Gå til innhold

Ekskjæresten...

MissiS

Anbefalte innlegg

Blir det feil å invitere eksen i bryllupet? Vi er gode venner, men han sier alltid hvor mye han angrer på at vi gjorde det slutt og at han aldri kommer til å forelske seg i noen andre igjen... Han kommer fra en helt annen kant av landet og kjenner så og si ingen av de andre gjestene. Men jeg vet at han kommer til å bli sååååå skuffet dersom han ikke blir invitert... Vi er jo gode venner, men hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det synes jeg ikke du skal gjøre, av respekt for mannen din. Ihvertfall ikke siden han der fortsatt elsker deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier din forlovede?

Synes han det er greit?

Det må jo være selvpining av din eks. å se deg gifte seg når han er sååå glad i deg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes kjæresten din om det?

Hvis han er ok med det ville jeg bedt han.

Dette er ikke et tema for meg og samboeren min heldigvis. Vi er begge av den oppfatning at er det slutt kuttes kontakten helt. Så vi har ingen eks'er å tenke på.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hvis din forlovede synes det er greit synes jeg du skal invitere han med et følge. Be han velge selv om det skal være venn eller venninne. Er dere gode venner syns jeg ikke det at han en gang var kjærsten din skal ødelegge.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden min sier jeg må velge selv. Han er veldig forståelsesfull og støtter vennskapet mitt med eksen. Problemet er egentlig at vi har holdt kontakten i nesten 3 år etter at det ble slutt (var mer eller mindre sammen i 3 år også) og jeg vet at han virkelig ønsker å være der hos meg på den store dagen - som en venn og ikke noe annet! Synes dette er vanskelig, jeg! Noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hørtes jo litt rart ut - men som de andre sier - hva sier din forlovede. Kanskje han sier ja for han føler at han er bitter eller sur på din eks ??? Jeg ville ikke invitert ham - særlig når han utdyper hvor mye han savner deg osv osv. Synes det hørtes rart ut jeg icon_smile.gif men deres valg.

32 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde visst 100%sikkert at det kun er vennskap, både fra din side og fra din eks sin side. Og i tillegg til den sikkerheten, så vet din kommende mann det også... så ja! Gode venner skal man ta godt vare på og dele glade stunder med! Det gjelder også gode venner som er ekser, dersom det ikke går på bekostning av noen viktigere!

Dersom han egentlig vil ha deg tilbake fremdeles, men har vært din gode venn fordi det er det han kan få... så nei! Da ville jeg ikke bedt ham!

Av hensyn til ham, din kommende og alle andre i brylluppet! Han kjenner ingen andre sier du, håper da han er en omgjengelig fyr! For du kan på ingen måte "ta deg av ham" i bryllupet! Det er helt sikkert!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han bli hjemme - både for hans egen del og ikke minst for dere som nå skal gifte dere sin del.

Hadde blitt såret dersom min mann insisterte på å ha med ekser i bryllupet som ennå ikke var komme over ham!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du ikke bør invitere han. Du kan jo si fra at du synes det blir feil både for deg, han og mannen din- så lenge han fortsatt har så sterke følelser for deg!

Han utsetter jo bare seg selv for "selvpining" ved å være der....

Dessuten kan det jo hende din kommende mann setter pris på å ikke ha exen din der (som i tillegg fortsatt har sterke følelser for deg...)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si meg enig med Rose. Jeg hadde blitt lei meg hvis eksen til mannen min skulle blitt invitert. Hadde kanskje sagt at det måtte han bestemme og blitt kjempeglad hvis han valgte å ikke be henne. Synes ikke eksen din skal bli skuffet hvis han ikke blir bedt i deres bryllup, han må vel skjønne at det er sårt for ham du skal gifte deg med. Det blir kanskje stusselig for ham der også så lenge han ikke kjenner noen andre enn deg. Nei jeg hadde ikke bedt ham, og ikke hadde samboeren min likt det heller innerst inne.

Lykke til med valget du gjør, håper det blir til det beste for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min venninne er sammen med min eks.......

hun er invitert i bryllupet alene. Vi er gode venner ( Min eks og jeg)men jeg har sagt at jeg ikke ønsker han der: De respekterer det begge to og min venninne kommer alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde invitert han dersom det ikke gikk utover noen. Hvis din tikommede ikke tar seg nær av det! Spørsmålet er hvordan han eksen din er også, dersom han oppfører seg 100 prosent som en kamerat er det greit.

Har selv blitt kjempe venninde med dama til eksen. Både hun og han ville jeg ha bedt på mitt bryllup. Dette må du avgjøre i henhold til typen din. Er alt 100 prosent vennskap og det ikke blir noe tull ut av det er det vel helt greit men er det det minste usikkerhet, så la det være. Det er deres største dag og den må være perfekt for dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For all del: kan ikke eks'en droppen ved en slik anleedning? Det passer seg absolutt ikke og jeg tror både gjestene og din tilkommende vil synes det er rart om du ber ham. Eneklte ting hører bare ikke sammen og dte er bl.a. ekser og bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke ex`din har noe i ditt bryllup å gjøre...men som sagt det er jo opptil deg og din forlovede.men tenk etter hvordan du ville ha reagert hvis ex dama til din kjære skulle bli bedt.....

sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må bli opp til din fremtidige ektemann!Det høres ut som et litt merkelig vennskapsforhold (misforstå meg rett) hvis han går rundt og er ulykkelig forelsket i deg.Da er jo ikke han bare din venn,hvis du forstår hva jeg mener??!!

Min x er faktisk forlover til min samboer/mann.Dette fordi de var bestekamerater lenge før de traff meg.Det gikk også over to år mellom det var slutt mellom meg og xèn før jeg ble sammen med mannen min.Så vi er liberale vi

La det bli opp til mannen din,du!

icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Pusseluskan den 2002-03-20 12:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å be min eks, selvom vi er gode venner og jeg vet han gjerne vil være der. Synes det ville vært unaturlig, han kjenner heller ikke mange av de som kommer, og jeg ville vært bekymret for hvordan han hadde det hele kvelden. Dessuten tror jeg ikke min kjære vlle vært overbegeistret, selvom han antakelig hadde sagt det var greit om jeg hadde spurt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skjerp deg liit nå da... hvorrforr skal du be han i brylluppet deres? Han vil aldrii bl iforelske t i noen anrre enn deg... for en klisje- det topper alt jeg har sett her inne i dag! Hvofor skal du be en som "elsker" deg på denne dagen, skal du pine han?

Jeg blir matt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får så mye oppmerksomhet på den dagen at det vil vel være overflødig med sultne blikk fra en eks i tillegg...

Jeg hadde ALDRI godtatt at min kommende ektemann hadde et vennskapsforhold til en eks, og en bryllupsinvitasjon hadde hun iallefall ikke fått!

Ikke inviter han, det blir litt for dumt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så sikker på at din forlovede mener det når han sier at det er ok? Jeg ville nok sagt akkurat det samme i hans situasjon, men hadde jeg da fått beskjeden i ettertid at du har bestemt deg for å inviteren eks'en, hadde jeg nok eksplodert! For meg höres det ut som han overlater avgjörelsen til deg, som en test på om du vet hva som passer seg eller ikke! Uansett hva han har sagt, så tror vel jeg at han ikke blir spesielt lykkelig dersom du inviterer typen.... Dette er hans og hans families dag også, så de kan vel få slippe å irritere seg over en siklende eks?

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...