Gjest Chantal Skrevet 17. juni 2006 #21 Skrevet 17. juni 2006 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan noen av dere vite hvilken person som er psykopat eller ikke? Er dere alle psykiatere eller? ← Det er derfor jeg skrev at jeg trodde jeg kjente to stykker.
moka Skrevet 17. juni 2006 #22 Skrevet 17. juni 2006 jeg mener at jeg kjenner en psykopat. i min nærmeste familie. men har ikke fått det bekreftet av psykiater eller noe nei. men flere i familien som mener det samme. ubehagelig kan man si...
Gjest Grønn Frosk Skrevet 17. juni 2006 #24 Skrevet 17. juni 2006 Ja, desverre. Det vanskeligste er at han selv ikke har anlegg for å skjønne at ting sårer. Total mangel på empati. Han har diagnose, så det er derfor vi vet det.
Gjest gjest kun idag Skrevet 17. juni 2006 #25 Skrevet 17. juni 2006 Jeg er mer overrasket over at noen sier at de aldri har møtt eller kjenner et menneske med psykopatiske trekk. Selv må jeg ha vært maksimalt uheldig med mitt "valg" av både far og bror, senere ektemann. Ser at det er visse trekk som går igjen i familien, og ja, jeg håper at jeg selv er såpass bevisst på dette, at jeg ikke går rundt og tror at "det er alle andre som feiler noe",slik som de fortsatt gjør. En gang trodde jeg at deres oppførsel var normal, hadde ikke andre referanser og det var nok derfor jeg valgte "feil" ektemann.-(heldigvis fri fra alle idag.) Først i godt voksen alder har jeg lest alt jeg har kommet over om dette emnet, og ser at jeg kan krysse av samtlige punkt i testen når det gjelder disse tre. Og nei, jeg er ikke utdannet innen psykiatri, bare begynt å få min sunne fornuft tilbake.... Selv mener de såklart at de ikke feiler noe, de latterliggjør alt som har med psykiatri å gjøre. Og fortsetter å trakassere andre på utspekulerte måter, ler hånlig av kvinner og barn,(les: alle som de mener er svakere enn seg), overser totalt andres meninger og tar ikke fem øre for å yppe til strid,men kan gjøre seg utrolig overhyggelige når de ser at de kan ha nytte av andre.......blant mye annet. Selv går jeg nå i terapi for å snu mønstrene i hodet mitt, det er en befrielse.
Gjest Liv S. Erfaring Skrevet 17. juni 2006 #27 Skrevet 17. juni 2006 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan noen av dere vite hvilken person som er psykopat eller ikke? Er dere alle psykiatere eller? ← Det finnes personer som har ett eller flere dyssosiale trekk iht. sjekklisten (ICD-10), uten å være "psykopat". Men men legger du merke til ett eller flere av følgende 3 trekk, så styr unna umiddelbart, da er det ingen tvil. Det forblir neppe som noen engangsforteelse. Trekkene er som følger: 1. Gjør kriminelle/sterkt upassende handlinger som h*n kun har fått mulighet til pga. at offeret har vist den dyssosiale sin tillitt. 2. Mishandler / vanskjøtter sitt eget avkom. Psykisk, fysisk, eller enda verre; sverter det bak ryggen. Viser ingen tegn til ekte anger, men legger skylden på barnet ved evt. konfrontasjon. 3. Bevisst tvetydighet: F.eks. Du holder på med å male et hus, personen sier til deg at du skal male den ene veggen rød. Du synes ikke det passer, men gjør det likevel. Etterpå kommer personen tilbake og hudfletter deg for at du har gjort det, da gjerne i andre personers påhør.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #28 Skrevet 17. juni 2006 Jeg vet om en. Faren til en barndomsvenninne.
