Gjest jente23 Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 her sitter jeg og er gravid i 3 mnd. han har hele tiden siden vi fant ut at jeg var gravid vært ute på byen. før var vi på byen i sammen men nå når jeg er gravid kan jeg ikke drikke. barnet var jo ikke planlagt så jeg forstår at det er vanskelig for han å omstille seg men han skylder på eksamen og at siden han har studert så mye og lenge så burde han få gå ut og rase i fra seg sier han. jeg er litt enig. når han var sammen med eksen sin var han mye ute med meg. vi var venner da. men nå når vi er sammen og jeg er gravid så har han kun vært hjemme i dag på en helgedag. ellers har han vært ute og drukket hele tiden. men han ringer hjem i fra puben da. og sier han er glad i emg men jeg føler at det ikke holder. vi skal ha barn og jeg skal kun sitte hjemme i mens han kommer drita full hjem hver helg? overreagerer jeg???
Amalie_85 Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Jeg syns ikke det. Visst jeg blir gravid skal han værsegod få lovt til å tilbringe noen helger sammen med meg. Skal jo få lovt til å gå ut og. Men vær helg nei. Det er snakk om vårt barn og ikke mitt. Så må jeg "lide" skal han og det
Gjest jente23 Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 ja jeg vet. men jeg er redd han vil gå. liksom det høres dumt ut jeg vet. men her sitter jeg og er dårlig og han er ute og har det kult. jeg er egentlig en party-jente selv og misunner han mitt gamle liv som jeg aldri får tilbake. og der er han på byen hver helg og skylder på eksamen. idiotisk. hvis jeg stiller han til veggs så skjerper han seg ellers så stikker han sikkert i fra meg. kult å være alenemor i en alder av 23? nei :-(
Amalie_85 Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Definasjon på alenemor. 1. Dere er ikke sammen lengre 2. Han er aldri til stede Du kan jo velge selv hva som høres værst ut. tar du 1 må han ta seg av deres barn. Det vil si noen helger. Altså du kan gå ut. Jeg ville ikke latt han skylde på eksamen. Visst han er sliten etter det får han vel slappe av i stede.
Gjest synseren Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Synes han kunne bruke tid på deg og det kommende barnet istedet for å feste. Finnes mange måter å feire at eksamen er over på. Jeg kan forstå at du trenger han nå når du er gravid. Det er helt naturlig.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 Finnes mange måter å feire at eksamen er over på. ← Ja, det finnes mange måter å feire eksamen på, men man feirer vanligvis ikke flere helger på rad?
Gjest synseren Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 Ja, det finnes mange måter å feire eksamen på, men man feirer vanligvis ikke flere helger på rad? ← Sant nok .
måvite Skrevet 17. juni 2006 #8 Skrevet 17. juni 2006 Jeg skal snu litt på alle andre råd du har fått. Jeg mener la gutten få feste fra seg! Binder du han fast alt før barnet er kommet kan du være rimelig sikker på at han stikker etterhvert! Jeg synes heller at du skal være sammen med han ute. De har cola og andre rusfrie drikker så ingen sier at du må sitte hjemme å kjede deg. Jeg har vært ute på mange fester mens jeg var gravid!!! Hadde det kjempegøy! Ikke sitt inne å synes synd på deg selv!
Gjest Thalassa Skrevet 17. juni 2006 #9 Skrevet 17. juni 2006 Jeg skal snu litt på alle andre råd du har fått. Jeg mener la gutten få feste fra seg! Binder du han fast alt før barnet er kommet kan du være rimelig sikker på at han stikker etterhvert! Jeg synes heller at du skal være sammen med han ute. De har cola og andre rusfrie drikker så ingen sier at du må sitte hjemme å kjede deg. Jeg har vært ute på mange fester mens jeg var gravid!!! Hadde det kjempegøy! Ikke sitt inne å synes synd på deg selv! ← ja helt enig, og hvis du ikke føler deg helt på topp kan du jo bare sitte å snakke med folk, nå er det jo røykfritt ute på byen også!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. juni 2006 #10 Skrevet 17. juni 2006 Er det kun fordi du ikke kan drikke alkohol at du aldri er med selv lengre? Hvis du er mye dårlig, så skjønner jeg at du ikke orker, men hvis du sitter hjemme kun fordi du må være edru, så synes jeg du må ta litt av ansvaret selv også. Det går faktisk fint an å være på byen edru selv om en egentlig har lyst på alkohol, og det går også fint an å gå hjem tidlig hvis en føler for det. Poenget er å ikke melde seg helt ut fra en sosial arena en tidligere har brukt mye. Hva med å møtes litt på halvveien - du blir med han ut iblant, og han er litt mer hjemme med deg? For all del, jeg synes ikke det er noe ok av han å la deg sitte alene hver eneste kveld mens han flyr på byen. Vil bare få fram at det også er andre måter å se saken på, og middelveier funker ofte ganske bra.
Gjest d'Arc Skrevet 17. juni 2006 #11 Skrevet 17. juni 2006 Jeg skal snu litt på alle andre råd du har fått. Jeg mener la gutten få feste fra seg! Binder du han fast alt før barnet er kommet kan du være rimelig sikker på at han stikker etterhvert! Jeg synes heller at du skal være sammen med han ute. De har cola og andre rusfrie drikker så ingen sier at du må sitte hjemme å kjede deg. Jeg har vært ute på mange fester mens jeg var gravid!!! Hadde det kjempegøy! Ikke sitt inne å synes synd på deg selv! ← Jenta er gravid, og mannen kommer drita hjem hele tia.. ..og hun skal ikke få lov til å reagere?
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #12 Skrevet 17. juni 2006 Det jeg reagerer på er at samboeren din ikke har lyst til å tilbrige tid med deg. Hva er da vitsen med å være sammen? Festing er viktigere, kompiser er viktigere og det at du sitter hjemme alene er helt greit for han? Du skal være der i hverdagen men når noe kjekt skjer så er det kompiser som gjelder? At det er en stor omstilling for menn når kvinnen går gravid det skjønner jeg heller ikke. De har kroppen sin i fred for alle mulige forandringer, de har de samme mulighetene og frihetene som før. At det skal være nødvendig å rase fra seg når kvinnen er gravid er helt utrolig Om han ønsker å tviholde på singellivet og festing så er han umoden. ja vel, barnet var kanskje ikke planlagt men livet har forskjellige faser.Det finnes verre ting enn å være hjemme med damen/ha damen med på byn. Det er da ikke synd på han! Nå går han inn i en ny fase og da bør han skifte litt fokus. Min mann var med på julebord og 30 års dager uten meg når jeg var gravid. Helt greit, det hadde jeg ingen interesse av. Men ellers når han fikk forespørsel om å være med på fest så sa han "nei takk, VI er gravid"
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #13 Skrevet 17. juni 2006 Jeg ville tatt turen med ut edru jeg En gang bare for å prøve. Du kan jo bli positivt overrasket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå