Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg får la være å engasjere meg i denne tråden, så du ikke mister lysten til å dra til Tyrkia. Reis dit, sammenlign med andre feriesteder rundt Middelhavet, føl og opplev, og jeg tror du velger slik mange engangs-farere til Tyrkia har gjort før deg, nemlig sverge på en gang og aldri mer.

Skrevet

Jeg har vært i Alanya.

Tror man ikke trenger strøm adapter på hotellet. Jeg husker ihvertfall ikke at vi trengte det.

Man trenger ingen vaksiner nei, hverken store eller små. Men kan være greit og ha med noe til både liten og stor mot diare, for de har jo en annen bakterieflora der nede. Vi hadde med, men ingen trengte det.

I alanya er det masse shopping, det meste er jo masse fake på markeder, dette er jo veldig billig, Cd`er er også veldig billig, gull er billig.

De har også noen merkebutikker der og, du ser om det er ekte eller fake utifra hvordan butikken ser ut, det er og mye billigere enn her.

Skrevet

Må bare legge til at jeg synes det er veldig fint i Tyrkia jeg da, og jeg kjenner ikke en eneste en som ikke har vært fornøyd på ferie der.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg har vært i Alanya og det var koselig der. Vi tok båttur en dag, skikkelig deilig å ligge og sole seg på dekk, og de stoppa båten så vi kunne hoppe uti sjøen og bade. Herlig! Heldig du er. God tur! :rosasmil:

Gjest Ninakanin
Skrevet

ja båttur er koselig! er mye fint der nede, og mye juks, men kos deg med feriepengene dine du :) Har ingen konkrete tips..

Ha en fin ferie!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var der ifjor og vi ble alle syke, hvertfall deler av turen.Så det er kanskje lurt å gå på Ido-Form noen dager i forveien...

Det er et stort flott kjøpesenter i Antalya,en av nabobyene.Man kan ta buss for å komme seg dit.Der har de bla. Zara, og masse andre kjempefine butikker.

Ellers er det masse billig gull i Alanya,utrolig mye fint faktisk.Kjøpte et kjede der i hvitt gull med navnet mitt ,som heller ikke er mye dyrere enn vanlig gull(og mye finere syns jeg da...)Kostet ca 700 kr,fikk bevis og sånn salvfølgelig.

God tur!

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært i Tyrkia ca 15 ganger.Du behøver ikke ta med adapter.Man kan finne mange fine fake klær og sko,de ser ekte ut og holder seg i årevis.Om du har unger,så lønner det seg å kjøpe eks. Puma,Miss sixty etc der nede...

I Alanya er det markedet som "gjelder" for shopping,men HUSK å prute.Sier de kr 200,så sier du kr 50 og gå opp til ca 50 % av prisen de forlanger ;)

Gull,skinn,keramikk og fake klær er billig.Men,kjøp IKKE parfyme,alt er fake og duften forsvinner etter kun kort tid.

På Vikingen restaurant sender de norsk TV og de snakker skandinavisk,der kan du treffe mange nordmenn om du ønsker det.

Man behøver ingen vaksiner om man ikke skal reise inn i landet,da er det anbefalt å ta noen.God tur,kanskje vi møtes der nede :)

Skrevet

Jeg har aldri tatt noen vaksiner for å reise til tyrkia,

men magetableter er det nok uannsett greit å ta med seg.

Adapter trenger du ikke.

Shopping: Klær (fake), gull, tepper.

mulighetene er mange.. men er du på marked.. Husk å prute

Gjest reiseglad
Skrevet

Når det gjelser vaksiner, så trenger sansynligvis ikke "poden" noe annen vaksine enn Hepatitt A-vaksine.

Hvis det er mere enn 10 år siden du tok dine "skolevaksiner", så anbefales alle reisende til Tyrkia og ta påfyll av polio, DT (difteri og stivkrampe) samt Hepatitt. I tillegg ville jeg tatt doser med Ducoral drikkevaksine, for å forhindre mageinfeksjon. Jeg ville også tatt med et par flasker med hånddesinfeksjonsmiddel, til bruk før måltider og etter toalettbesøk. De som tror at det går bra å reise til Tyrkia uten vaksine, tar en risiko som -jeg- ikke hadde villet utsette meg og mine for!

http://www.reiseklinikken.no/reisevaksiner.html

Skrevet (endret)

Ja, ja, da får vi gjøre noe annet i ferien enn å se på Ole Brum :ler:

Takk for svarene jeg har fått, det er herved notert :).

Endret av Lillie
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie
Skrevet

og problemet var vel nasse nøff og ikke ole brumm ;)

kjøpte forresten en nasse nøff på flyplassen der i fjor..

gikk helt fint det (gave til min olebrumm frelste niese)

Skrevet

Samme det, han er ikke noe opptatt av noen fra Hundremeterskogen, så det går vel bra ;).

Og så kan vi jo fortsatt kjøpe dvd'en om Ole Brum og vennene hans, så da er jo ferien berga :ler:.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...