Nita Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 Jeg har et dillemma her....jeg har normalt verdens greieste kjæreste, men når det gjelder fylletur på byen så står vi på hver vår planet. Jeg har forsåvidt innsett at jeg ikke kan forandre ham og godtar at han trenger "avrivninger" på byen oftere enn meg. Jeg har også innsett og godtatt at han nesten alltid er den som forlater stampuben sist, de må nesten kaste ham ut Problemet oppstod sist han var ute, han valgte å dra på "etter-på-fest" og da jeg våknet i 5 tia på morgenen og han ikke var kommet hjem ble jeg engstelig. Dette vet han, allikevel gadd han ikke ringe/sende melding før klokken 12 ut på dagen. På dette tidspunktet var jeg et "vrak", jeg hadde tenkt alt fra ulykke,fyllearrest til utroskap og hadde det mildt sagt jævlig. I dag hadde vi en diskusjon om dette, og han mener det er jeg som legger for mye i det, fordi jeg mener det er respektløst overfor partneren og bare gi f.... Jeg mener man bør gi beskjed når man ikke kommer hjem, og at dette handler om gjensidig respekt for hverandre. Han mener det er mange som gjør som han, og at dette er normalt...... Vil gjerne ha innspill fra dere der ute i nettverden, og hører gjerne hva dere gutter/menn synes
Saeria Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Jeg er enig med deg, jeg. Den ene gangen sambo gikk ut og glemte å gi beskjed hvor han var sent på natta, ble jeg bekymret for han. Han har nemlig opplevd å få seg et par på trynet helt uprovosert tidligere (nok et eksempel på blind vold, ja. ) Ikke kunne jeg ringe han, for jeg hadde ikke mer penger på mobilen. Da han endelig kom hjem ut på morrakvisten, lettere bedugget, ble han lei seg for at han hadde glemt meg. Siden den gang, har han vært flink å gi beskjed hvis festlighetene drøyer lenger enn planlagt. Takk og lov for det. Så jeg synes at din kjære burde skjønne at du er bekymret for han, og at han derfor burde koste på seg den halve kalorien som blir brukt for å si i fra til deg hvis han blir veldig sen.
razmatazz Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Jeg er helt enig med deg! Han burde kunne gi beskjed så du ikke trenger å engste deg for om det har skjedd noe! Rimelig respektløst. Han burde jo egentlig tenke hvor heldig han er som har en kjærste som lar han gjøre som han vil! Koster lite å sende en sms. Spør ham hva han hadde synes hvis barnet hans hadde gått til en venn for å leke i mange timer uten å si fra hvor h*n var...!
Gjest Catwoman Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Har opplevd det samme som deg - så mange ganger at jeg ikke blir engstelig lenger. Men ja, jeg er enig med deg. De bør kunne greie å skrive en melding ala "Jeg drar på nachspiel, kan bli sent før jeg kommer hjem"
Gjest 2324 Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Det hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg hadde brutt sammen av engstelse. Hadde det skjedd en gang, hadde jeg forklart at jeg blir redd, og at det koster han 20 sec, og 50 øre og si i fra, derfor forventer jeg at det blir gjort neste gang. Det handler rett og slett om respekt. Hadde han gjort slik flere ganger uten å si i fra hadde jeg rett og slett ikke orket mer.
Gjest Hot Brunette Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 Unnskyld at jeg spør, men at man i det hele tatt må: - han nesten alltid er den som forlater stampuben sist, de må nesten kaste ham ut, er alt for drøyt. Da hadde det ikke spilt noen rolle for meg om han drakk mye eller hva det enn var. Da kunnen han bare ha sittet der hvis han måtte kastes ut av en pub. Jeg mener, hvor umoden går det an å være? Kan jo hende at han er 18 år eller noe da, og nettopp har oppdaget fylla.
Cata Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 Enig med deg. Han kan godt si fra om at han blir sen.
Nita Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2006 Det hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg hadde brutt sammen av engstelse. Hadde det skjedd en gang, hadde jeg forklart at jeg blir redd, og at det koster han 20 sec, og 50 øre og si i fra, derfor forventer jeg at det blir gjort neste gang. Det handler rett og slett om respekt. Hadde han gjort slik flere ganger uten å si i fra hadde jeg rett og slett ikke orket mer. ← Det er den følelsen jeg sitter her med Naria og det stinker....jeg har jo investert en del i dette forholdet, og jeg tenkte hvis han så at folk generelt ikke syntes dette var ok, så tok han også til fornuften.
Gjest Tanita Skrevet 17. juni 2006 #9 Skrevet 17. juni 2006 Min er slik ofte. I mai sov han hjemme bare 9 netter. Inatt var likedan men han sa ikke fra at han skulle sove borte (og han sov ikke heller) bare at han ble sen. Han kom hjem etter elleve i morges en gang - og da trodde jeg hans kulle komme hjem 5-6 senest fordi han sa at han kom til å bli sen, så jeg skal gi han den regelen at når han gjør det senere, blir borte så lenge, så må han ringe hjem og si fra at han blir senere. Verste er når han har mobilen på og ikke svarer når jeg ringer. Er det rart man blir mistenksom...
Arkana Skrevet 17. juni 2006 #11 Skrevet 17. juni 2006 Det er normal folkeskikk å si i fra hvor man er og hvor lenge man blir. Hva om noe hadde skjedd? Jeg ville aldri nektet samboeren min å feste hele natta og ikke komme hjem før langt på dag, men jeg synes jeg kan forvente å vite når han kommer og hvor han er. Samboeren din påstår at det er helt vanlig å oppføre seg slik, og det tror jeg heldigvis ikke det er. Samboeren min sier alltid i fra, og heldigvis er han ikke noe stort festmenneske og jeg tror aldri han har vært ute hele natten.
