Gjest Nope Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Hører nå på de så kalte gitarkameratene synge Hallelujah på NRK,DE ØDLEGGER SANGEN FY FLATE DE SKULLE HA HATT BANK!!!
Gjest 1111 Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Vet du hva, jeg er helt enig. Det høres helt grusomt ut, og det er egentlig en nydelig sang.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 De er jo kjempeflinke. Hvis det er Kurt, Ali, Espen og Askild du tenker på.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 De er jo kjempeflinke. Hvis det er Kurt, Ali, Espen og Askild du tenker på. ← Nei. De er ikke kjempeflinke, nei, du bør nok sjekke hørselen. Har hørt at Leonard Cohen trenger penger, så jeg håper i det minste han får royalties for tort og svie av sangen....
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 har vi Leonard Cohen-purister her? Det fins forskjellige måter å tolke en sang på,slapp nå litt av.Og gutta kan ihvertfall synge. Hvis Leonard Cohen IKKE syns det er vakkert at 50 000 mennnesker synger sangen hans samtidig,så er han en drittsekk og kan ha det så godt. Men det tror jeg ikke han er.
Gjest kenneth Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hører nå på de så kalte gitarkameratene synge Hallelujah på NRK,DE ØDLEGGER SANGEN FY FLATE DE SKULLE HA HATT BANK!!! ← Lørdag 8. april hadde Bernt Erik Pedersen i Dagsavisen en i mine øyne knallbra artikkel om Cohens låt. (Den lå ikke på nettet, så jeg måtte be om å få tilsendt filen). Her er'n: SYNG "HALLELUJAH" Kan man synge ”Hallelujah” uten å mene det? Eller: Hvordan en av Leonard Cohens sterkeste sanger ble gjort til nyreligiøs kitsch. Det handler om ekstase og fornedrelse, synd og frelse, hovmod og ydmykhet - og det handler om noen av de minst sympatiske kvinnehistoriene i hele Bibelen. Men det skulle man jommen ikke tro når man hører Jørn Hoel synge ”Hallelujah” med Kringkastingsorkesteret i full ”Christian Radich”-modus; tverrfløytene triller og strykerne stryker og Jørn Hoel gisper etter pusten mens han trekker ut stavelsene - ”she tied you to a ki-i-i-itchen chair”. Artikkelen er slettet. Det er ikke tillatt å poste kopibeskyttet materiale. Reglene. Orakel - mod. ... Selv synes jeg Buckley-versjonen er desidert best. Han har en innlevelse og stemme som jeg synes passer låta bedre enn Cohen. Endret 17. juni 2006 av orakel
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 En av de kjipeste versjonene av "Halleluja" jeg har hørt til nå var i siste episode av sesong 3 av the O.C (de er besatte av den sangen i den serien). En a capella-versjon av Imogen Heap (tror jeg navnet var), som egentlig er en flott sanger, men det låt ikke bra. Jeg liker både Cohen-versjoen og Buckley-versjonen, men alle andre kan godt holde seg unna den sangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå