Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger litt hjelp fra dere.. :mrgreen:

Jeg har noe som frisørene kaller "typisk nordisk hår". Dvs at jeg har tynt hår, men veldig mye av det. Håret mitt er litt lenger enn skulderlengde, og stripet. Har lett for å bli litt flatt, men frisyren jeg har gjør at det ikke er så ille. (formklipp)

Jeg har ikke vært noe flink til å kjøpe ordentlige hårprodukter, men det vil jeg endre på nå.

Trenger derfor litt tips. Spesielt til sjampo og balsam, men også andre produkter.

Det er det samme om produktene kan kjøpes i Norge eller på nettet (f.eks. LF).

På forhånd takk for hjelpen! :bukke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Håper noen har bra tips altså, for jeg har et nordisk hår som er helt umulig og håret mitt er helt naturlig, men oppfører seg som om det var farget... Flokete og brusete osv..

Gjest Gjest
Skrevet

Herre min hatt som sidene flyr her! :ler:

*bumpe opp til side 1 igjen*

Gjest Gjesta
Skrevet

Hår som er stripet trenger i hvertfall proteiner, men også litt fuktighet. Jeg vil anbefale Kerastase Resistance shampo og balsam (den grønne serien); den gir litt av begge deler, og får ikke håret til å klappe sammen. I tillegg kan du bruke en fuktighetskur, for eksempel Masquintense for fint hår fra Nutritive-serien (også Kerastase).

Jeg kjøper Kerastase-produkter hos frisør. Hvis du regner inn portoen hos LF, sparer du ikke så mye at det er noe å hoppe i taket over.

Gjest Gjest
Skrevet

Jo en sparer mye. Jeg kjøpte Redken anti snap til mitt nordiske hår. Hos frisøren ville denne ha kostet ca 400 kr, mens jeg betalte 150 kr på lookfantastic :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Jo en sparer mye. Jeg kjøpte Redken anti snap til mitt nordiske hår. Hos frisøren ville denne ha kostet ca 400 kr, mens jeg betalte 150 kr på lookfantastic :)

Jeg snakker om Kerastase, ikke om Redken. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Oki.. Trodde at du snakket helt generellt :)

Gjest Gjest
Skrevet

Strawberrynet har Kerastase-produkter. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er trådstarter her.. :)

Takk for tips Elphaba, kjøpte den grønne Kerastasen i dag jeg.

Dro innom en frisør (er for tiden i Australia). Det viste seg at de har endret litt på det produktet, så dermed solgte de ut "de gamle" produktene til halv pris!

Så jeg fikk sjampo og balsam for 125,-

Genialt!! :tommelsmil:

Hvor mye koster den forresten i Norge?

Skrevet
Hår som er stripet trenger i hvertfall proteiner, men også litt fuktighet. Jeg vil anbefale Kerastase Resistance shampo og balsam (den grønne serien); den gir litt av begge deler, og får ikke håret til å klappe sammen. I tillegg kan du bruke en fuktighetskur, for eksempel Masquintense for fint hår fra Nutritive-serien (også Kerastase).

Som jeg skulle sagt det selv, jeg bruker også satin bath no 1 fra Nutritive-serien. Frisøren min merket tydelig forskjell etter jeg begynte med Kerastase produkter :)

Strawberrynet har Kerastase-produkter.  :)

De er billigere på LF, selv etter porto.

Det koster ca 185 kr i butikk for en shampoo. Tror de koster rundt 140 på LF.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer vel ut på det samme om en bestiller fra LF eller SN, spesielt dersom en har opparbeidet rabatt hos SN og der er det portofritt. LF har dyr porto.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var nettopp hos frisøren og betalte 185 kr for Resistance shampoen, og 195 kr for balsamen.

Shampoen kan gjøre håret mitt litt tungt, i hvert fall gir det mye fuktighet og glans til mitt hår selv om det er proteiner som er hovedpoenget med at jeg bruker den. Derfor synes jeg det er så bra at balsamen gir så mye til tuppene mine uten å gjøre håret tungt! Det hender jeg veksler på shampoene innimellom.

• 3 år senere...
Gjest jenny schøyen
Skrevet

sånt hår er typisk for mange. hvis du vill få mere løft i det burde du klippe det opp. ikke føn håret for da kan det bli liggende flatt på toppen(dette gjelder bare for noen så prøv deg fram).

la håret vokse for som oftes blir det da kjukkere spessielt hvis du klipper det opp vill du få fall i det å det vill virke fyldigere å få en push-up.

Gjest jenny schøyen
Skrevet

mange hår sånt hår. det du må gjøre er å få tak i en god hårkur(en som du får fra frisøren). bruk den gjerne 2-3 ganger i uken. ikke vask håret hver dag for da blir det slittere og mer brusete. ikke føn håret eller bruk hårspary eller skum mens du behandler håret(du kan bruke det etter du får litt bedre hår). håper det hjelper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...