Annie Skrevet 17. juni 2006 #12 Skrevet 17. juni 2006 En sånn fyr hadde ikke blitt gammel sammen med meg, faren er at han ikke hadde blitt gammel i det hele tatt.
Amalie_85 Skrevet 17. juni 2006 #13 Skrevet 17. juni 2006 Hadde jeg aldri i verden akseptert av kjæresten min. Hadde blitt kjempe sint......
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #14 Skrevet 17. juni 2006 Min er slik ofte. I mai sov han hjemme bare 9 netter. Var han russ eller? De synes jeg nesten er litt unnskyldt, men ingen andre...
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #15 Skrevet 17. juni 2006 Jeg opplevde en gang noe lignende. Jeg ventet halve natta, ringte til slutt søstera for å høre om hun hadde hørt noe fra ham (de bodde sammen), til politiet for å høre om det hadde skjedd noen ulykker. Jeg var meget sur da han dukket opp hos meg tidlig på morgenen. Han var notoris upålitelig. Jeg ble etter hvert vant til å ikke vente på ham og engste meg, men jeg orket heller ikke å fortsette på denne måten. Så det ble slutt, selv om dette bare var en av tingene som ikke funket.
Gjest KA Skrevet 17. juni 2006 #16 Skrevet 17. juni 2006 Unnskyld at jeg spør, men at man i det hele tatt må: - han nesten alltid er den som forlater stampuben sist, de må nesten kaste ham ut, er alt for drøyt. Da hadde det ikke spilt noen rolle for meg om han drakk mye eller hva det enn var. Da kunnen han bare ha sittet der hvis han måtte kastes ut av en pub. Jeg mener, hvor umoden går det an å være? Kan jo hende at han er 18 år eller noe da, og nettopp har oppdaget fylla. ← Tror nok det bare var en talemåte. Fikk ikke inntrykk av at de måtte fysisk kaste ham ut eller noe sånt. Jeg tolket det bare dithen at han blir til de stenger, uten drama av noe slag.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #17 Skrevet 17. juni 2006 Tror nok det bare var en talemåte. Fikk ikke inntrykk av at de måtte fysisk kaste ham ut eller noe sånt. Jeg tolket det bare dithen at han blir til de stenger, uten drama av noe slag. Og jeg tolket det enda lettere... At han gjerne er på puben så lenge det er liv der. Men at han går før det stenger, men at han isåfall ikke er festbrems som drar veldig tidlig.
Majka Skrevet 18. juni 2006 #18 Skrevet 18. juni 2006 (endret) Jeg tror jeg har en ganske lik samboer når det kommer til festing. Jeg har roet meg litt, mens han har et større behov for alkohol og fest. Det betyr at det blir en del kvelder der han går på byen, og ikke jeg. Disse kveldene setter jeg pris på en SMS om han finner ut at han blir ekstra sen en natt. Det har vært episoder der han har sovnet fra det hele, og vært for full til å sende SMS. Det har bidratt til et par netter med krisemaksimerende tanker. Jeg forstår deg godt jeg Nita, det kan være vondt når det står på. Vi har nå en avtale der vi sender en SMS om vi kommer senere hjem enn forventet. Vi sender også en SMS, eller ringes om kvelden før vi legger oss om vi er fra hverandre. Tror det var litt uvant for ham i begynnelsen, siden han var singel i mange år før dette forholdet. Plutselig kom det noen og forventet noe av ham. Men nå er det en naturlig ting for begge, og oftere han som ønsker år ringes enn meg. Jeg syns ikke det urimelig om dere har en lignende avtale. Regner med at han bryr seg om hvordan du har det, og da koster ikke en SMS så mye av hans tid eller økonomi. Endret 18. juni 2006 av Majka
Lemona Skrevet 18. juni 2006 #19 Skrevet 18. juni 2006 Jeg mener man bør gi beskjed når man ikke kommer hjem, og at dette handler om gjensidig respekt for hverandre. Han mener det er mange som gjør som han, og at dette er normalt...... ← Jeg er helt enig med deg Nita. Selv om han selv ikke skjønner problemet selv bør det holde for han at du sier at du blir bekymret og vil at han skal gi beskjed. Det må da koste så lite. Hva er argumentene hans for å ikke kunne gjøre det? Lurer litt på hvor gamle dere er jeg da. Synes oppførselen hans er enda mer uforståelig hvis han er i slutten av 20-åra/30-åra enn hvis han er rundt 20.
Gjest Yøppa Skrevet 18. juni 2006 #20 Skrevet 18. juni 2006 Når jeg har ligget våken hele natta og ventet på kjæresten som er på by'n, som ikke har svart når jeg har ringt, og heller ikke besvart sms'er, og han kommer ravende hjem til meg på morgenkvisten... Da gråter jeg, og raser, og krever en forklaring, og er i grunnen ganske hysterisk. "Hvorfor ikke bare sende en sms og si at du blir sen." Da får jeg beskjed om at 'han ikke kan gå å tenke på meg hele tiden når han er på by'n heller...' Han går skikkelig i forsvar, og vrir det til slik at jeg virker som en kontrollfreak, og han skjønner ikke hvorfor jeg ikke får sove. Han har runda 30 år, men han nekter å forstå... Er i ferd med å gi opp, jeg. Kjenner meg så godt igjen. Trist å høre at flere sliter med det samme. Hvorfor er det så vanskelig å nå inn til disse mannfolka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå