Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup i morgen, og har et kjoleproblem. Vi skal ikke i selve vielsen, men på festen etterpå, som foregår utendørs (vet ikke om det er grilling eller annen servering).

Jeg har to kjoler (som passer) som jeg kan bruke i bryllup:

1. Røkblå kjole med mønstret ytterstoff (vevd på en måte) med ørlite glittereffekt i. Når til under knærne, har smale stropper. Den har et bånd i samme farge under bysten, med en liten sløyfe foran. Mulig tilbehør: Gylne lave sko med avrundet tupp og stropp over vristen, og veske med gull i, eller: brune støvletter med rund tupp og brun veske til. Lys jakke (med noen få gulltråder i) hvis det blir kaldt.

2. Vinrød kjole (temmelig mørk) i blankt stoff, enkelt snitt, går til anklene. Muligens for mørk til hageselskap? Tilbehør: Sort (veske, sko og skjerf). Kan evt. låne lysere tilbehør.

Alternativet er å låne klær, men jeg lurer altså på om noe av det ovennevnte kan brukes? Heller mest mot den blå kjolen, da den er mer sommerlig, men går det an å gå med støvletter til på en bryllupsfest? :klø:

Setter pris på innspill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm jeg kan ikke så mye om skikk og bruk i bryllup og hadde det vært mitt kunne du absolutt gått i støvletter om du ville....MEN jeg ser for meg at det er nettere og finere med pene sko. Og det skal jo bli varmt og fint i morgen så du fruser neppe....

Gjest Gjest
Skrevet

Ta den blå kjolen, men IKKE støvletter! Det er juni, og da er det penere med små sko eller sandaler med hel.

Skrevet

Jeg ville gått for alt. 1 uten støvlettene. Det hørtes skikkelig sommerlig og fint ut.

Skrevet

Ja, er enig i at det nok blir best med den blå kjolen. Når jeg tenker meg om har jeg også et par lyse sko med høye hæler og stropp bak (halvsandal), pluss en lys veske. Det er kanskje bedre enn gull til?

Skrevet

Det hørtes lækkert ut!!!

Skrevet

Høres veldig fint ut med den blå kjolen.

Skrevet

OK, da skal jeg prøve den blå kjolen med lyse sko til ++ så snart bodylotionen har trukket inn. ;)

Takk for alle svar!

Gjest Gjest
Skrevet

Var i bryllup i Sverige, hadde en fin rød kjole på meg, men der betyr rød kjole vissnok at man har hatt seg med brudgommen! Litt pinlig, haha! :forvirret: Tror ikke det er "forbud" med rød kjole i Norge, har bare hørt at gjestene ikke skal ha hvite eller svarte kjoler.

Jeg ville hatt den blå, den hørtes fin ut.

Skrevet

Den røde er faktisk min fineste kjole, men den er burgunder/gråsort og ikke RØD. Har hatt den i flere år og digger den. Ser imidlertid at den egner seg dårlig til sommerfest utendørs... Fiiiine kjolen. :)

Sorry, digresjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...