Gå til innhold

Billig og lettvint til 25 stykker!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest husker ikke...

Skal ha fest og trenger hjelp!

Har invitert 25 stykker og det skal serveres mat.

Hva kan jeg lage??

Har bestemt meg for bruchetta (eller hvordan det skrives) til forrett, men aner ikke hva jeg skal lage til hovedrett...

Har 1800,- (håper ikke å sprenge fullstendig) og det skal dekke mat med tilhørende drikke.

Dette er ikke et selskap, men en fest, så det trenger ikke å være noe flotte greier.

Tenkte kanskje på taco, for det blir jo relativt enkelt å lage!

Noen meninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm. Siden du har 1800 som budsjett for både mat og drikke så må det nok være det som er utgangspunktet for menyen.

Jeg ville valgt retter der du lager så mye som mulig selv, og som inneholder mye grønnsaker. Kjøtt og halvfabrikata er dyrt. Dersom du skal ha tacos eller fajitas til så mange kan det fort bli veldig dyrt.

Har du noe kjøtt eller fisk i fryseren som du kan ta utgangspunkt i?

Jeg tror jeg ville lagd noen store middagssalater med masse grønnsaker (salat, tomat, squash, agurk, paprika, og alt annet du kan finne) med pasta og litt bogskinke eller grillet kylling i. Server hjemmebakte rundstykker til. Bruchetta som forrett høres supert ut! Jeg ville også kjøpt noen kyllinglår og marinert og stekt disse, godt til en god salat. Eller hva med å lage noen kjøttboller med spennende krydder og tomatbasert saus? (si fra hvis du vil ha oppskrift) Kok litt ris til kyllingen eller kjøttbollene, og vips har du masse god billig mat.

Både kyllinglår, kjøttboller og mesteparten av salaten kan lages i god tid i forveien slik at det ikke blir så stressende for deg som vertinne.

Kom forresten på en annen god salat (litt motvekt til all den fete julematen), couscous, rødløk, frisk koriander, tomater, salat og litt fransk dressing eller olje/eddik over. Lag den et par timer før den skal serveres. Nammenam sammen med all slags kjøtt og til rundstykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med wok. Da kan gjestene få hjelpe til med å hakke opp ingrediensene, og hver gjest steiker til seg selv (og et par andre..). Dette er veldig sosialt, og alle får laget maten sin på den måten de liker (med eller uten løk, paprika osv..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

En god chili-con-carne. Det behøver ikke bli så dyrt hvis du lager den i forveien og bruker høyrygg som basis... Server med godt brød, rømme og (kanskje) en salat? Dessuten er det lett å lage i store mengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kylkun er både godt og billig! :)

Kjøpte på rema for noen dager siden. 27kr/kg. (du får faktisk 67kg for 1800kr :ler: )

Eneste er jo at det tar tid å lage, men du kan jo tilberede dagen før og ha koldtbord:)

Kylkun, waldorfsalat, en lett saus, potetsalat, poteter.. U name it;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...