Sympatia Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Noen som vet om en kjempe bra roman på nynorsk som du vil anbefale? Jeg MÅ lære meg mer nynorsk, og da er det fint å ha litt bra lesestoff for sommeren. :lese:
hjertesukka Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Min favoritt-forfatter på nynorsk er og blir Arne Garborg. Hva med "Bondestudentar", "Fred" og "Hjå ho mor".
Sympatia Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Prøvde å lese Bikubesong av Frode Grytten ja, men hmm...skal prøve igjen, har boka hjemme, skal lese den til høsten. Har reist vekk fra studenthybel no der den ligger, så no ser jeg etter en gøy, interessant bok å lese på ferie på nynorsk. Av bokmåls romaner liker jeg f.eks Anne B. Ragde. Så liker jeg bøker ala Harry Potter...Isfolket.... Og Bridget Jones!! Endret 16. juni 2006 av Sympatia
fuerza Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 "vi kan godt kysse" anbefaler jeg. Annenhvert kapittel står på nynorsk. http://www.dagsavisen.no/kultur/bok/article1277185.ece
Cherie Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Foreslår "skråninga" av Carl Frode Tiller. Den er en av Anne B. Radge sine favoritter. Den er langt fra koselig, men UTROLIG engasjerende og levende skrevet. Anbefales på det sterkeste, enten du liker nynorsk eller ikke. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Are Kalvø skriver vel ikke akkurat romaner, men han skriver på nynorsk og er morsom
iviking Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Are Kalvø skriver vel ikke akkurat romaner, men han skriver på nynorsk og er morsom ← mhm... han skriver bra anbefaler syden av ham. En del bilder så det blir ikke kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Anbefaler Kjærleikens ferjereiser, Edward Hoem! IdaCrah
Frøken Freken Skrevet 17. juni 2006 #10 Skrevet 17. juni 2006 Ingen er så trygg i fare av Jørgen Norheim. Den er nok litt spesiell, men man får en reise i historie, og jeg syntes den var fin. "Måtte" lese den i forbindelse med skole, men ble positivt overraska. Holdningen min var vel ikke av de beste til å begynne med. Når det gjelder Bikubesong, så tror jeg det er en bok man enten synes er veldig bra, eller veldig dårlig. Jeg må innrømme at jeg syntes det var en deprimerende og trist bok, og likte den ikke i det hele tatt. Husker jeg leste et sted at det var en som hadde den som favorittbok, og tenkte "hvordan i alle dager er det mulig?"...
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #11 Skrevet 17. juni 2006 Grytten har jo skrevet en krimbok også - "Flytande bjørn", som kanskje kan være verd å prøve.
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2006 #12 Skrevet 17. juni 2006 "Blind" av Lars Ove Seljestad fikk gode kritikker da den kom i fjor (?), og Olaug Nilssen får også mye skryt og skal visst være en morsom forfatter.
tøydukke Anna Skrevet 18. juni 2006 #13 Skrevet 18. juni 2006 Jeg anbefaler "Nød" av Are Kalvø, det er en roman. Jeg likte den kjempegodt, og den er lettlest også.
Cata Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Liker du krim så kan du prøve "Hotell Tordenskjold" av Idar Lind. Det finnes 2-3 bøker med samme hovedperson og jeg synes de er morsomme.
Sympatia Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 20. juni 2006 Foreslår "skråninga" av Carl Frode Tiller. Den er en av Anne B. Radge sine favoritter. Den er langt fra koselig, men UTROLIG engasjerende og levende skrevet. Anbefales på det sterkeste, enten du liker nynorsk eller ikke. ← Ingen er så trygg i fare av Jørgen Norheim. Den er nok litt spesiell, men man får en reise i historie, og jeg syntes den var fin. "Måtte" lese den i forbindelse med skole, men ble positivt overraska. Holdningen min var vel ikke av de beste til å begynne med. ← .......... og Olaug Nilssen får også mye skryt og skal visst være en morsom forfatter. ← Jeg anbefaler "Nød" av Are Kalvø, det er en roman. Jeg likte den kjempegodt, og den er lettlest også. ← Sånn no har jeg lånt alle disse bøkene på biblioteket og skal lese de fremover... Kom gjerne med flere anbefalinger på nynorske bøker folkens, for jeg trenger å lese flere bøker enn disse i løpet av sommeren. (Jeg kommer sikkert med litt anmeldelser av bøkene jeg har lånt etterhvert.)
Sympatia Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #16 Skrevet 20. juni 2006 Så glemte jeg! Takk alle sammen for alle anbefalinger jeg har fått hitill!
nostalgia Skrevet 20. juni 2006 #18 Skrevet 20. juni 2006 Jeg likte veldig, veldig godt "Alt som er" av Brit Bildøen - en flott bok!
stikkelsbær Skrevet 21. juni 2006 #19 Skrevet 21. juni 2006 Olaug Nilssen - "Få meg på, for faen" er ganske søt
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Jeg likte veldig, veldig godt "Alt som er" av Brit Bildøen - en flott bok! ← Godt å høre! Den står og venter på meg i bokhylla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå