Gå til innhold

Barbering...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Kan det være farlig å barbere vekk alt håret i underlivet??? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vet ikke helt om det kan karakteriseres som farlig. Men for noen gjør det at de blir mere utsatt for sopp og UVI.

Skrevet

øh.....jeg håper ikke det. For jeg har gjort det leeenge. Mange år nå jo. Og kommer nok til å fortsette

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet
Vet ikke helt om det kan karakteriseres som farlig. Men  for  noen gjør det at de blir mere utsatt for sopp og UVI.

Hva er UVI forkortelse for??? :-D

Skrevet

i håret ligger det en viss duft. barberes alt håret vekk, vil også denne duften forsvinne. Hva denne duften gjør med oss mennesker vet jeg ikke, eller om det er noe bedre/dårligere for folk some er barberte nedentil. men det er forsket på dette. uten at jeg vet fordelere/ ulemper med dette.

Personlig foretrekker jeg litt hår på damene nedentil. Når alt er vekk, så det ut som en liten jente = turnoff.

Skrevet
i håret ligger det en viss duft. barberes alt håret vekk, vil også denne duften forsvinne. Hva denne duften gjør med oss mennesker vet jeg ikke, eller om det er noe bedre/dårligere for folk some er barberte nedentil. men det er forsket på dette. uten at jeg vet fordelere/ ulemper med dette.

Personlig foretrekker jeg litt hår på damene nedentil. Når alt er vekk, så det ut som en liten jente = turnoff.

Derfor har man parfyme. Vi skuler jo den naturlige duften uansett.

Noen liker glatt andre ikke.

Og jeg liker at alle er forskjellige :)

Gjest gjesta
Skrevet

uvi betyr urinveisinfeksjoner...

er nok større risiko for det ja, er jo derfor vi har hår der fra naturens side. pluss at hud med hår er mer følsom enn den uten hår...

synes det er best med liten stripe jeg... tar ikke alt vekk men heller ikke en stor dott...

Skrevet

Har spurt legen min, og der fikk jeg beskjed om at det ikke var farlig, men at hårene jo er der fordi de har en funksjon. Når det gjelder urinveisinfeksjon, så har jeg fått det like mye med hår som uten, men for noen så spiller det nok inn. Bakterier får friere løp når de ikke møter hindringer.

Selv barberer jeg alt. Ikke fordi det nødvendigvis er så veldig pent, men fordi jeg, når jeg først er i gang, synes det er like greit å ta alt. Og før noen reagerer, så har jeg snakket med samboer om hvordan begge liker det, og har funnet ut at det er en grei løsning. Men nå er jeg heller ikke krakilsk på det, så kan fint gå 2 uker etter en barbering før jeg barberer igjen.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er ikke farlig, men KGs mannlige gjester foretrekker at du ikke gjør det. Selv har jeg da spart en liten stripe KUN for deres skyld :sexy:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke farlig, men KGs mannlige gjester foretrekker at du ikke gjør det. Selv har jeg da spart en liten stripe KUN for deres skyld :sexy:

Tusen, tusen takk, Towelie!

Selv om jeg høyst sannsynlig aldri kommer til å se stripa di

gleder jeg meg over vissheten om at den er der. ;)

(Anonym mannlig KG leser)

Gjest Gjest_Martin_*
Skrevet

Har lest flere plasser at det finnes hygieniske fordeler ved intimbarbering. Men på en annen side så finnes det kilder som sider det motsatte. Uansett hvor fordelene ligger så er det ikke større fordeler og ulemper det er snakk om, enn at det ikke gjør noe til eller fra om du barberer deg nedentil eller ikke. Personlig liker jeg begge delene. Ubarbert er sexy på en naturlig måte. Barbert er sexy på en glatt og fin, estetisk måte. Dette gjelder for oss menn også. Har barbert meg nedentil mange ganger, og hver gang jeg gjør det blir jeg overrasket over hvor mye penere understellet blir. Ikke at jeg synes det er stygt ubarbert... det blir bare så mye finere barbert. Samme føler jeg går for jenter. Men føler som sagt at begge er sexy på hver sin måte. For ikke å snakke om at barbering bidrar til litt spenning og variasjon i sexlivet. Og det alene er vel grunn nok til å gjøre det, synes nå jeg.

Hvis noen lurte; ja da, vi barberer alt. Alt fra rundt stammen/berget, over pungen/kjønnsleppene, mellomområde mellom utstyr og "bakhull", og rundt "bakhullet". Alt sammen. :)

Skrevet
Derfor har man parfyme. Vi skuler jo den naturlige duften uansett.

Noen liker glatt andre ikke.

Og jeg liker at alle er forskjellige :)

eh.. er det noe jeg ikke har fått med meg? parfyme, der nede?

Gjest Gjest
Skrevet

Stripe og eller liknende andre former er pent synes jeg :smile: I tilegg så har man da litt hår å da :smile:

Skrevet

Jeg liker ihvertfall ikke å barbære bort alt. Føler meg som en liten unge jo! Må ha litt hår. Men om det er farlig å ikke ha hår der er vel litt vel mye å ta i?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...