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2006 #29 Skrevet 17. juni 2006 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Hvordan kan noen av dere vite hvilken person som er psykopat eller ikke? Er dere alle psykiatere eller? ← Jeg tviler på at folk flest sier at en person er psykopat uten at de har en grunn til det. Min mor mener selvfølgelig at hun ikke feiler noe som helst, men hun har vært tvangsinnlagt flere ganger pga rusmisbruk og har da fått psykopat-diagnosen (mange år siden) som senere har blitt forandret til diagnosen dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Gjest Hufsa Skrevet 17. juni 2006 #30 Skrevet 17. juni 2006 Jeg hadde den udelte glede av å være sammen med en. Frarådes på det sterkeste.. ← Det hadde jeg og,
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #32 Skrevet 17. juni 2006 Har jobbet med en jeg og mine kollegaer samt sjef mente var det, og har venninner som har vært sammen med noen jeg mener må være det... De har ihvertfall havnet på krisesenter pga vold, og de har fortalt at den psykisk nedbrytningen var verst...)
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #33 Skrevet 18. juni 2006 jeg vet ikke om han var psykopat akkurat, men plagsom. Hadde så vidt sett fyren på en fest engang, han fikk tak i nr mitt fra kjente, og drev på å ringte meg og sendte meldinger, sa jeg ikke var interessert, men han bare fortsatte...jeg tok aldri mobilen eller svarte på mld som var i det groveste laget (skrev hva han hadde lyst til å gjøre med meg og sex vitser) ææææsj Han ga seg aldri, så det endte med at jeg byttet mobilnr...slit
TNode Skrevet 18. juni 2006 #34 Skrevet 18. juni 2006 Ja, ihvertfall hadde han kraftige psykopatiske trekk. Heldigvis tok jeg til vettet og kutta han ut. Møkkasabb!
Gjest Miloine Skrevet 19. juni 2006 #35 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har ikke gjort noe, men mamma ble skuffet over meg fordi jeg ødela karrieren min med å bli syk, så da syntes hun det var bedre at folk trodde at jeg var død (hun håpet vel på litt ekstra sympati) istedet for at de fikk vite at jeg var uføretrygdet. Så da sa hun til alle at jeg var død, og siden jeg bor på en annen kant av landet og har skiftet etternavn er det ingen som kan motbevise denne påstanden hennes med mindre jeg gjør noe selv for å rette opp i "misforståelsen". Men jeg har lite lyst til å blande meg inn i hennes løgner, jeg foretrekker å heller holde meg på avstand. ← Trist historie ----------------------- Ja, jeg kjenner en mannlig psykopat.
Gjest vetikke Skrevet 19. juni 2006 #36 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har vært borti noen med enkelte psykopatiske trekk, men om de er ordentlige psykopater tvers igjennom vet jeg ikke. Mange har enkelte trekk som også kan komme av omgivelsene og oppdragelsen o.l., men om det er noen ordentlige psykopater har jeg ikke nok kompetanse til å diagnostisere. Jeg har en bror med enkelte trekk, men håper for hans omgivelsers skyld at det kun er noen trekk - noe som kan være ille nok.
Elodi Skrevet 19. juni 2006 #37 Skrevet 19. juni 2006 Ja dessverre. Bodde sammen med en i flere år og vi har barn sammen. Han er i dag erklært psykopat av flere psykologer/fagfolk
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #39 Skrevet 27. juni 2006 Var forelsket i en utrolig sjarmerende fyr en gang i tiden, han var råflott. Men det var et eller annet ved han som jeg ikke fikk til å stemme. Selv om jeg hadde falt for han følte jeg alltid et slags ubehag når jeg var sammen med han. Eller etter at jeg hadde vært sammen med han/pratet med han. Hadde en følelse av at han "leste" folk rundt seg utrolig godt, men han var smart nok til å alltid vise/spille de riktige følelsene. Han virket som en kontrollfriki også, og pertentlig ut til fingerspissene, perfeksjonist. Men jeg vet at han kunne ha et voldsomt sinne i seg, og dessuten så jeg øynene hans enkelte ganger, svarte av sjalusi. Jeg tror denne mannen i alle fall hadde psykopatiske trekk.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #40 Skrevet 27. juni 2006 Har vært gift med en alkoholisert psykopat. Selv om ekteskapet ikke varte så lenge så tok det meg mange år å komme sånn nogenlunde over den psykiske mishandlingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå