Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Kopierer tråden som jeg postet på velvære og klær hit, o håper på større responsher... Jeg er bedt i bryllup, og antrekket er smoking/mørk dress. Har en kjole fra Oasis som er hvit med et gult magebånd og paljetter i gult, hvitt og sølv. Noen som vet hvilken kjole jeg mener? Den heter Circus. Ekspeditrisen sa de hadde solgt mange av den til bryllup, men er litt usikker ettersom den har hvit bunnfarge. Kan jeg bruke denne? Tusen takk for innspill!
MarianneHR Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Hadde du vært min gjest hadde jeg ikke reagert på om du kom i en slik kjole. Jeg vet ikke helt hvilken kjole dette er, men det høres ikke ut som den likner på en brudekjole - det er nok ikke vanskelig å se forskjell på deg og bruden. Du kan helt sikkert gå i den. Er du usikker, kan du jo høre med bruden eller noen av de andre gjestene.
*Emma* Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Jeg kan jo svare her og i tilfelle du vil "telle opp svarene" du får. Jeg syns den hørtes for hvit ut. Hvis inntrykket er "hvit kjole" vill jeg ikke brukt den i bryllup (selvom jeg egentlig er veldig liberal..) tror ingen tar feil av deg og bruden men man skal liksom ikke ha hvit kjole....enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Ingen andre som har formeninger om denne kjolen?
Gjest gjesta Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Det er veldig vanskelig å mene noe uten å ha sett den, men jeg synes i utgangspunktet at man ikke skal ha hvit kjole i bryllup. Hvis den på en måte er "mest hvit", ville jeg valgt en annen. Du kan heller ikke tro på ekspeditrisen, for de sier stort sett hva som helst for å selge den .
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 Jeg har solgt en del selskapstøy/ tilbehør, jeg ville aldri påstått noe som var feil bare for å selge. Men så jobbet jeg i en "seriøs" spesialforretning og. Jeg vil si at du kan bruke den under tvil. Men du bør ha tilbehør i en annen farge en hvit/ krem. Jeg ville anbefalt deg gult hvis du finner.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 Tenkte i så fall sølvsko, sølvveske og helst et gult sjal. Hvis jeg ikke finner et gult sjal blir det et sølvsjal.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #8 Skrevet 17. juni 2006 Tenkte i så fall sølvsko, sølvveske og helst et gult sjal. Hvis jeg ikke finner et gult sjal blir det et sølvsjal. ← Det eneste som han være dumt med det er at bruden gjerne kan ha gull/ sølv tilbehør til sitt hvite antrekk..
Gjest -eline- Skrevet 17. juni 2006 #9 Skrevet 17. juni 2006 Vet ikke nøyaktig hvordan kjolen ser ut med en kjole med hvit bunnfarge synes ikke jeg bør brukes i bryllup, hvit er den eneste fargen man virkelig bør styre unna, og spesielt om du skal ha sølvfarget tilbehør... Dersom du skal bruke den kjolen så bør du i hvertfall ta kontakt med brudeparet først slik at du er sikker på at de synes det er greit.
*Emma* Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 Har nå sett kjolen i butikk - nei den ville jeg syns det var litt for dumt om noen kom med i bryllupet mitt...alt annet enn hvitt er helt ok. Den er jo nesten helt hvit...ja beltet er gult og ja det er paljetter på den men likevel...og tilbhør i sølv gjør den absolutt ikke mindre hvit/brudete...
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 Takk for svar. Får gå i tenkeboksen en gang til før jeg bestemmer meg.
Spirito Skrevet 19. juni 2006 #13 Skrevet 19. juni 2006 Den kjolen hadde jeg styrt unna! Hadde blitt lei meg om noen kom med den i bryllupet mitt.
Pimpernell Skrevet 19. juni 2006 #14 Skrevet 19. juni 2006 (endret) Har lagt inn bilde av kjolen i galleriet under diverse http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...cmd=si&img=3096 Endret 19. juni 2006 av Pimpernell
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2006 #15 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har solgt en del selskapstøy/ tilbehør, jeg ville aldri påstått noe som var feil bare for å selge. Men så jobbet jeg i en "seriøs" spesialforretning og. Jeg vil si at du kan bruke den under tvil. Men du bør ha tilbehør i en annen farge en hvit/ krem. Jeg ville anbefalt deg gult hvis du finner. ← Nå som jeg har sett bilde av den trekker jeg tilbake det jeg sa. Den ville jeg IKKE brukt i bryllup om jeg var deg. Eneste måten å få brukt den på må være å vise den til bruden og få godkjennelse, i tillegg til å bruke gult tilbehør...
*Emma* Skrevet 20. juni 2006 #16 Skrevet 20. juni 2006 Jeg syns dessuten den så mye mere hvit ut IRL. På bildet gjør sølvpaljettene at den ser mørk ut på de stedene hvor det er paljetter.....mens i virkeligheten er den mere hvit med "skimrende sølv paljetter".... Syns intrykket av kjolen ble litt feil på bildet.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #17 Skrevet 20. juni 2006 Den er vel ikke ankelsid den kjolen der? Hvis det står smoking ville jeg valgt en kjole som var det.
Gjest Søs Skrevet 20. juni 2006 #18 Skrevet 20. juni 2006 DEN kjolen hadde jeg ikke hatt noen problemer med å bruke i bryllup. Den er jo ikke i nærheten av en brudekjole. I ett sommerbryllup kan du godt ha lys / hvit kjole, så fremt den ikke er helt hvit.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #19 Skrevet 20. juni 2006 Den er vel ikke ankelsid den kjolen der? Hvis det står smoking ville jeg valgt en kjole som var det. ← Smoking kan også være kjoler til rett under kneet
afr0dite Skrevet 20. juni 2006 #20 Skrevet 20. juni 2006 Jeg så den i butikken i dag, og det inntrykket er HELT annerledes enn hva bildet gir!! Jeg synes du skal spørre bruden, men personlig synes jeg nok at den er litt over the hill top!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå