Tiit Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Jeg bor ikke i Bodø, da, men er jo kjent der. Hvor i Bodø ville du aldri bo? Jeg syns Tobleronebyen virker veldig tettbebygd, men hører folk si at det er trivelig der likevel. Men jeg ville vel ikke bo i Løpsmarka for der er det visst "gjenger".. Og i Bodøsjøen /østbyen er det flystøy. Nei, det måtte vel bli i nærheten av Maskinisten, kanskje...
Quirky Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 (endret) Gjenger i Bodø? Jeg har bodd der i to år og knapt møtt på en eneste skummel type. Det er vel den fredeligste byen i Norge. Hva skal du gjøre i Bodø? Hvis du skal gå på høgskolen vil jeg anbefale Mørkved. Hvis du har barn i skolealder har jeg hørt at Rønvika er veldig fint (det er vel Bodøs svar på "vestkanten", tror prisnivået er litt høyere der også). Alstad og Stille dal er også fint, mange barnefamilier der. Det er det på Mørkved også, men det er nok ikke ideelt å bosette seg for nært høgskolen, har hørt om mange som klager på bråk fra studentersamfunnet og fulle studenter som raver rundt i boligfeltene. Har du bil står du litt friere, hvis ikke må du ikke finne på å bosette deg på Alstad eller i Stille Dal. Busstrafikken i Bodø er ikke akkurat imponerende. Er du glad i å gå tur er det egentlig gode muligheter i hele Bodø. Sentrum er fint, men den nevnte flystøyen er utrolig irriterende. Mange venner seg til den, men det greide iallefall ikke jeg i løpet av de to årene. Endret 17. juni 2006 av quirky
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Selv om jeg var på høyskolen ble jeg lei av Mørkved og flyttet til Rønvika. Trives bedre der. Har også bodd i sentrum og syntes det var greit med kort vei til butikker etc. Flystøyen ble jeg mere vant med etterhvert med ikke helt.
Gjest Bellatrix Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 (endret) Det eneste stedet jeg ikke ville bodd er nok midt i sentrum eller ved Soløyvannet(langt til alt som heter busser, butikker etc). Endret 17. juni 2006 av Bellatrix
Tiit Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2006 Jeg må jo si at dette egentlig var ment som en "morsomtråd" da det var en annen tråd om hvor i Oslo en ikke ville bo. Ville bare gjøre det hele litt mer lokalt for oss nordlendinger. Jeg skal ikke flytte til Bodø, jeg, men liker meg igrunnen godt i Bodø, og gjorde det også da vi bodde der. I østbyen.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 Men hva har det med forbruker/økonomi å gjere?
pondusa Skrevet 17. juni 2006 #8 Skrevet 17. juni 2006 Mørkved. Aaalt for langt til sentrum. Trivdes godt i dronningens gt vi...
Tiit Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2006 Men hva har det med forbruker/økonomi å gjere? ← Nei, det kan du si.. valgte vel samme kategori som den der de var usikker på hvor i oslo det er fornuftig å slå seg ned. So..
Gjest Embla s Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 Jeg ville bodd i sentrum i strøket ovenfor Domkirken, eller i området rundt Aspmyra eller i åsen ovenfor Bodingård. Ville ikke bodd i Skivika, Hunstad, Løpsmarka, Rønnvika.
Gjest Embla s Skrevet 18. juni 2006 #13 Skrevet 18. juni 2006 Ville ikke bodd i Bodø, jeg!! ← Hvorfor ikke? *nysgjerrig*
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Bodø e en triveli by. Ha vært dær en del ganga, mæn bodd eg førr det mæste på sykehuset. Åsså ha eg vært på Mjelle og på Kjærringøy (hør væl tell Bodø kommune?). Nydelige plassa. Hilsen ranværing
mee mee Skrevet 20. juni 2006 #15 Skrevet 20. juni 2006 ville bodd stort sett over alt.. bodø er en fin by..! flybråket erdet bare å venne seg til.. men hvis man skal flytte dit med barn, så er ikke saltvern så bra (mye mobbing, sosser osv) samme rønvika og hunstad og alstad.. bankgata er en bra skole.. ville bodd i vestbyen.. der liker jeg meg! den plassen jeg ikke ville bodd ville vell vært i sjøgata, eller den lange som går fra flyplassen til flymuseet.. de er stygge gater!
Mandel Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ville ikke bodd i sentrum eller i Løpsmarka. Som en tidligere nevnte, så forbinder jeg også Løpsmarka med gjenger og slikt. I sentrum har du mye flystøy og burøylukta Alstad, Hunstad og Mørkved er fine områder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå