Gå til innhold

Melding om namne-endring

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Når melder de frå om endra etternamn? Kan ein varsle før bryllupet, eller må ein vente til etterpå? Må ein sende ved vigsle-attest når ein skal melde frå om namne-endring til bank og slikt?

Kven melder de frå hos, og kor går det automatisk frå Folkeregisteret?

Kan de hjelpe meg å hugse alle plassane eg må hugse å melde i frå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du melder etter endringen, for da kan de se det i forlkeregisteret. (de søker opp)! Andre ting som må endres er førerkort og pass. En sender beskjed til alle steder en ville sendt flyttelapp til. Alle abb. som står i ditt navn osv.

Endret av liv
Skrevet
Du melder etter endringen, for da kan de se det i forlkeregisteret. (de søker opp)! Andre ting som må endres er førerkort og pass. En sender beskjed til alle steder en ville sendt flyttelapp til. Alle abb. som står i ditt navn osv.

Bare et spørsmål...

Om jeg skal ha mitt navn, men hans i tillegg, MÅ jeg virkelig ordne meg med nytt pass og førerkort da? Jeg heter jo det samme, men med et navn i tillegg... Eller kan jeg bruke passet til det går ut av seg selv, og DA endre det?

Syns det høres litt drøyt ut for vår del, siden begge har tenkt å endre navn- ved å ta hverandres. Det er jo en utrolig dyr ting å gjøre om begge må ha nytt pass og førerkort. Samtidig er det litt kjedelig å ikke endre navnene våre bare fordi det er dyrt... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Tone: Hvis du endrer navn, må du jo ha pass, bankkort, førerkort etc som det står riktig navn på. Ellers er det jo ikke gyldig legitimasjon. Men du trenger jo ikke endre alt samtidig. Nytt pass trenger du bare når du skal ut å reise.

Veslo: Du får en bekreftelse fra Folkeregisteret på at navnet er endret. Denne sender du med når du varsler om navneendringen. Da jeg meldte fra - riktignok for et par år siden - trengte jeg ikke å melde fra til banken, for de fulgte Folkeregisteret.

Andre steder å melde fra:

*jobb

*Telenor og andre du evt har telefonabonnement hos.

*Andre som sender regninger til deg, f.eks strømregning, forsikring, husleie, TV-lisens etc.

*Alle du har plastkort hos, f.eks SAS-bonus-kort, bibliotekkort, andre rabattkort etc. Hos noen av disse holder det å ringe og si ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...