåturer kan være lurt å begynne med. Jeg syns selv at det kan være vanskelig å motivere meg til å jogge utenfor treningsstudio, så jeg sykler heller. For meg er det lettere å komme meg ut på denne måten. Da trenger jeg heller ikke å utsette de stakkars knærne mine for asfalt, eller være så redd for overfallsmenn om kvelden :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...