Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 hei, jeg vet ikke om dette er det riktige forumet å poste dette innlegget på, men jeg prøver! Jeg skal kjøpe meg en ny sykkel, mest til fritidsbruk..sykle til jobben, til byen osv.. Altså kommer jeg til å bruke den mest på asfalt. Bør jeg kjøpe en hybrid-sykkel da? altså en slik med tynne dekk. Jeg har også sett på en sykkel som var en slags mellomting, altså det var ikke hybrid, heller ikke off-road. Den hadde middels tykke dekk, uten ``knotter`` under. Dermed er den god å kjøre med på asfalt, men ikke så god på tunge stier osv.. Den sykkelen som var en slags mellomting jeg så på kostet 2700 på tilbud, var av merket GT, og var fjorårets modell. Tidligere hadde den kostet rundt 3900. Hybridsykkelen jeg så på kostet henholdsvis kr 2000 og kr 3000, var ikke på tilbud, og var av merket nakamura. Hvilken bør jeg kjøpe?
Cognizance Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Om tynne eller tjukke dekk er best kommer litt an på syklestil også. Er komfort viktig er det bedre med tjukke dekk, for de demper underlaget bedre. Ellers holder jeg en knapp på hybridsykkel til vanlig bruk. Forskjellen mellom hybrid og offroad er ikke bare dekkstørrelse, men også sittestilling. Man sitter mer oppreist og bedagelig på en hybridsykkel enn på en offroad.
thelorian2000 Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Hei,synes du skulle velge en mountainbike med sityslickdekk(litt knast)Husk at jo større hjul jo tyngre i bakker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå